Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Amerikaanse chromebook, wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb onlangs een Asus chromebook C300 gekocht, via Amazon. 't ding is dus Amerikaans, en ik ben bang dat er daardoor dus het één en ander niet helemaal goed gaat.

Nu heb ik thuis m'n laptopje aangezet en kon direct verbinden met wifi. Nu zit ik alleen op een andere locatie, en wordt het wifi netwerk wel gevonden, alleen krijg ik constant de melding dat er geen bereik is. Dat terwijl ik met mijn telefoon wel gewoon sterk signaal wifi heb. Het wifi-signaal op m'n laptop lijkt ook gewoon vol qua signaalsterkte te zijn.

Nu heb ik al een beetje zoekwerk verricht en begint het er op te lijken dat Amerikaanse wifi-adapters in laptops via een ander kanaal lopen oid? En de oplossing zou dan zijn om de wifi verbinding aan te passen, zodat hij wel op het goede kanaal loopt..

Het probleem is alleen, dat ik niet de eigenaar ben van dat netwerk, en het dus niet mag aanpassen.. En ik denk dat dit niet de laatste keer zal zijn dat ik zo'n netwerk tegen kom..

Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen? Of moet ik m'n laptopje maar weggooien en een Nederlandse kopen? :/

Qwop

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de VS mogen kanalen 12,13,14 niet vrij gebruikt worden : Wikipedia: List of WLAN channels

Maar de vraag is, waar zit die beperking ? Het kan in de hardware zitten, maar ik vermoed in de firmware van de wifi adapter. Misschien is die te upgraden ? Anders is wellicht vervangen van het wifi kaartje een oplossing. Ik denk dat dat een mini-pci kaartje is, maar weet ik niet zeker.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:24:
In de VS mogen kanalen 12,13,14 niet vrij gebruikt worden : Wikipedia: List of WLAN channels

Maar de vraag is, waar zit die beperking ? Het kan in de hardware zitten, maar ik vermoed in de firmware van de wifi adapter. Misschien is die te upgraden ? Anders is wellicht vervangen van het wifi kaartje een oplossing. Ik denk dat dat een mini-pci kaartje is, maar weet ik niet zeker.
Hoe zou ik kunnen checken of ik de firmware kan upgraden?

Meh, beetje jammer. Begint nu toch echt op een miskoop te lijken. Niet goed over nagedacht dus.. Heb al verschillende problemen ondervonden (extra tax kosten, Amerikaanse stekker natuurlijk, niet kunnen redeemen van m'n gratis google drive abo). Het leek zo mooi allemaal.. Zit er eigenlijk ook totaal niet op te wachten om dat ding open te schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 10:43 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor die firmware zul je eerst moeten achterhalen wat voor wifi-kaartje / chipset er precies inzit. Hoe je dat doet, weet ik niet, ik neem aan dat er chromeOS opzit ?

Misschien is het een optie om voor netwerken die op het "verkeerde" kanaal zitten, een simpel usb-wifi stickje te gebruiken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:48:
Voor die firmware zul je eerst moeten achterhalen wat voor wifi-kaartje / chipset er precies inzit. Hoe je dat doet, weet ik niet, ik neem aan dat er chromeOS opzit ?

Misschien is het een optie om voor netwerken die op het "verkeerde" kanaal zitten, een simpel usb-wifi stickje te gebruiken.
Heb 't inmiddels gevonden, broadcom c410.

Da's misschien inderdaad ook nog een optie.