Meterkast koelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Beste Heren (en dames)

Ik heb nu het volgende in mijn meterkast staan:
  • 1x Qnap 2xx nas
  • 1x sitecom gigabit switch
  • 1x Ziggo ubee modem
  • 1x linksys e4200 router
  • 1x Antminer S1
Nu wordt het in mijn meterkast (natuurlijk door de antminer) wel heel erg warm en laat ik daarom de deur van de meterkast ook open staan, echter wordt hierdoor de hal (waar de meterkast zich bevind) ook erg warm (nog net geen sauna).
Hebben jullie een idee hoe ik deze meterkast een stuk koeler kan krijgen?
Ik heb zelf al lopen denken aan een airco, maar ik wil dan een heel kleintje.
Nu heb ik zelf deze al gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&source=promobutler_be%2Fmakro1%2Factive%2F%2Fmakro1639n0000142.jpg&width=275
echter heeft deze het nadeel dat je het reservoir continu moet bijvullen om te koelen en vocht verspreiden lijkt me ook weer geen goed idee.

Wat zouden jullie doen in een situatie zoals deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Pleur die antminer ergens anders neer :+ ?

Dat ding is effectief een 366W kachel tel de rest van de apparatuur daar bij op en je zit constant 400W aan warmte te verspreiden, niet vreemd dat het dan loeiheet word in de meterkast/hal.

Wat je ook van plan bent dat ding zal je daar niet kunnen laten staan zonder de hele hal te gaan koelen, zo'n klein hokje met 400W aan warmte vullen en dan verwachten dat je dit kan afvoeren zonder maatregelen als gaten naar buiten? Nope. Dat miniding is trouwens geen airco maar een veredelde waterstuiver door het vocht koel je sneller af. Een airco moet (net als een koelkast) de warmte ergens kwijt kunnen, en dat kan dus niet magisch gebeuren met een klein dingetje wat je zonder slang ergens neer zet.

Mijn advies: Zet die apparatuur, of iig die miner ergens neer waar de warmte beter is te regelen. Een studeerkamer met goede ventilatie bijv.

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 04:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:20

rjong5

?

Of gebruik hem als verwarming in de winter, scheelt je weer stookkosten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je geen kruipruimte waar je dat ding neer kan zetten?
Een ruimte opwarmen in de zomer lijkt mij een beetje zinloos.

En verder: grof afgerond 300W, 24h/350 dagen = 2500KWh =+/- €500,- per jaar aan stookkosten bij een KWh prijs van 20ct/KWh. Is dat wel rendabel?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die airco gaat niet helpen, dan moet je echt een airco hebben die de warme lucht naar buiten afvoert.
Als je een ruimte wilt koelen moet je sowieso de warmte weg transporteren. Nu doe je dat van de meterkast naar de hal maar dat moet of naar buiten toe of naar een punt waar je die warmte wel kan gebruiken.
Kan je die warmte nergens nuttig gebruiken? Ruimtes die te koud zijn of die wel wat warme, droge lucht kunnen gebruiken? Wellicht een washok? Schuur?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Grote fan naar buiten gericht in de deur maken om warmte af te voeren? Mooi roostertje er voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

z0rk0l schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:57:
Grote fan naar buiten gericht in de deur maken om warmte af te voeren? Mooi roostertje er voor
Krijg je alsnog een vrij warme hal en extra herrie. Op een gegeven moment is de hal zo warm dat de lucht die door de kieren weer wordt aangezogen van te hoge temperatuur is om goed te koelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Tsurany schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:08:
[...]

Krijg je alsnog een vrij warme hal en extra herrie. Op een gegeven moment is de hal zo warm dat de lucht die door de kieren weer wordt aangezogen van te hoge temperatuur is om goed te koelen.
Dat is natuurlijk een probleem dat zich beperkt tot de warmste dagen van het jaar. Als je een beetje stille fan neemt hoeft dat ook geen enorme hoeveelheid herrie op te leveren.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meterkast grenst aan een buitenwand zou ik een lucht afvoer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

cyberstalker schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Dat is natuurlijk een probleem dat zich beperkt tot de warmste dagen van het jaar. Als je een beetje stille fan neemt hoeft dat ook geen enorme hoeveelheid herrie op te leveren.
Het probleem is dat TS geen warme hal wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
z0rk0l schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Als je meterkast aan de buitenkant van het huis is, inderdaad een ventilatieopening naar buiten maken en daar een ventilator voor... 400W zul je ergens af moeten voeren...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je zou er een absorptie koeler mee moeten maken, kan je met de warmte je huis koelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Als je een nieuw huis hebt zit er een standaard plastic doorvoerplaat in de vloer en daar kan je een gat in maken en dan de warme lucht afzuigen of koele lucht aanzuigen met een ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
esberk schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:18:
Als je een nieuw huis hebt zit er een standaard plastic doorvoerplaat in de vloer en daar kan je een gat in maken en dan de warme lucht afzuigen of koele lucht aanzuigen met een ventilator.
Lijkt me geen goed idee.. Kruipruimtes zijn nu eenmaal vaak niet de meest droge en lekker ruikende ruimten. Je wil hier dan ook geen directe verbinding mee hebben in je huis.

Enerzijds haal je mogelijk een hoop vocht naar boven, ander zijds een niet lekker ruikende muffe geur.

Dat is trouwens ook precies de reden waarom mijn server in ons tuinhuisje staat. ventilatie roosters open en klaar. Anderzijds zou je er aan kunnen denken de warmte naar een andere ruimte te verplaatsen. Vaak zijn zolders ook niet echt bewoond, en is een raampje vrij makkelijk open te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS heeft geen kelder? Kelder, de plek voor een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 21:22
Als je constant afvoert moet de lucht geen probleem zijn. Bij aanvoer van koele lucht kan je wel het geur probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsParadijs
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:27:
TS heeft geen kelder? Kelder, de plek voor een server.
Juist, of verplaats je server naar de kruipruimte. Deze zit altijd dicht bij de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet doen bij een vochtige kruipruimte. Zolang je server draait is het prima. Maar opstarten na stroomuitval is condens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Wat ik zelf ga doen om de meterkast te koelen is het volgende:
http://www.tilmar.nl/Shop...160-ventilatie-binnenunit
En dan pricewatch: Silverstone AP182, 180mm
Om de warme lucht uit de meterkast te trekken, zodat onderaf de koude(re) lucht weer wordt aangezogen.
Het feit dat er lucht verplaatsing optreed zal in ieder geval al aanzienlijk helpen en opzicht denk ik dat de warmte die je in de hal zal ervaren wel meevalt, omdat je die natuurlijk al ventileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan koelen met lucht door afvoer van warme lucht (en aanvoer koude lucht). Alternatief is de warmte verplaatsen door koelvloeistof (evt met iets van een tuinslang) met een warmtewisselaar aan de buitenkant (ofwel een airco).

Je ontkomt er domweg niet aan om warmte af te voeren en dan is de meterkast niet de handigste plek. Ik weet niet of je gasmeter ook in de meterkast zit want dat lijkt me ook niet heel ideaal, hitte en elektrisch in dezelfde ruimte als een gasmeter.

Kruipruimte is ook geen strak plan. Je kan je kruipruimte natuurlijk mooi gaan inrichten maar kruipruimtes hebben nogal eens te maken met vocht. Ook beestjes kunnen letterlijk bugs worden.

Kan je in de hal niet een kastje maken die je kan ventileren naar buiten toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is mogelijk om je miner van watercooling te voorzien. Dan kan je de radiator ergens anders plaatsen.
https://bitcointa.lk/thre...-s1-water-cooling.295574/
Makkelijker is anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verplaats de miner, opgelost.

Als je echt wil koelen heb je een airco met koelmiddel nodig (groot en duur). een ventilator gaat de boel niet koeler krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13
Wat is een Antminer en waarom moet die 366 Watt aan stroom verbruiken? Zoals hierboven reeds vermeld, kost je dat zo'n 2500kWh / 500 euro per jaar aan stroom.... Ons hele huishouden (2 ouders, 2 kinderen) verbruikt nu maar zo'n 2900 kWh....

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Andre-Hessel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:38:
Wat is een Antminer en waarom moet die 366 Watt aan stroom verbruiken? Zoals hierboven reeds vermeld, kost je dat zo'n 2500kWh / 500 euro per jaar aan stroom.... Ons hele huishouden (2 ouders, 2 kinderen) verbruikt nu maar zo'n 2900 kWh....
Een Antminer mined bit of altcoins, ik weet niet hoe rendabel die dingen tegenwoordig nog zijn maar je haalde eerder je aankoop prijs binnen een maand terug met zulke hardware.

Ik weet niet wie er trouwens op 2500kWh komt maar dat ding trekt constant 366W uit het stopcontact, eerder zo'n 3200kWh op jaarbasis :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Iets van koelelementen (met water) tegen de wanden van je meterkast plaatsen. Soort koelkast effect, buiten je meterkast een radiator. Een oude koelkast ergens vandaan toveren, koeling er uit halen en in je meterkast inbouwen :+.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

PM_Petrol schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:31:
Iets van koelelementen (met water) tegen de wanden van je meterkast plaatsen. Soort koelkast effect, buiten je meterkast een radiator. Een oude koelkast ergens vandaan toveren, koeling er uit halen en in je meterkast inbouwen :+.
Een koelkast/diepvries kan je niet zomaar gebruiken als PC koeling, je krijgt namelijk condensatie wanneer je onder de omgevingstemperatuur komt. Een serverruimte/hok is nooit compleet droog (brand/vonkgevaar door statische opbouw) maar om er nou een koelkasteffect te gaan genereren :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Een koelkast/diepvries kan je niet zomaar gebruiken als PC koeling, je krijgt namelijk condensatie wanneer je onder de omgevingstemperatuur komt. Een serverruimte/hok is nooit compleet droog (brand/vonkgevaar door statische opbouw) maar om er nou een koelkasteffect te gaan genereren :X .
Dat is waar, maar je zou natuurlijk iets met een temperatuurregeling kunnen doen. Bij een bepaalde temperatuur slaat de koeling af. Dit is niet heel ingewikkeld om te maken. Als de temperatuur weer boven een punt uitkomt dat je hebt ingesteld slaat de koeling weer aan. Aan/Uit regeling net zoals je verwarming in de woonkamer.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Met een gemiddelde koelkast heb je veel te weinig vermogen om zoiets als dit te kunnen koelen, laat staan onder omgevingstemperatuur. De installatie zal steeds warmer en warmer worden, nog veel meer stroom verbruiken en algeheel het probleem veel erger maken.

Daarnaast zoals al een paar keer aangedragen: Een koelkast is geen magisch koelsysteem, het is gewoon een simpele warmtepomp welke de warmte energie van binnen de koelkast naar buiten de koelkast pompt (en dat zelfs redelijk efficient, meer dan 50%). De binnenkant van de koelkast wordt dan (indien je geen warmte erin pompt) langzaam koeler terwijl de achterkant via een grote radiator warm wordt. Deze geeft normaal zonder moeite z'n energie af aan de lucht waardoor je de ruimte iets opwarmt. Gezien de hoeveelheid energie slechts minimaal toeneemt (enkel de inefficientie van de warmtepomp, oftewel het verbruik van de koelkast) en het volume binnen de koelkast vele malen kleiner is dan het volume buiten de koelkast is deze toename aan warmte niet merkbaar.

Zelfs al zou je een koelkast hebben die een dergelijke hoeveelheid energie kan wegpompen, het enige wat je bereikt is dat je hal loeiwarm wordt (alle warmte uit de meterkast + de warmte van het koelsysteem). En daar zat nu juist het probleem voor de TS.

De enige echte oplossing: Doe je portemonnee en het milieu een plezier en zet al die spullen gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoe groot is die meterkast van jou eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat alles er vlekkeloos in past zonder veel geknutsel.

Ik stel voor dat je alleen die Miner een ander plekje geeft om de temperatuur daar wat te laten zakken aangezien de Miner de grootste warmtebron is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Monteer onderin je meterkast(deur) een (intake) roostertje met wat fans. Monteer bovenin je meterkast(deur) een afvoer voor een wasdroger, een blower en een slang naar buiten. Koele lucht wordt uit de hal (en omliggende ruimtes) aangezogen, de warme lucht stijgt en gaat direct naar buiten.

Een andere oplossing is natuurlijk om de Antminer te verplaatsen...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:51:
[...]

Met een gemiddelde koelkast heb je veel te weinig vermogen om zoiets als dit te kunnen koelen, laat staan onder omgevingstemperatuur.
En dan ben ik daar inderdaad nog niet eens over begonnen :+ .

De TS zal sowieso die antminer ergens anders moeten plaatsen, de kleine hoeveelheid ruimte die beschikbaar is icm het feit dat de warmte weg moet kunnen (en dus moet worden 'verplaatst' uit de meterkast en hal) is het makkelijker om gewoon de bron te verplaatsen. Die NAS en dat beetje netwerkapparatuur zal niet te warm worden gok ik zo, maar een 366W bron in een kast van veelal nog geneens 0.6M3* is natuurlijk niet te doen..

* Voor het gemak even de onze aangehouden :+ 1.80m hoog, 80cm breed en 40cm diep. En daar houd je nog weinig van over ook omdat een groot deel word geblokkeerd door de apparatuur die er vast in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

Ik heb zelf een Synology met 5 schijven, een server, router moden en nog wat spul in mijn meterkast staan. In de zomer moet de deur op een kier, met de huidige temperaturen zelfs iets verder. Wanneer ik de deur dicht doe staat de server in notime te loeien, deur open en hij is binnen 5 minuten weer stil. Het betreft een vrij eenvoudige Acer server met twee disken die gebruikt wordt als ESXI server met daarop weer een webserver en een mysql server.

Prima te doen, draait al weer aan paar jaartjes. Niet optimaal, misschien dat ik nog eens een temperatuur gestuurde fan in de deur zet maar eerlijk gezegd werkt dit zo prima. Servertje draait nu een jaar of 3 en zal ergens volgend jaar worden vervangen door een frisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Antminer naar buiten flikkeren, in tuinhuisje oid.

Ik heb ook telkens problemen met mijn kamer icm mijn PC. Soms (vaak) 600W aan warmte in een ruimte van 3x3 is niet gezond, vaak is het er zonder ramen open makkelijk 30 graden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:46
Zag hier http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42619338 een plaatje van de meterkast. Is op zich niet heeeel vreemd dat het wat warm wordt....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Inderdaad.. Zoals ik al zei vind ik het knap dat alles dus (kennelijk gewoon) past. Ik stel nog steeds voor om je miner te verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X Stiekem een kelder van +- 15meter diep in je tuin graven

Overigens, leuk topic, aan alle reacties te zien heeft toch iedereen andere ideeen. Altijd leuk om te zien hoe mensen denken over bepaalde oplossingen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er sowieso rekening mee dat je in je meterkast dan ook niet bepaald een fatsoenlijke airflow hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:37:
:X Stiekem een kelder van +- 15meter diep in je tuin graven

Overigens, leuk topic, aan alle reacties te zien heeft toch iedereen andere ideeen. Altijd leuk om te zien hoe mensen denken over bepaalde oplossingen! _/-\o_
Hmm, 15 meter diep, 3 meter breed en 5 meter lang (ff uit de duim) dus "ff" 225 m³ zand afvoeren :o

Een hele kleine airco kan ook eventueel nog, bijv zoiets: http://www.ts24.nl/produc...400-Caravan-Camper-Airco/

Als je dan het buitendeel ook echt buiten zou kunnen krijgen ben je echt golden :P Heb geen idee of deze unit uit elkaar gehaald kan worden. En als het allemaal al lukt, is het minen van bitcoins dan nog wel rendabel?

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 01-08-2014 10:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Heeft L3P voor zn bij jullie vast bekende D3sk niet een waterkoelings module van 360x360 in zn kruipruimte staan? Dan hoef je 'slechts' de slangen door je vloer te krijgen, en staat alleen de radiator eventueel bloot aan condens en andere meuk die je in een kruipruimte tegen kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Pixxel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:06:
Heeft L3P voor zn bij jullie vast bekende D3sk niet een waterkoelings module van 360x360 in zn kruipruimte staan? Dan hoef je 'slechts' de slangen door je vloer te krijgen, en staat alleen de radiator eventueel bloot aan condens en andere meuk die je in een kruipruimte tegen kunt komen.
Ik heb niet eens een kruipruimte in mijn woning (nee geen flat ofzo, ik heb er gewoon echt geen en het is een 2 onder 1 kap woning)

Verder zie ik hier wel ideeën langs komen waar ik mee aan de slag kan gaan. Bedankt voor al jullie input hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik denk dat de airflow hier inderdaad de beperkende factor is... De warme lucht zal moeten worden afgevoerd.
Zelf ben ik bezig met extra cooling in mn patchkast maken, deze staat op de overloop boven, waar genoeg lucht verplaatst kan worden. Ik heb bewust niets in de meterkast gezet omdat ik hier geen goede lucht- aanvoer/afvoer kon verzinnen.
Wel leuk om alle ideeën te zien hier.
Pagina: 1