Hallo medetweakers,
Onlangs heb ik mijn systeem overclocked @4,2Ghz. Sindsdien is hij 2x vastgelopen en ik vermoed dat dit te maken heeft met de temps onder load. De keren dat het gebeurde is bij het renderen in Sony Vegas (versie 13). Nu heb ik gisteren nog een test gedaan en een video van 17 minuten gerendered. Dit ging goed. Alleen ik maak me zorgen over de temperatuur.
Systeem:
- MSI Z68A-GD80
- i7 2600K @ 4,2Ghz
- 16GB @ 1600Mhz
- 1x 128GB SSD (OS)
- 1x 60GB SSD
- 2x 2TB Raid 0 (opslag)
- Scythe Mugen Cooler Rev. 3
Temps na overclock (gemeten met HWmonitor):
- Idle na net opstarten pc = 35 graden
- Idle bij surfen / film kijken / serie etc = 40 - 45 graden
- Gamen = 50 - 60 graden (alleen Sleeping Dogs heeft uitschieter naar 65)
- Prime95 = 85 graden (max)
- Renderen met Sony Vegas = 80 - 85 graden
Ik heb al al mijn fans in mijn case (2 fans + 1 cpu fan) allemaal op 100% gezet. Voor de overclock (stock = 3,4Ghz) kon ik tijdens het renderen makkelijk film / serie kijken, en ging het renderen volgens mij ook sneller (gebruikte ik alleen wel Sony Vegas 11).
Vraag 1: moet ik me zorgen maken over deze temperaturen of is dit normaal?
Vraag 2: In Vegas heb je ook de optie om je GPU te laten renderen, gebruikt ie dan alleen de GPU of is het een samenwerking tussen GPU en CPU?
Onlangs heb ik mijn systeem overclocked @4,2Ghz. Sindsdien is hij 2x vastgelopen en ik vermoed dat dit te maken heeft met de temps onder load. De keren dat het gebeurde is bij het renderen in Sony Vegas (versie 13). Nu heb ik gisteren nog een test gedaan en een video van 17 minuten gerendered. Dit ging goed. Alleen ik maak me zorgen over de temperatuur.
Systeem:
- MSI Z68A-GD80
- i7 2600K @ 4,2Ghz
- 16GB @ 1600Mhz
- 1x 128GB SSD (OS)
- 1x 60GB SSD
- 2x 2TB Raid 0 (opslag)
- Scythe Mugen Cooler Rev. 3
Temps na overclock (gemeten met HWmonitor):
- Idle na net opstarten pc = 35 graden
- Idle bij surfen / film kijken / serie etc = 40 - 45 graden
- Gamen = 50 - 60 graden (alleen Sleeping Dogs heeft uitschieter naar 65)
- Prime95 = 85 graden (max)
- Renderen met Sony Vegas = 80 - 85 graden
Ik heb al al mijn fans in mijn case (2 fans + 1 cpu fan) allemaal op 100% gezet. Voor de overclock (stock = 3,4Ghz) kon ik tijdens het renderen makkelijk film / serie kijken, en ging het renderen volgens mij ook sneller (gebruikte ik alleen wel Sony Vegas 11).
Vraag 1: moet ik me zorgen maken over deze temperaturen of is dit normaal?
Vraag 2: In Vegas heb je ook de optie om je GPU te laten renderen, gebruikt ie dan alleen de GPU of is het een samenwerking tussen GPU en CPU?