Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCH2010] Certificaat installeren zonder request file

Pagina: 1
Acties:

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hoi allen,

Een collega van mij heeft voor onze servers nieuwe certificaten aangevraagd. We gebruiken voor onze webserver (IIS) dezelfde certs. als voor onze exchange 2010 server. Ik heb de certs. ondertussen. Alleen als ik deze binnen Exchange 2010 wil installeren moet ik dus eigenlijk een verzoek afmaken. Dat verzoek is er alleen niet, die is gedaan op onze IIS server.

Iemand een idee hoe ik dit certificaat toch op de Exhange machine geïnstalleerd krijg ?

Alvast bedankt!

Try SCE to Aux

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Export met private key en dan gewoon import via de certificates MMC?

• ImNotnoa
  • Niet online
Dat moet lukken inderdaad, ik ga het proberen. Thnx!

Try SCE to Aux

• ImNotnoa
  • Niet online
Failed

Error:
Cannot import certificate. A certificate with the thumbprint *knip* already exists.

Try SCE to Aux

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Imnoa schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:13:
Failed

Error:
Cannot import certificate. A certificate with the thumbprint *knip* already exists.
Dan zal je die dus eerst moeten verwijderen.

• wagenveld
  • Niet online
Dan heb je al een import gedaan? Je moet dit wel naar de lokale computer store doen. Kijk even met de MMC wat er nu staat en of je de private key hebt of niet.

• ImNotnoa
  • Niet online
De IIS (web) en de exchange zijn twee aparte servers. Ik heb het certificaat op de IIS server via de IIS console geinstalleerd op de website. Op de exchange heb ik hem geinstalleerd via de mmc certificaten maar ik zie hem nog niet in de exchange management console, Als ik de geëxporteerde private key wil installeren krijg ik de thumbprint melding

Common Name : www.BEDRIJFSNAAM.nl

SAN:

exch2010.intranet.BEDRIJFSNAAM.nl
webmail.BEDRIJFSNAAM.nl
autodiscover.BEDRIJFSNAAM.nl

Edit :

Ik kan de originele CSR files die vanaf de IIS server zijn gegenereerd nog wel downloaden, kan ik daar misschien iets mee op de Exchange server ?

[ Voor 36% gewijzigd door ImNotnoa op 30-07-2014 09:33 ]

Try SCE to Aux

• wagenveld
  • Niet online
Op je webserver moet je je certificate exporteren vanuit de certificates mmc inclusief private key, hoe bedoel je apart installeren? Op de Exchange server verwijder je dus de fout geimporteerde cert en importeer je de juiste met private key.

• ImNotnoa
  • Niet online
Edit : gelukt. Mijn collega was er al mee bezig geweest buiten mijn weten om en had idd al een poging gedaan waardoor het certificaat dubbel geinstalleerd zou worden

Thnx allen!

[ Voor 79% gewijzigd door ImNotnoa op 30-07-2014 09:47 ]

Try SCE to Aux

Pagina: 1