Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer reageert niet paar seconden en gaat daarna verder

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Laatste tijd heb ik een vervelend probleem gekregen. Onverwacht en willekeurig wanneer in ik bijv. outlook bezig ben, windows explorer, verkenner, maar ook andere progs zoals emule games enz..dat 1 in eer alles freezed voor enkele seconden. de computer stopt letterlijk, dus ook de hd's hoor je niet meer spinnen, om na enkele seconden eerst de hd's weer te horen spinnen en dan gaat het programma waar ik op dat moment mee bezig ben verder, zoals bijvoorbeeld als ik op de taakbalk heb geklikt om een nieuwe url in te voeren dez dan letterlijk verder gaat met hetgeen waar die daarvoor bezig was. dus bijv ik heb www.twe ingevuld, na de freeze vult de compu verder aan waar ik was gebleven dus akers.net...
om gek van te worden.
iemand een idee? heb al het geheugen gescand met een opstart prog in dos. maar ook dit bood geen soelaas.
De freeze gaat altijd gepaard met een draaiend cirkeltje (opvolger van de zandloper in win7) en als ik ff teveel klik op mijn muis dan wordt de site, prog in kwestie blurry

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Welke scantool heb je gebruikt? Memtest? http://www.memtest.org/

Probeer eens even een live distributie van Linux, als die werkt zonder haperen dan is het mogelijk een softwareprobleem (Windows even herinstalleren). Of er is een probleem met je harde schijf; dan kun je die ook even testen: http://pcsupport.about.co...thetrade/tp/tophddiag.htm

Veel succes en laat weten welke resultaten je krijgt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
eMule... anyone? :o

Computer overgeklokt? Anders raad ik ook aan de memtest te doen.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
ik heb de memtest86+ gedaan, geen faults. computer is niet overgeklokt en deze problemen gebeuren ook wanneer emule niet is opgestart

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Voor hoe lang heb je zitten memtesten? 12 - 14u is wel het minimum wil je uitsluiting hebben.

Hoe staat je HDD ervoor? Scan eens met HDTune.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Dat van eMule was meer bedoeld als, wie gebruikt dat nog in deze tijd ;)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Memtest heeft ongeveer de hele run uitgezeten dus ik denk ongeveer 14uur? ik de computer een dag en een nacht niet kunnen gebruiken.. Heb win7 her geïnstalleerd als repair maar nog steeds zelfde probleem. Ik zal HDtune een gaan gebruiken.

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik zou eens naar de voeding kijken. Had hetzelfde probleem, maar opgelost na vervanging van voeding.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ik had het zelfde probleem, dacht ook dat het aan de voeding moest liggen, heb deze vervangen maar probleem blijft, komen geen fouten niks uit de testen.

Ik heb een :
amd fx8150
8 GB G Skill ram
Msi 7850 twin frz gfx kaart
Samsung SSD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

jefjef schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:51:
Memtest heeft ongeveer de hele run uitgezeten dus ik denk ongeveer 14uur? ik de computer een dag en een nacht niet kunnen gebruiken.. Heb win7 her geïnstalleerd als repair maar nog steeds zelfde probleem. Ik zal HDtune een gaan gebruiken.
Hele run? Memtest86+ plus blijft doorgaan totdat deze crashed op een error of word uit gezet door de user. Niet toevallig de niet + versie gebruikt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1