amd-fx8350

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• iwan010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-07-2025
hallo
ik heb sinds maandag de amd fx-8350 binnen en wou vragen wat voor processorkoeling jullie mij aan zoude raaden.

een vriend zij de CoolerMasterV8
en wat voor moederbord raaden jullie aan ?

mij is de sabertooth 990fx r.20 aangeraden.

is dit iets of hebben jullie iets goedkoopers ?

mvg

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Cooler Master Hyper 212 EVO is een goedkope goede koeler

• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
En indien de CM Hyper 212 Evo niet past, is de CM Hyper TX3 Evo een goede kleinere alternatief.
Wat betreft het moederbord kun je een kijkje bij Pricewatch nemen, maar je moet wel zeker zijn dat je ram compatibel is.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
En als de 212 wel past kun je beter de 412 nemen (volgens hardware.info)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ware het niet dat de PW niet zegt welke mobo's waardeloze stroomvoorziening hebben, en welke niet.

Wil je 1 videokaart gebruiken, dan is pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P dé keuze.

Wil je 2 videokaarten, dan is pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3 de goedkoopste keuze, al heb je door de 2x 8 lanes dan klein performanceverlies van je kaarten. Wil je 2x x16, dan zul je pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3 moeten nemen. 3x Gigabyte idd, omdat Gigabyte als enige merk goedkope plankjes uitbrengt met [erg] goede stroomvoorziening. MSI, Asus en ASRock, doen dat niet. pricewatch: MSI 970A-G43 is bijv. een plankje welke wss zelfs zonder een overklok al vrij snel het loodje legt.

Beste prijs/prestatiekoeler is momenteel deze mofo: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power helaas doet hij met zijn 17cm een beetje uit de hoogte, waardoor slechts weinig kasten hem kunnen hebben. Kleinere opties zijn de pricewatch: Raijintek EREBOSS of de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

People as things, that’s where it starts.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
VasZaitsev schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:15:
Ware het niet dat de PW niet zegt welke mobo's waardeloze stroomvoorziening hebben, en welke niet.

Wil je 1 videokaart gebruiken, dan is pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P dé keuze.
Dit kan ik bevestigen btw, deze werkte beter met mijn FX-8350 dan een Asrock 970 extreme3 (waarbij de CPU ging thothellen door hete VRM's)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De extreme3 is ook een pracht voorbeeld van een waardeloos mobo. Een FX-4130 is nog wel leuk daarop, maar meer ook niet. Slechte mosfets + 4+1 fases + volgens mij geen koeling = problemen.

Voor AMD FX cpu's wil je eigenlijk 8+2 gekoelde fases hebben, en Gigabyte is volgens mij de enige die dat biedt op een plank van minder dan 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> CAA

2) CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Hier geef je niet meer onderbouwing dan dat een vriend dat "zij" [sic]. Het lijkt alsof je je er zelf niet in verdiept hebt. Komt bij dat je ook niet aangeeft wat je van een koeler verwacht (max prestaties? zo stil mogelijk? formaat x*y om in je kast te passen? flitsende LEDjes?). Zo kunnen wij je niet helpen.

Ik zou je dan ook aanraden om jezelf in ieder geval genoeg in de materie te verdiepen om te weten waar er uit te kiezen valt en waar je op moet letten. Goede kans dat je er dan al zelf uit komt. Zo niet mag je een topic openen, maar dan op de juiste plek, met een beetje meer inzet van jouw kant uit - en alsjeblieft een beetje verzorgder qua taalgebruik. Het hoeft geen hoogstaand literair werkje te worden, maar dit is gewoon storend :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.