iMac slecht tot geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNob
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Goedenavond tweakers,

Sinds een tijd geleden heeft mijn iMac problemen met het internet (slechte, langzame verbinding). Ik heb wat rondgesnuffeld op het internet en kwam er achter dat als ik mijn wireless internet instellingen van 'B+G+N' naar 'B+G' zou veranderen, mijn internet een stukje sneller werd.

Het gekke is echter dat mijn internet provider 90Mbit/s download en 9Mbit/s upload zou moeten geven, en met de 'B+G' instellingen heb ik hooguit 6Mbit/s download en 2Mbit/s upload. Met de 'B+G+N' instelling heb ik maar 2Mbit's en 0.8Mbit's respectievelijk, en soms valt de internet verbinding zelfs helemaal weg (bij B+G+N).

Ik heb geprobeerd een USB Network Adapter die bij mijn router geleverd werd te installeren, maar dit kreeg ik niet voor elkaar.

Ongeveer een jaar geleden deed alles het nog prima, weliswaar geen 90/9 internet maar dat valt te verwachten met een Wireless verbinding op ~10 meter afstand met 2 verdiepingen er tussen.

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen!

Groet,
PaNob

PS: Sorry als dit in het verkeerde topic staat, wist niet of dit naar Apple of Netwerk forums moest gaan, excuus.

[ Voor 4% gewijzigd door PaNob op 29-07-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Wat heb je zelf nog meer geprobeerd? Welk type iMac heb je? Welk type router gebruik je? Hoe is de snelheid met een kabel? Wat is er veranderd sinds je snelheid slechter is geworden?

Router instellen op N (verder niets) als je iMac ook N heeft dan dat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNob
Router

Snelheid met kabel is niet getest op de iMac (te ver weg), maar op een andere computer die wel met draad is aangesloten is de snelheid gewoon 90/9, zoals het zou moeten zijn. Uiteraard zal je dit niet kunnen bereiken met een draadloze verbinding, maar 6/2 is wel gewoon erg weinig.

Het enige wat veranderd is is dat de router op een iets andere plek staat (hooguit 1 meter verplaatst), maar er bevind zich geen versperring voor het signaal buiten de 2 verdiepingen die hij moet overschrijden, dit was ook al zo voordat het langzaam werd.

De iMac zelf is een 21,5 inch iMac uit 2011 met als serienummer C02GKLZDHJF

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Heb je toevallig iets wat wifi kanalen kan scannen? Bijv een android telefoon met app zoals wifi analyzer. Vanaf de Mac zou het moeten kunnen ook maar handig als het in een draagbare device zit.
Via de Mac :
http://letstalk-tech.com/...anner-mac-os-x-mavericks/

Je kanalen kunnen al behoorlijk gebruikt zijn. Hoeveel meter zit er tussen de Mac en de router? En wat zit daar allemaal tussen die verdiepingen? (Gewapend beton is slecht voor bereik). En zet je router liefst recht onder de Mac :-), die meter verplaatsen kan echt verschil maken.

Ik zou in je router kiezen voor N only in elk geval eens proberen.

Welke apparaten zitten er nog meer op wifi?

[ Voor 13% gewijzigd door WTM op 29-07-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Kan je niet een andere pc verbinden met de router en dan met een ethernet kabel, en als je pc zo ver van je router is dan de snelheid wel normaal want hoe verder hoe trager je internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNob
thibautb schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:25:
Kan je niet een andere pc verbinden met de router en dan met een ethernet kabel, en als je pc zo ver van je router is dan de snelheid wel normaal want hoe verder hoe trager je internet is.
Als je bedoelt om dat ter vergelijking te doen, we hebben een laptop die met wireless ~50Mbit/s download haalt met wireless, en 90Mbit/s met een kabel. Het is inderdaad zo dat de iMac ver weg is maar hij deed het circa 1 jaar geleden wel normaal.
Pagina: 1