Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC wil niet verbinden met nieuwe switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vorige week heb ik een niewe switch aangeschaft: Cisco SG200-18. Ik heb alle computers die ik hier heb staan aangesloten op de switch. Alle computers verbinden dan ook met het netwerk behalve één PC. Bij deze PC zie ik ook geen LEDs oplichten bij de poort van de switch en bij de PC zelf. Hiervoor had ik een cisco SE2500 switch en daar verbond de computer wel met het netwerk. Nu heb ik ook geprobeerd om om de pc via de oude switch te verbinden met de nieuwe switch en dat werkt wel om op het netwerk te komen. Dus de netwerkkaart is niet kapot. Echter wil ik wel de oude switch uit de setup halen en de PC gewoon rechtstreeks op de nieuwe switch aansluiten. Heeft iemand hier een idee waarom mijn PC niet rechtstreeks via de nieuwe switch wil verbinden met het netwerk?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
al een ander poortje op de swicht geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, verschllende maar zelfde resultaat

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
al een andere kabel geprobeerd?

Verwijderd

Misschien een cross wired kabel gebruikt en in de instellingen niet op auto negotiation gezet.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoiets zit ik ook te bedenken.

Geef ook even wat specs van je netwerkkaart en gebruikte software.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mischien is die PC niet uitgerust met een 1GBit NIC en kan je switch alleen 1GBit?

★ What does that mean? ★

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is een managed switch. Heb je de poortconfiguratie al eens bekeken?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende kabels geprobeerd.
cross wired cable heb ik niet liggen. Maar zal dit echt het probleem zijn aangezien de computer wel via de andere switch wel werkt en andere pc's wel gewoon rechtstreeks via de switch werken met dezelfde kabels.

Ik heb auto negatiation aan en uit gezet gaf verder geen verandering

Het is een onboard netwerkkaart op de volgende moederbord: Gigabyte E7AUM-DS2H. Op de pc staat de nieuwste versie van Ubuntu.

De switch ondersteund ook lagere snelheden

Port instellingen zijn nu:
Administrative status: UP
Link Status SNMP Traps: Enable
Auto Negotiation: Enable
Auto Advertisement: Max capability
Flow Control: Disable
MDI/MDIX: Auto

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Opstarten met een kabel die met de andere pc wel werkt.
Indien het niet werkt, dan of netwerk aansluiting op netwerkkaart is niet goed, of je windows is niet goed,
In plaats van windows probeer een ubuntu livecd, die normaal internet zou moeten hebben, vanaf de livecd.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al had aangeven heb ik de kabels al eens verwisseld en lijkt de netwerkpoort ook te werken.
Ik draai geen windows maar ubuntu en nog een andere versie van linux. Bij beide werkt het niet
Pagina: 1