Ik heb een Sony HDR-CX330E gekocht en ik ben nog op zoek naar een geheugenkaart. Ik heb research gedaan en ik denk dat een 16GB kaart volstaat. Ik heb in ieder geval naar klasse 10 kaarten gekeken en gekeken naar de lees- en schrijfsnelheden en reviews gelezen. Echter in de Mediamarkt waren er 100 verschillende kaarten (op 3 plekken in de winkel) en die verschilden ook nog eens met hun webshop prijzen; dat maakte vergelijken nogal moeilijk. De verkoper zei dat ik voor Full-HD opnamen (in de hoogste resolutie) in ieder geval een schrijfsnelheid van 30 mb/s nodig heb, alles daaronder zou niet voldoende zijn. Op zich klinkt dat geloofwaardig, maar in de MediaMarkt loopt ook een hoop personeel nodig zonder al te veel deskundigheid. In hoeverre is de leessnelheid van belang en waarom?
Verder schrijft de camcorder standaard tegelijk in MP4 en HD, al valt dit wel uit te zetten. In hoeverre beïnvloedt dit de benodigde schrijfsnelheid en wat zal de invloed zijn als ik maar in één bestandstype schrijf?En waarom zou ik voor een Micro SD kaart kiezen dan wel voor een Micro SDHC kaart? Of is dat irrelevant?
Het doeleinde is thuis filmpjes maken en een deel zal in wel op YouTube belanden.
Op basis hiervan: zal een Sandisk MicroSDHC Ultra Class 10 16GB voldoen? Andere suggesties?
Alvast bedankt (namens een camcordernoob)
Verder schrijft de camcorder standaard tegelijk in MP4 en HD, al valt dit wel uit te zetten. In hoeverre beïnvloedt dit de benodigde schrijfsnelheid en wat zal de invloed zijn als ik maar in één bestandstype schrijf?En waarom zou ik voor een Micro SD kaart kiezen dan wel voor een Micro SDHC kaart? Of is dat irrelevant?
Het doeleinde is thuis filmpjes maken en een deel zal in wel op YouTube belanden.
Op basis hiervan: zal een Sandisk MicroSDHC Ultra Class 10 16GB voldoen? Andere suggesties?
Alvast bedankt (namens een camcordernoob)