Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht (< €800) HP Pavilion 15-035nd?

Pagina: 1
Acties:

• Thijsku
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 17:16
Wat ga je met je laptop doen?
Ik volg straks een informatica studie, dus de laptop zal onder andere voor programmeren gebruikt worden. Verder moet er ook een aparte videokaart aanwezig zijn om licht te kunnen gamen. Voor de veeleisende games heb ik altijd mijn desktop nog.

Ik bewerk regelmatig foto's, dus een programma als Photoshop gebruik ik regelmatig. Ik ben niet van plan om video's te bewerken op de laptop.

Wat is je budget?
Mijn budget is €800,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit al een tijdje de pricewatch in de gaten te houden voor leuke laptops. Een vriend van me heeft het volgende model aangeraden: http://tweakers.net/price...p-pavilion-15-p035nd.html

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/1401258318.jpeg

De laptop ziet er naar mijn idee heel goed uit en qua bouwkwaliteit lijkt het me beter dan bijvoorbeeld de Acer Aspire V5-573G. (afgeleid van de foto's, kan ik mis hebben) Het enige probleem is dat ik nergens reviews en ervaringen kan vinden. Hebben mensen hier ervaring met dit model of HP laptops in het algemeen? Lijkt jullie deze laptop een goede keuze? Ik hoor het graag! :)

Edit: Weet iemand of er een MSata slot aanwezig is op de HP Pavilion 15-035nd?

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsku op 30-07-2014 17:58 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:52
De HP heeft een i5 4210U CPU, een GT840 GPU en 8GB RAM. Verder een 1080p matscherm, 1TB HDD en kost €700.
Ik heb een Toshiba gevonden met i7 4700MQ CPU, een GT740 GPU en 4GB RAM. Verder een 768p scherm, 500GB HDD en kost €635. pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-1EH

De CPU in de Toshiba is een stuk sneller. De i5 scoort 3600 punten in de benchmark test. De i7 bijna 8000 punten.
Hier zul je dus iets van merken qua snelheid.
Als je per sé 8GB RAM wilt kan je altijd nog een reepje bij plaatsen. Het beeldscherm van de HP is kwalitatief beter doordat het 1080p, ook zal je buiten in zonlicht meer profijt hebben omdat het een mat scherm is en dus niet reflecteert.
Hoeveel opslag denk je nodig te hebben?

Als we naar de videokaart kijken is er niet veel verschil. De HP heeft een GT840 en de Toshiba een GT740. De GT740 is van de vorige generatie en dat zie je in de benchmarks wel terug. De GT840 is soms tot wel 30% sneller dan zijn voorganger. Ik weet niet wat voor games je er precies mee gaat spelen, maar zoals je al aangeeft heb je altijd nog een desktop voor de zwaardere games.

Je geeft ook aan dat je photoshop vaak gebruikt. Dan is het wel zo handig om een mooier scherm te hebben, en dat biedt de HP. Ook is wat meer RAM handig bij photoshop en programmeren.

HDD kan je altijd vervangen als je echt meer nodig hebt dan 500GB. Ook kan je altijd nog RAM bijprikken indien nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door OneTimer op 30-07-2014 16:13 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Verwijderd

Misschien is dit ook nog een goed alternatief. Een asus laptop met CI7 processor betere videokaart, even goed scherm en een (stuk) betere kloksnelheid.

pricewatch: Asus N56JN-CN035H

• Thijsku
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 17:16
Bedankt voor de reacties, ik waardeer het erg! :)

@PM_Petrol: Ik vind het niet echt waard om een snellere processor te hebben wanneer het ten koste gaat van het scherm, RAM en videokaart. Over die Toshiba ben ik dus niet heel erg enthousiast. Veel opslag heb ik niet per se nodig, aangezien ik op mijn desktop nu ook al een tijdje goed zit met 600GB schijfruimte.

@Mark Rutte: De specificaties van die asus ziet er inderdaad goed uit. Is wel een stukje dikker en zwaarder dan de gemiddelde 15" laptop, maar dat maakt in principe niet zoveel uit.

----------

Weet iemand toevallig of er een MSata slot aanwezig is op de HP Pavilion 15-035nd? Als dat het geval is, dan kan ik samen met die laptop een Msata erbij kopen zonder dat ik over het budget heen kom. Ik kan nergens iets hierover vinden. -O-

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat denk je van deze voor 749?

pricewatch: Lenovo Z50-70-01418NL