Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESX 5.5u1 - Single NIC configuratie

Pagina: 1
Acties:

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb een dedicated server staan in een DC die ik als ESX server in wil zetten. Ik wil deze machine als lab omgeving gaan gebruiken. Probleem is dat ik maar één (aangesloten) netwerkkaart heb op die machine en daarin iets wijzigen is niet mogelijk bij de provider zonder dat het heel veel geld gaat kosten.

Ik heb wel twee vrije publieke IP adressen dus het leek mij logisch om 1 IP toe te kennen aan het management network. Het andere publieke IP gebruik ik dan vervolgens voor een OpenBSD router met twee virtuele nics, eentje met het publieke eentje met een private IP. Dit gaat dus dan allemaal over dezelfde fysieke NIC.

Nu vond ik het zelf toen ik het zo aan het opzetten was ook al een heel erg vreemde configuratie en inderdaad, het werkt niet. Ik kom niet bij mijn VM met publiek IP en kan er ook niet via naar buiten.

Iemand enig idee of het uberhaupt mogelijk is met 1 NIC? Wellicht een workaround oid voor?

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Deze kan dicht! Altijd als je post werkt het ineens :) Voor wie het wil weten, mijn ISP koppelt IPs aan MAC adressen, zonder het juiste MAC kom je dus het internet niet op, VM heb ik handmatig de mac opgegeven en nu werkt het!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Hetzner? :)