Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 20:14
ik heb al aardig wat dingen geprobeerd dus zal meteen het hele verhaal op de tafel leggen. Eerst draaide ik in mijn pc een asrock z77 pro3 bord samen met een i5-3470, corsair ax760i en deze reference Sapphire 7970. ik wou upgraden naar crossfire en kocht een 2e 7970 ref van asus van een tweaker over. echter voordat de kaart arriveerde stierf mn mobo.

Ik kocht een Asus z77 Sabertooth moederbord om hem te vervangen, installeerde een nieuw os en na wat geklungel draaide de kaarten in crossfire, tijdens het eerste potje bf3 wat ik speelde ging ik naar de prestaties kijken. met vsync aan verdeelden ze de lading perfect en draaiden ze rondt de 60 graden, zonder vsync haalden ze de 120 fps met temperaturen tussen 70 en 80 graden.

na ongeveer een kwartier spelen (weet ik niet meer precies) viel mijn pc uit, ik herstarte hem maar vanaf dat moment kon ik crossfire niet meer werkt krijgen doordat hij de 2e kwaart (mijn originele) niet meer herkende. ik probeerde een andere crossfire kabel maar dat gaf ook geen resultaat.

ik probeerde hem als single kaart maar er komt geen pixel meer uit, ik heb andere psu kabels geprobeerd, de bios chip schakelaar omgezet, andere pcie sloten, uiteraard drivers verwijderen (register leeggooien), hdmi dvi en mini-dis naar dvi geprobeerd op 2 monitoren maar hij doet het gewoon niet. de fan draait wel.

ik heb geen idee wat ik er mee aan moet en ik baal er enorm van dat mijn vertrouwde kaart me zo makkelijk beduvelt. hebben jullie nog laatste suggesties?

Intel Core i5-3470
Corsair vengeance 1600/8gb
Corsair AX760I
Corsair h100i
Samsung 80 EVO
Asus 7970 Reference
Sapphire 7970 Reference

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
tja als ik het zo lees kan ik ook niet veel meer bedenken.

ik durf het bijna niet te vragen maar heb je in single mode de goede kaart ook daadwerkelijk verwijdert, en deze "foute" in het eerste pci slot gestoken?

stel dat deze het niet doet en je de andere kaart in het eerste slot steekt en deze doet het wel kun (helaas) een mobo probleem uitsluiten.

heb je de temp van de kaarten ook langer gechecked dan die 15 minuten?
de bovenste kaart wil heel graag erg warm worden in crossfire, normaal geen groot probleem want bij teveel warmte zou alles automatisch af moeten sluiten (weet niet of dit met overdrive en of afterburner aan ook gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 20:14
de temperaturen zullen het probleem niet geweest zijn, de defecte gebruikte ik al maanden lang en had precies de average temperaturen die tot ong 84 graden opliepen onder zeer zware lading. ik heb in msi afterburner altijd een profiel gebruikt die net zo lang de fan opvoerde tot hij op 79 graden draaide. de zelfde temperaturen komen uit de nieuwe kaart.

ik heb al best vaak de kaarten verwisseld en ik weet dus ook zeker dat de foute kaart het in geen van de pciesloten doet, ik had trouwens het mobo bios ook al geupdate en de mode van het 3e pci slot van x1 naar x4 gedaan maar daar werkte het ook niet in.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW