Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Tegra K1-soc getest - gpu prestaties

Pagina: 1
Acties:

• tympie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:36
Geachte redactie,

De tekst bij genoemde test is niet helemaal logisch.

- In GFXBench scoort de Tegra K1 scores die (ruwweg) 2 keer zo hoog zijn als de Snapdragon en A7, die laatste twee scoren min of meer gelijkwaardig.
- In 3DMark scoort de K1 weer bijna twee keer zo hoog als de A7, de Snapdragon scoort dit keer beter dan de A7, "omdat de CPU ook meespeelt".
- "In tegenstelling tot bij GFXBench krijgt ook de cpu hier wat werk voor zijn kiezen". Dus bij GFXBench speelt de cpu blijkbaar nauwelijks een rol.

Conclusie zou dus zijn dat de K1 wat gpu betreft grofweg twee maal zo snel is als de A7, en de A7 en Snapdragon redelijk aan elkaar gewaagd zijn.

Dan komt de Basemark X test. De K1 is daarin weer ongeveer 2x zo snel als de Snapdragon, maar de A7 zit nu zo'n beetje halverwege tussen die twee in.

Het commentaar bij deze benchmark-resultaten:
De resultaten van Basemark X van Rightware liggen in lijn met de andere tests. Omdat het hier weer primair om gpu-berekeningen gaat, wordt de A7-soc niet gehinderd doordat hij slechts twee cores heeft en kan hij de Tegra K1 tot op zekere hoogte bijbenen.
Echter, het lijkt me dat deze resultaten juist niet in lijn liggen met de andere tests, en de verklaring die gegeven wordt voor de goede prestaties van de A7 hier, wordt juist weer ontkracht door de GFXBench resultaten (ook primair gpu, immers).

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Dank je voor je oplettendheid. Je hebt gelijk: ergens klopt hier iets niet en dat had ons ook op moeten vallen voor publicatie, een beetje slordig. Ik wat tests opnieuw gedraaid en ben erachter wat er mis is: de BaseMark X-test is op de A7 per ongeluk met medium settings gedraaid in plaats van high. Ik heb zojuist de goede score in de grafiek verwerkt en nu liggen de resultaten inderdaad in lijn met de GFXBench-scores.