welke desktop kopen?

Pagina: 1
Acties:

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo,

Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig en ik ben aan het zoeken naar een geschikte desktop.
Ze willen foto's bewerken met een adobe pakket en meerdere dingen tegelijk doen.
Hoeven geen games op gespeeld te worden maar ik heb begrepen foto bewerken ook wel wat van je systeem vergt.

Op de medion site staan wel wat aardige desktops.
Welke van deze 2 zouden jullie kiezen?
Het verschil zit hem dus vooral in de video kaart en de 1 heeft 1tb meer opslag.

(deze is 639 euro)

MEDION AKOYA PC P5319 G
Processor: Intel® Core™ i5-4440 processor
Besturingssysteem (OEM versie):

Windows 8.1
Kloksnelheid: 3,1GHz
Geheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 1.000GB
Videokaart:
NVIDIA® GeForce® GTX 745-videokaart met 2 GB DDR3 videogeheugen
Optische stations:
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Geluid:
High Definition Audio (6-kanaals)

De 2e hieronder is 649 euro

MEDION AKOYA PC P5318 G

Processor: Intel® Core™ i5-4440 processor
Besturingssysteem (OEM versie):

Windows 8.1
Kloksnelheid: 3,1GHz
Geheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 2.000GB
Videokaart:
AMD Radeon™ R9 260 videokaart met 1 GB DDR5 videogeheugen
Optische stations:
Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Geluid:
High Definition Audio (6-kanaals)

Alvast bedankt :*)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien de GPU totaal niet van belang is bij fotobewerken, kom je aardig goed weg met dit soort systemen voor wat jij ermee wil. Echter ben je goedkoper uit als je zelf gaat samenstellen en gaat/laat bouwen. Zie bijv:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 166,87€ 166,87
1ASRock B85M Pro4€ 53,34€ 53,34
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 86,81€ 86,81
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,80€ 30,80
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 80,10€ 80,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,47€ 65,47
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,09

Met een SSD voor OS en adobe dingen en office, een grote harde schijf voor alle data, prima kastje, voeding van uitstekende kwaliteit.

Als je student bent kan je eventueel windows met 20 euro korting krijgen, pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod.

[ Voor 98% gewijzigd door br00ky op 30-07-2014 11:42 ]

Verwijderd

Een tip: Koop a.u.b geen vooraf samengestelde desktops. Zijn altijd duurder + niet gebalanceerd. Zelf eentje samenstellen, en zelf assembleren, of dat laten doen, zorgt ervoor dat je goedkoper uit bent. En je hebt ook nog eens een betere PC. :+

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:08
En je hebt zelf invloed op de kwaliteit voeding die in je pc gaat! Een pc van medion zal ongetwijfeld concessies doen op bouwkwaliteit om de winst te verhogen. Als gevolg is de kans groot dat er voeding in zit van ruk kwaliteit wat beter dienst zal doen als tijdbom. Misschien ietswat overdreven, maar met kwaliteitsvoeding hoef je je in ieder geval minder zorgen te maken of de pc langere tijd mee gaat.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Alle Medion bakken die ik in handen heb gehad hadden FSP voedingen, dus zeg randje goed genoeg om het te laten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkBlaze op 30-07-2014 12:19 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56
offtopic:
Even een algemene rant: ik erger me een beetje aan de heksenjacht ten aanzien van goedkope voedingen, soms gaat men zelfs zover dat men aanraadt een 'prima' werkend noname ding te vervangen omdat het geen Seasonic is. Don't get me wrong, ik ben het er helemaal mee eens dat je die rommel nooit moet kopen als je keus hebt, maar doen alsof ze ieder moment uitelkaar kunnen spatten (in een budgetconfiguratie) is zwaar overdreven.

Don't take it personal, zo is het in ieder geval niet bedoeld (al was 'tijdbom' de trigger, hoewel je het zelf ook al nuanceerde).
br00ky schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:27:
Aangezien de GPU totaal niet van belang is bij fotobewerken, kom je aardig goed weg met dit soort systemen voor wat jij ermee wil.
Los van je (zeer mooie) voorbeeld, ik vraag me altijd af wat dat "foto's bewerken" gemiddeld inhoudt, incidenteel een paar rode oogjes wegwerken van de vakantiekiekjes kan wat mij betreft ook prima met een i3 of Pentium, maar misschien ben ik in het algemeen gewoon conservatief.

Overigens, hoewel je slechts een voorbeeld gaf, deze hoort er ook nog bij:
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door Thralas op 30-07-2014 13:33 ]

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
oke bedankt voor jullie reacties.
Zelf bouwen zal ik ook nog overwegen.
Ssd erin is ook idd wel handig.
Foto bewerken is wel iets meer dan rode ogen verwijderen, maar aan jullie reactie te zien is dat niet zo spannend voor een desktop.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:22
Dit forum is echt gericht op het laten controleren van desktops die je zelf samengesteld hebt, als je met vragen over een voorgebouwd Medion ding komt, gaat iedereen die gegarandeerd afraden.

Ik zou toch ook een systeem laten bouwen, beide Medion's hebben geen SSD en als er nu één ding een pc sneller laat aanvoelen is dat het. Br00ky's suggestie is al vrij goed te noemen (ik zou wel een 256GB SSD en 2TB HDD nemen ipv 120GB SSD en 3TB HDD, zal in totaal ongeveer evenveel kosten). Tel bij de prijs van die lijst nog de kosten van assemblage bij een winkel (tussen de €50-75) en je hebt een veel snellere pc voor ongeveer dezelfde prijs. Voordeel is ook dat je garantie hebt bij die winkel en dat herstellingen daar gebeuren. Als er iets met je Medion gebeurt moet die naar één of ander vage werkplaats en ben je die voor weken kwijt. Later upgraden is met een zelf samengestelde pc ook veel beter mogelijk omdat de voeding niet zo kantje boordje is als bij een OEM pc.

Als het dan toch een Medion moet zijn van die beide die je daar opsomt, neem ik de tweede, de MEDION AKOYA PC P5318 G. De videokaart van de eerste heeft heel traag geheugen en dan maakt het niet uit dat dat 2GB is. Maar had ik al gezegd dat ik geen OEM desktop zou kopen? :p

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aangezien de GPU totaal niet van belang is bij fotobewerken, kom je aardig goed weg met dit soort systemen voor wat jij ermee wil. Echter ben je goedkoper uit als je zelf gaat samenstellen en gaat/laat bouwen.
De systemen die je hier geeft zijn beter ja. Maar voor het gebruik da loes88 voor ogen heeft, zal het niet zoveel uitmaken. En laten we eerlijk zijn, de pricewatch komt met 572 euro, maar bestel ik het allemaal bij azerty, doe ik er assamblage bij, kom ik op 680 euro.

Dat is toch weer heel andere koek.
Bij de medion krijg je er ook bij: muis dongle en toetsenbord, plus hot swap bays, ook heel handig.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Aangezien de GPU totaal niet van belang is bij fotobewerken, kom je aardig goed weg met dit soort systemen voor wat jij ermee wil.
Kan je dit statement staven met wat feiten? PSCS6 maakt anders wel gebruik van de GPU,

https://forums.adobe.com/message/4289204

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Daarom ook mijn opmerking dat je op zich niet he slecht zit met een medion in dit geval. En had ik al heel slim het assembleren doorgestreept :p.
Big Womly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Kan je dit statement staven met wat feiten? PSCS6 maakt anders wel gebruik van de GPU,

Niets is wel erg kort door de bocht, maar je kan prima met de HD graphics beginnen (die worden immers in je link ook genoemd), zeker aangezien het budget vrij strak is.

[ Voor 59% gewijzigd door br00ky op 30-07-2014 14:19 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Big Womly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Laten we eerlijk zijn een verjaardag kaartje maken, iemand van de achtergrond verwijderen, automatisch aanpassen e.d. kan prima op de igp.

Het begint bij de ts. Zijn ouders zullen fotobewerking doen maar ietsje.meer als bijsnijden, rode ogen verwijderen.

Dus ze maken Hollywood grade effecten op foto's van 120megapixel. Dat is iets meer

Of

Ze doen naast rode ogen en bijsnijden ook nog leuke text ballonnetjes toevoegen.

Voor dat eerste lijkt mij een GPU meer dan.welkom en is "iets"meer dan de huis tuin en keuken bewerking maar zo is het tweede ook iets meer.

Dus duidelijke.En concrete antwoorden op de vragen die tegenwoordig zo fijn worden meegeleverd is wel fijn.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

TVL

Ik denk dat voor de simpele dingen die er mee gedaan moeten worden een i3 al ruim voldoende is. Als je een kant en klare PC wil kies dan eentje van DELL, voor onder de 350 Euro heb je al al iets dat ruim voldoende is. Als je zelf wil samenstellen zal je snel duurder uitkomen (zeker inclusief een OS, muis en toetsenbord, eventuele asseblage) maar is het kwalitatief net iets beter, hoewel ik de DELL pc's zeker niet slecht vind. Bovendien kan je ook heel makkelijk nog 10% VIP korting krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door TVL op 30-07-2014 15:38 ]

Pagina: 1