Monitor keuze

Pagina: 1
Acties:

• Ziquior
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe monitor die ik voornamelijk voor gamen ga gebruiken.

Wat is je budget?
Ongeveer 140 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt mij niet uit, zolang het voldoet aan mijn eisen is het goed.

Rond de 22 inch
1920x1080
16:9
HDMI

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Pc:

mobo: MSI Z97 GAMING 5
ram: Kingston HyperX FURY Red Series(2x4gb, 1600mhz)
case: Corsair Obsidian Series 450D
cpu: Intel Core i5 4690k / 3.5 Ghz
gpu: MSI R9 280X GAMING 3G
hdd: WD Blue WD10EZEX 1tb
psu: CoolerMaster VS Series V550S
ssd: Crucial MX100 128 gb
cpu koeler: Cooler Master Hyper 212 Evo

http://nl.hardware.info/f...jk-quot-beter-quot-dan-TN

De meeste mensen raden de TN-panelen af terwijl ik over het algemeen op elke site vind dat het qua responsetijd wel de beste is en dat lijkt me tijdens het gamen wel het belangrijkst.. Ik kom er dus niet echt uit welke soort paneeltype ik moet kiezen :/

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
Kijk eens in de pricewatch en speel met wat filters. Wat kun je zelf vinden dan? Dan kun je ook kijken naar responstijd.

pricewatch: Acer V236HLbd Zwart

Deze bijvoorbeeld?

Ik zou zelf voor een IPS paneel gaan door de betere kleuren en kijkhoeken. Of dat voor gamen erg nadelig is weet ik niet. Ik ben zelf niet een die hard professionele gamer dus die 2 ms responstijd maakt mij niet uit.

[ Voor 56% gewijzigd door Bartske op 29-07-2014 20:15 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Appeltje, eitje met dit budget: pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart

Responstijd is geen probleem meer als die rond de 5ms zit, en je moet sowieso nooit kijken naar wat de fabrikanten zeggen. De humor is namelijk dat IPS en AMVA namelijk vaak sneller zijn dan fabrikanten beweren, en TN langzamer. Het meeste zit rond de 4-5ms, onmerkbaar dus.

BenQ AMVA's hebben ook vrij weinig last van ghosting, zeker als je de AMA op high zet. Op premium heb je vaak wat overshoot, wat ook lelijk is. Mijn GW2265HM staat op high, en ik merk geen ghosting.

Waarom ik een AMVA aanraad in plaats van IPS? Simpel: De 2 grootst zichtbare verschillen tussen die technieken zijn kijkhoek en contrast.

De kijkhoek van IPS is geweldig, je kan er, net als bij AMOLED of plasma schermen onder een hoek van bijna 180 graden tegenaan kijken en nogsteeds zie je bijna alle kleuren + het juiste contrast. Die van AMVA is qua graden heel wat minder, echter, bij normaal gebruik merk je het echt niet. Zolang je er maar min of meer recht voor zit, is het geen probleem.

Dan kom je bij het tweede grote verschil: contrast. Een IPS paneel is al geweldig als het 1:1000 haalt, AMVA's wisselen tussen de 1:3000 en tot de bijna 1:5000. Dit scherm zit volgens mij rond de 1:4000-1:4500 als ik het me goed herinner, heel wat beter dan IPS dus, zeker zichtbaar in games en films.

En vandaar dat ik eigenlijk altijd AMVA aanraadt voor gameschermen, ze zijn snel genoeg, weinig ghosting, goede kleuren, en hebben tenminste een hoog contrast. Laag contrast is erg lelijk als je CRT of plasma gewend bent.

People as things, that’s where it starts.

• Ziquior
Oke, allemaal erg duidelijk!! ik zal dus hoogstwaarschijnlijk voor de BenQ GW2450HM gaan.
Bedankt voor het advies :)

• Ziquior
Budget verandert van 140 naar 200 euro, is de BenQ GW2450HM Zwart nog steeds een goeie keus of zal ik voor iets anders gaan?

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd. Zoek ook een nieuwe monitor met dat prijskaartje. Zag in de guide van juli de Dell Ultrasharp U2414H staan maar lees er verschillende reacties over onder de guide. En in de review lees ik bij de BenQ GW2450HM dat er Ghosting plaatsvind. Blijf dit topic op de voet volgen :):)

• Ziquior
Ik had ook even naar de guide van juli gekeken maar zag dat de Dell 8ms had en een IPS paneel heeft.. Vaszaitsev had hierboven al geschreven dat het beter was om voor een A-MVA paneel te gaan. De Dell lijkt me dus niet ideaal voor het gamen/films bekijken.

• Ziquior
bump

moet binnen 55 minuten bestellen, zou iemand kunnen helpen met het kiezen van een monitor... :D

[ Voor 52% gewijzigd door Ziquior op 30-07-2014 21:10 ]

Verwijderd

Moeten we voor jou betalen? 8)7 is gewijzig

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 21:11 ]

• Ziquior
Haha, nee hoor dat hoeft niet. Ik zou wel graag advies van iemand willen krijgen want ik heb nog maar 50 minuten :P

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Wat heb je zelf gevonden? tip: kijk naar deze

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Ziquior
Heb uiteindelijk voor deze gekozen : http://tweakers.net/price...yama-b2481hs-1-zwart.html.. goeie keuze?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eerlijk? Nee.

TN is het werk de duivel })
Slechte kijkhoeken, geen mooie kleurweergave...

Wat was er mis met met het scherm dat VasZaitsev aanraadde, of die wat ik aanraadde via chat? Beter en goedkoper.

Waarschijnlijk gedaan vanwege de responstijd?

Anyway, veel plezier ermee :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Ziquior
Misschien keek ik iets te veel naar de responstijd.... ik heb gelukkig 2 weken tijd om hem zo nodig terug te sturen. Zal morgen eens zien of hij aan mijn eisen voldoet, zo niet dan kies ik er een van de door jullie genoemde :)

• Rivadi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05-2025
verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Rivadi op 31-07-2014 22:39 ]

Verwijderd

Ik weet niet of een topic kapen een goed idee is. |:(

Verwijderd

Ik heb gister de BenQ GW2450HM Zwart besteld ik hoop hem morgen binnen te krijgen. Bedankt voor de hulp

Ik heb hem binnen en net even Fifa gespeeld wat een vreselijk mooi beeld. Super.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 20:30 ]

Pagina: 1