Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xiaomi MiPad Review, geen GPS

Pagina: 1
Acties:

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
reviews: Xiaomi Mi Pad: krachtpatser met lange adem uit China
In het artikel wordt gezegd dat de MiPad is voorzien van een GPS module.

Echter is dat helaas niet het geval. Hij wordt niet genoemd in de specificaties en een app als GPS Test laat ook zien dat hij hier niet mee kan verbinden.

Tevens zijn er in de Google Play store dergelijke navigatie apps uitgeschakeld.

Ter verduidelijking kan ik op een later moment nog foto's toevoegen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Om alle feedback over deze review maar in 1 topic te houden:
Er is bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Nederlands, en ook al kies je voor Engels, dan kom je alsnog geregeld stukjes onvertaald Chinees tegen. Ook liepen we soms tegen wat stabiliteitsproblemen aan: zo crashte de browser vaak, na een tijdje nonstop-gebruik.
Het feit dat er geen Google apps geïnstalleerd zijn wordt meermaals genoemd, ook in de conclusie. Dit is blijkbaar met 3x tappen opgelost (zoals in de review staat). Waarom wordt dit dan zo belangrijk gevonden en is de buggy software niet als nadeel genoemd in de samenvatting en conclusie?

Dat de kopers veelal tech liefhebbers zullen zijn lijkt me geen argument, die hebben de play store ook in 3 min geïnstalleerd. Die crashende browser lijkt me dan vele malen relevanter, ook voor tweakers.

[ Voor 27% gewijzigd door Bundin op 30-07-2014 09:03 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
De software is de eerste weken inderdaad buggy, dat is tot nu toe bij de meest Xiaomi apparaten geweest.
Bij elke wekelijkse update wordt er progressie gemaakt. Tweakers is hiervan wellicht op de hoogte en weten ze dat hij over 2 maanden erg stabiel zou kunnen zijn (ruim ingeschat, de Xiaomi telefoons waren 6 weken na de release zo goed als perfect.)

Aan de andere minpunten kun je niets aan doen, dat is de werkelijkheid, ook als je je tablet over 2 maanden binnen krijgt.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Bundin schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:55:
Om alle feedback over deze review maar in 1 topic te houden:

[...]

Het feit dat er geen Google apps geïnstalleerd zijn wordt meermaals genoemd, ook in de conclusie. Dit is blijkbaar met 3x tappen opgelost (zoals in de review staat). Waarom wordt dit dan zo belangrijk gevonden en is de buggy software niet als nadeel genoemd in de samenvatting en conclusie?

Dat de kopers veelal tech liefhebbers zullen zijn lijkt me geen argument, die hebben de play store ook in 3 min geïnstalleerd.
Op dit moment is dat inderdaad met een paar taps opgelost. Maar wat als die installer uit de Xiaomi Market gehaald wordt? die is ook maar door een random ontwikkelaar gemaakt. Of wat als Google zich hier tegen gaat verzetten en beveiliging inbouwt? Het feit dat dit ding niet officieel door Google goedgekeurd is zorgt voor onzekerheid mbt tot ondersteuning voor Googles diensten, en dat vind ik zeker een vermelding als minpunt waard.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Begrijpelijk dat het ontbreken van de apps genoemd wordt, mijn punt was niet zozeer dat dit minpunt weg moet, maar dat de buggy software ook genoemd zou moeten worden. Of vermeld anders dat de verwachting is dat de bugs in de komende weken worden opgelost. Nu dat het voor mij als casual lezer niet duidelijk (ik ga uit van de 'gemiddelde' hardware bouwer met 1 update per half jaar als je geluk hebt.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik zie dat het artikel is aangepast.
Ik heb tevens een aantal veranderingen door laten voeren bij de specificaties van de MiPad.

O.a. Wifi A zal worden toegevoegd en GPS zal worden verwijderd.

Pagina: 1