• MisterJack41
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:14
Hallo,
Ik heb nu een half jaar een i5-4440 met de stock cooler, welke normaal niet boven de 30-35 graden uitkwam terwijl op internet met veel tabs open, en nu kijk ik twitch in een tab met voor de rest niks open en wordt de cpu volgens Speccy en MSI Afterburner 60 graden!?

Volgens taakbeheer wordt mijn processor voor ongeveer 6% gebruikt, dus ik snap niet waar die hitte vandaan komt.
Weet iemand het kan zijn?

De rest van m'n systeem is een Sapphire R9 270 dual-x, een Corsair CX500M en een Western Digital 500gb Blue schijf in een Cooler Master N300 met 4 fans aan een Scythe Kaze Q fancontroller.

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe is de airflow (welke richting) en hoe is je fancontroller ingesteld.

Verder niet al te veel stof aanwezig in het systeem?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MisterJack41
Bedankt voor de reactie!
Ik heb 1 intake aan de voorkant en 1 aan de linker zijkant, en een outake achter en 1 boven, verder stond eerst de fan controller op alles op zn laagste stand, maar nu snel op z'n hoogste, ik heb niet het gevoel dat dit veel uitmaakt tho, omdat de temperatuur inmiddels 62 graden bedraagt

Edit:
dat is het vreemde, ik heb hem eergisteren nog stof vrij gemaakt

[ Voor 10% gewijzigd door MisterJack41 op 29-07-2014 23:50 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Draait de fan op het koelblok van je CPU nog wel goed? Ik zie vaker dat mensen hun systeem schoon maken en vergeten om de fans stil te houden, je krijgt dan stof tussen de lagers wat ze slecht doet draaien of zelfs kapot maakt.

Edit: Ik zie trouwens in de TS staan dat je Afterburner gebruikt, euh dat is afaik voor je GPU? Ik heb het al een tijdje (lees >6 maanden) niet meer gebruikt en meen niet dat er ooit een optie was om je CPU temp af te lezen? Wat zeggen Realtemp en Coretemp er van?

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2014 23:56 ]

• MisterJack41
He, hij draait ubberhaupt niet meer, terwijl ik er gisteren nog rustig een potje farcry 3 op heb gespeeld met een temperatuur van 50 ck, strange... even de aansluitingen nakijken

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Daar is in ieder geval de oorzaak :+ . Hoe heb je je PC schoon gemaakt? Stofzuiger? Compressor? Blikje lucht? Zorg er _altijd_ voor dat je de ventilatoren stilhoud voordat je er langs heen blaast/zuigt (en stofzuig nooit open elektronica).

• MisterJack41
Bedankt D4NG3R! (Leuke naam trouwens :) )
Ik heb het altijd vast gehouden en ik vond het al zo vreemd...
Na een snelle round up van wat ik nu kan testen: CPU fanheader op het moederbord doet het niet, fan doet het wel via molex -> 3 pin, tijdelijke oplossing, tot ik een nieuw moederbord kan kopen, was gelukkig toch al niet tevreden over deze.
In elk geval bedankt D4NG3R!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen probleem, het zit hem vaak in de kleine dingen ;) . Succes met de zoektocht naar een nieuwe plank!

• MisterJack41
Bedankt! Aanraders worden heel erg gewaardeerd trouwens :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan kan je beter even een topic openen op de juiste plek: Componenten Aankoopadvies

In het CAA beleid kan je lezen wat er word verwacht ;) .

Pagina: 1