Verwijderd
enige wat ik weet en groot nadeel is dat je alleen downstream hebt....upstream moet dan via isdn ofzo... maargoei als je graag veel download en geen servertje hebt kan het goei
En met UT/Q ben je kanonnenvoer door de latency
Powered bij meergranenbrood.
Raar, hoe vertel jij dan het internet waar je heen wil surfen etc? Daar heb je toch upstream voor nodig?Op dinsdag 12 juni 2001 00:32 schreef Kertje het volgende:
enige wat ik weet en groot nadeel is dat je alleen downstream hebt....upstream moet dan via isdn ofzo... maargoei als je graag veel download en geen servertje hebt kan het goei
Verwijderd
Dat zegt ie toch! ISDN..Op dinsdag 12 juni 2001 00:36 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Raar, hoe vertel jij dan het internet waar je heen wil surfen etc? Daar heb je toch upstream voor nodig?
Verwijderd
Je kunt alleen data ontvangen v/d satelliet, niet verzenden. Daarvoor heb je dus nog steeds een modem voor nodig, en bij gewoon surfen bepaald de modem de max. snelheid, en niet de satelliet-receiver.Op dinsdag 12 juni 2001 00:36 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Raar, hoe vertel jij dan het internet waar je heen wil surfen etc? Daar heb je toch upstream voor nodig?
Euh... er zijn tegenwoordig ook 2way satelietten hier... Dus dan heb je geen alternatieve upstream meer nodig. Echter zijn die op dit moment nog ontzettend duur (zo niet onbetaald baar). Maar dat is een kwestie van een paar jaar.
Nee hoor... alleen de requests gaan via een modem en een request bestaat uit een kleine hoeveelheid data. Zodra die request verwerkt is door een webserver wordt de opgevraagde pagina via de snelle downstream van de satelliet naar de gebruiker verstuurd. Dus surfen via de satelliet gaat wel degelijk sneller. Enkel via e-mail grote bestanden verzende zal niet snel gaan... daarvoor ben je bij een oneway satelliet nog steeds afhankelijk van je dialup of wat je dan ook gebruikt.Op dinsdag 12 juni 2001 12:11 schreef joska het volgende:
...en bij gewoon surfen bepaald de modem de max. snelheid, en niet de satelliet-receiver.
Welke providers zijn bezig met 2-way?
Ik zit er namelijk wel op te wachten. Omdat ik erg achteraf woon is dit de enige breedband oplossing die voor mij een optie is...
Ik zit er namelijk wel op te wachten. Omdat ik erg achteraf woon is dit de enige breedband oplossing die voor mij een optie is...
Bij Knoware (nu Ision) hebben ze 2way sat.
een half jaartje geleden koste je dat nog een 2000,- p/m en een klein vermogen aan aanschaf en aansluit kosten
.
een half jaartje geleden koste je dat nog een 2000,- p/m en een klein vermogen aan aanschaf en aansluit kosten
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
zo duur is dat toch niet? ik weet niet HOE snel het psies is, maar voor zover i wkeet is via sateliet supersnel...?Op dinsdag 12 juni 2001 13:58 schreef spook het volgende:
Bij Knoware (nu Ision) hebben ze 2way sat.
een half jaartje geleden koste je dat nog een 2000,- p/m en een klein vermogen aan aanschaf en aansluit kosten.
Ja het is vet snel, volgens mij zit je zo op 800K/sec, upload zou ik dan niet weten.
Niet zo duur? Heb je de lotto gewonnen ofzo?
kun je dus net zo goed isdn upstream erbij hebben...
Niet zo duur? Heb je de lotto gewonnen ofzo?
edit:
Snelheid upstream Snelheid downstream
64kb 300kb
128kb 800kb
256kb 2Mb
Snelheid upstream Snelheid downstream
64kb 300kb
128kb 800kb
256kb 2Mb
kun je dus net zo goed isdn upstream erbij hebben...
Verwijderd
ik ging er vanuit dat upstream net zo snel was als downstream....als je een lijntje huur zit je ook al aan die kosten nl....vandaar...maargoed upstream is idd zwaar traag....
Niet geschikt voor een server, maar voor t normale werk wel snel genoeg hoorOp dinsdag 12 juni 2001 17:09 schreef Kertje het volgende:
ik ging er vanuit dat upstream net zo snel was als downstream....als je een lijntje huur zit je ook al aan die kosten nl....vandaar...maargoed upstream is idd zwaar traag....
Verwijderd
ja okee, maar, als je geen server kan draaien kun je de kosten er ook niet uithalenOp dinsdag 12 juni 2001 17:47 schreef GKLQuake het volgende:
[..]
Niet geschikt voor een server, maar voor t normale werk wel snel genoeg hoor
Verwijderd
Ik heb er naar gevragd bij een satteliet-expert, en deze wist mij te vertellen dat:
- Downstream loopt op tot 38 Mbit
- Upstream op tot 10 Mbit
- Eenmalige aansluitkosten zo'n US$ 2000
- Maandelijkse kosten zo'n US$ 200.
Voor mij alleen was het dus gelijk al niet meer interessant, maar bijv. met een heel studentenhuis zou het nog wel op te brengen zijn. Echter hoe hard deze gegevens zijn weet ik ook niet.
Dan heb ik het dus wel over 2-way verbindingen.
Voor mij alleen was het dus gelijk al niet meer interessant, maar bijv. met een heel studentenhuis zou het nog wel op te brengen zijn. Echter hoe hard deze gegevens zijn weet ik ook niet.
Verwijderd
dat is dus echt niet duurOp dinsdag 12 juni 2001 19:08 schreef Boeing het volgende:
Ik heb er naar gevragd bij een satteliet-expert, en deze wist mij te vertellen dat:
Verwijderd
Ik vroeg me ook af wat zoiets moet kosten! Ik woon redelijk afgelegen en heb dus nog steeds geen breedband internet en heb daardoor een telefoonrekening van rond de 1700/2 maanden.
Het is voor 2way natuurlijk een schijntje. Om het alleen op te brengen is nog redelijk duur, voor mij iig wel. En gedeelte verkopen aan de buren is ook niet van toepassing aangezien ze 100 meter verderop wonen en ik dan door een weiland moet graven...Op dinsdag 12 juni 2001 19:08 schreef Boeing het volgende:
Verwijderd
misschien dat je in tegenstelling tot escobar wel geluk hebt en je netwerktje met je buurman kunt beginnen,m dan kostne delenOp woensdag 13 juni 2001 09:20 schreef D-Smoove het volgende:
Ik vroeg me ook af wat zoiets moet kosten! Ik woon redelijk afgelegen en heb dus nog steeds geen breedband internet en heb daardoor een telefoonrekening van rond de 1700/2 maanden.
Pagina: 1