[Touchscreen] Compact systeem met spatwaterdichte monitor

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-03 17:58
Mijn ouders zijn op zoek naar een 3-tal systemen. Aangezien deze worden gebruikt in de horeca is vereiste dat er een spatwaterdichte monitor gebruikt gaat worden. (Dit omdat het scherm ook wel eens met natte vingers bediend zal worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de systeem zal een kassasysteem gaan draaien geschreven in MS Access. Meer dan dat zal er niet mee gebeuren. Het hoeft dan ook niet een zwaar systeem te zijn. Wel moet er minimaal een i3 processor in zitten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs staat niet vast, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Maximale budget per systeem ligt rond de € 700,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen andere componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 3 touchscreens, minimaal spatwaterdicht.
- 3x een compact systeem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur, in verband met de snelheid een SSD. Dit hoeft geen grote te zijn. Zat zelf te denken aan 128gb. Windows moet er op draaien + acces. Heel veel meer dan dat zal het niet zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Het beeldformaat moet zo rond de 17" liggen. 15" zal ook nog wel goed zijn. Maar niet groter of kleiner. Dit in verband met de ruimte.

De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een AIO maar ik denk dat dat met deze eisen lastig zal worden voor deze prijs. Daarom kwam ik met het idee of voor een barebone te gaan en daar vervolgens zelf de rest van de onderdelen bij te kopen (dit in verband met de compactheid van het systeem)
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-XM12-3227€ 205,-€ 205,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 80,10€ 80,10
1Microsoft Access 2013 NL€ 109,51€ 109,51
1Kingston ValueRAM KVR16S11/4€ 35,-€ 35,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,99€ 52,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 482,60

Hier moet vervolgens dan nog een touchscreen bij.

Daarvoor heb ik al de volgende gevonden: http://www.b-bit.nl/tft_mini___micro.htm (iets naar onderen, dan de 17"

[ Voor 38% gewijzigd door Robbie T op 29-07-2014 21:59 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed! Het is wel de bedoeling dat je zelf met een lijstje komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Robbie T
MK1998NL schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:39:
Bijna goed! Het is wel de bedoeling dat je zelf met een lijstje komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?
Momentje ;-)

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
speelt de factor 'next day business support on site' hier ook een rol?
met andere woorden 'hoe erg is het als je kassasysteem uitvalt' wil je binnen een dag support? dan is mijn advies neem een dell of hp kast. enige is dan nog zoeken naar een geschikt scherm.

ps: btw is aftrekbaar, heeft dit nog invloed op het budget van 700?

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerXs op 29-07-2014 21:44 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij zoek jij een POS (point of sale) systeem. HP had een tijd een serie, maar die lijken niet meer courant. Echter zijn er via Google genoeg alternatieven te vinden: [google=pos computer[/]

En ik neem aan dat het geschreven is in MS Access, of is acces iets anders?

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Robbie T
TweakerXs schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:43:
speelt de factor 'next day business support on site' hier ook een rol?
met andere woorden 'hoe erg is het als je kassasysteem uitvalt' wil je binnen een dag support? dan is mijn advies neem een dell of hp kast. enige is dan nog zoeken naar een geschikt scherm.

ps: btw is aftrekbaar, heeft dit nog invloed op het budget van 700?
Next day support speelt hierin in eerste instantie geen rol.
het zal incl. btw max iets van € 800,- mogen kosten.
Room42 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:52:
Volgens mij zoek jij een POS (point of sale) systeem. HP had een tijd een serie, maar die lijken niet meer courant. Echter zijn er via Google genoeg alternatieven te vinden: [google=pos computer[/]

En ik neem aan dat het geschreven is in MS Access, of is acces iets anders?
Nee, helemaal gelijk! typfoutje, het is inderdaad geschreven in MS Access

[ Voor 34% gewijzigd door Robbie T op 29-07-2014 21:58 ]

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 15:58
Is een all-in-one geen optie? Ziet er vaak ook netjes uit.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• Robbie T
webdavid schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:58:
Is een all-in-one geen optie? Ziet er vaak ook netjes uit.
Zoals in de TS staat is dat inderdaad een optie. Nu nog eentje vinden met een spatwaterdicht touchscreen ;-)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zag net je lijstje, MS Access dus :)

Maar enkel en alleen voor Windows + Access is 64GB toch ook al ruim? De Kingston SSD zou ik vervangen door een pricewatch: Crucial MX100 128GB of zelfs door deze mSATA: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT064M4SSD3 64GB

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dit zijn volgens mij de enige 15-17" schermen met touch, maar ik weet niet of ze (spat)waterdicht zijn (en ze zijn nogal duur!). Voor wat nog over is in je budget kan je niet zo'n scherm krijgen. Maar je OS kan je trouwens vaker gebruiken, dus daar bespaar je al op.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• webdavid
Robbie T schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Zoals in de TS staat is dat inderdaad een optie. Nu nog eentje vinden met een spatwaterdicht touchscreen ;-)
Kan het niet vinden maar oke :)

Weet van all-in-one nog minder dan van desktop dus daar kan ik je helaas niet mee helpen :-(

• Robbie T
webdavid schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:15:
[...]

Kan het niet vinden maar oke :)

Weet van all-in-one nog minder dan van desktop dus daar kan ik je helaas niet mee helpen :-(
Uit de ts: De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een AIO maar ik denk dat dat met deze eisen lastig zal worden voor deze prijs.

• webdavid
Robbie T schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:19:
[...]

Uit de ts: De voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een AIO maar ik denk dat dat met deze eisen lastig zal worden voor deze prijs.
Kende de afkorting AIO niet. Dus vandaar. Weet niet zoveel over desktops en AIO's ;)

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Weet niet hoe het zit met Acces 2013 is dit kopen en gebruiken of een jaar licentie? zoals bij office 365 (daar moet ik als ik mij niet vergis ook elk jaar 80 euro voor aftikken) anders zou je eventueel kunnen kijken naar de 2010 versie. Dan heb je in ieder geval de terug komende kosten niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Robbie T schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:57:
[...]

Next day support speelt hierin in eerste instantie geen rol.
Is dit niet een beetje vreemd voor een bedrijf? Als het gaat om kassasystemen wil je toch niet gaan klooien met zelfbuild maar gewoon degelijke apparaten die het no matter what doen. Dat kost een investering, maar die haal je er makkelijk uit...

Die dingen zijn uiteraard wel een heel ander budget (willekeurige link). Ik kom (als klant) eerlijk gezegd nooit meer andersoortige systemen tegen dan dit...

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 29-07-2014 23:39 ]

• Robbie T
br00ky schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:36:
[...]

Is dit niet een beetje vreemd voor een bedrijf? Als het gaat om kassasystemen wil je toch niet gaan klooien met zelfbuild maar gewoon degelijke apparaten die het no matter what doen. Dat kost een investering, maar die haal je er makkelijk uit...

Die dingen zijn uiteraard wel een heel ander budget (willekeurige link). Ik kom (als klant) eerlijk gezegd nooit meer andersoortige systemen tegen dan dit...
Het betreft een camping waar al enkele jaren gebruik gemaakt worden van eigen software.

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:30
Had je deze touchscreens al gezien? Ik weet niet of het iets is wat je zou kunnen gebruiken, maar ze zijn niet duur en zo te zien redelijk waterdicht.
Pagina: 1