Problemen windows 8.1 op USB zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-04 15:44
Hallo tweakers,

Ik heb windows 8.1 gedownload via de Micrososft store. Ik wil het gaan instaleren op een USB stick om hem dan te booten op de nieuwe schone pc.

Ik ben echter aangekomen op het scherm 'USB flashstation selecteren'. Dan selecteer ik een USB stick, en druk ik op volgende.....en dan gebeurt er helemaal niks.

Ik heb de sticks van tevoren geformatteerd, verschillende bestandssystemen uitgeprobeerd, verschillende usb poorten, verschillende usb sticks,... maar het maakt allemaal niks uit, hij doet gewoon helemaal niks als ik op volgende klik.

Wie zou mij kunenn helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20
Waarom download je het niet als ISO en maak zelf die USB stick aan. IMO een betere optie omdat je gewoon ook nog de ISO hebt voor het geval je ooit een DVD wilt maken (of als je een Media Center Edition key hebt je normale Windows 8.1 versie in VMWare/VitualBox/HyperV te installeren mbv die ISO).

Ik ga hier niet helemaal uitleggen hoe je zo'n USB stick van een ISO maakt dat is te vinden met een google query "Windows 8.1 ISO uefi usb" gezien je volgens mij beter een stick kan maken waarmee je ook UEFI kan installeren dan alleen maar op BIOS computers (of UEFI legacy modus).

Dan kom je uit op deze link waar 2 opties worden aangegeven hoe je zo'n bootable usb kan maken (verder wordt er ook aangegeven hoe je een uefi install Windows 7 USB kan maken). Met een uefi bootable usb stick kan je ook gewoon legacy UEFI of op PC's met een normale BIOS installeren. Ik zelf heb Option Two (To Manually Create a Bootable UEFI USB Flash Drive) uit de link gebruikt om zo'n bootable USB stick te maken, maar dat is alleen omdat ik zoiets heb van waarom zou ik 3rd party utilities gebruiken als dit niet nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Starke op 30-07-2014 11:12 . Reden: link gewijzigd, eightforums link is beter ]