Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Vandaag na veel wikken en wegen eindelijk een laptop gekocht bij winkel "je bent toch niet gek?!".
Kom ik thuis, ligt er een folder van winkel "begrijpt 't" in de bus met bijna dezelfde laptop, maar net ff andere specificaties voor dezelfde prijs. Wat nu??

Laptop die ik heb gekocht:
Acer Aspire E1-570-33216G50Mnkk, Intel Core i3-3217U, 6GB geheugen, 500GB opslag, Intel HD Graphics 4000.
pricewatch: Acer Aspire E1 E1-570-33216G50Mnkk (NX.MEPEH.015)

Laptop in folder:
Acer Aspire E5-571-35HE, Intel Core i3-4030U, 8GB geheugen, 1 TB opslag, Intel HD Graphics 4400.
(staat niet in pricewatch)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop vooral voor mail, facebook, eenvoudige spelletjes en ik wil er graag films en series mee kunnen kijken, omdat ik (bewust) geen tv heb.
Windows 8.1 lijkt me prima. Veeleisende games en foto's en video's bewerken is niet van toepassing.

Wat is je budget?
De laptop die ik heb gekocht is 499 euro, de laptop die ik in het foldertje zag kost evenveel. Vind dit ook wel zo ongeveer de max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben niet van plan om de laptop constant heen en weer te slepen. Hoogstens van de woonkamer naar m'n werkkamer. Misschien gaat ie een enkele keer mee op reis naar een vriendin. Qua grootte zit ik te denken aan een 15.6 inch. Accuduur lijkt me niet heel interessant in mijn geval.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat ik vooral belangrijk vind is dat de laptop een beetje vlot loopt. Daarnaast vind ik het erg vervelend als een laptop erg warm wordt of hard gaat blazen i.v.m. ventilatie.

Het lijkt voor de hand liggend om de gekochte laptop terug te brengen en die andere uit de folder te halen, maar is dat ook echt zo? Hoe kijken jullie ernaar? Heel graag jullie advies.

Groet,
Ingrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:59

itarix

404 soul not found

Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Media Markt-winkel

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

*De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
*Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde winkel van Media Markt.
*Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
*Het product is ongebruikt.

Als dit al niet meer van toepassing is kun je al stoppen.

Die andere laptop lijkt op alle punten beter, hier een vergelijking van de cpu. http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i3-3217U-vs-Intel-4030U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 15:39
grappig hoe je beide winkels noemt. Benieuwd wie je bedoelt met "begrijpt 't". Ik zou het iig wel weten wat te doen. 4e generatie vs 3e generatie i3 betekent betere videokaart en langere batterijduur. De overige specs spreken voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:47
Weet je zeker dat je 499 euro voor de laptop betaald hebt en de gelinkte laptop klopt? De prijs van de webwinkel en de fysieke winkel zouden bij de "je bent toch niet gek" gelijk moeten zijn...

Anders kan je sowieso de 100 euro verschil terug krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reactie!

Misschien heb ik dan niet helemaal de goede link bij m'n bericht gezet, sorry. Weet namelijk wel zeker wat ik afgerekend heb... ;)
Winkel 'begrijpt 't' is de expert. Wist niet zeker of winkelketens genoemd mochten worden, vandaar.
Heb de laptop niet eens uit de doos gehaald, omdat ik die folder eerst zag. Dus volgens mij kan ik nog gewoon retourneren.
Cinemaskoop: met 4e generatie bedoel je de processor in de laptop van Expert, toch?
Itarix, dank voor je link!

Nou, ik weet wat ik ga doen. Hartstikke bedankt!

Groetjes,
Ingrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
ja die van expert bedoel ik.. maar als je 499 uit wil geven heb ik misschien nog een beter alternatief.

http://www.komplett.nl/pr...g50-70-01582/details.aspx

Je hebt dan wel geen 1TB hdd maar wel een SSHD, wat aanzienlijk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:46:
Dank voor jullie snelle reactie!

Misschien heb ik dan niet helemaal de goede link bij m'n bericht gezet, sorry. Weet namelijk wel zeker wat ik afgerekend heb... ;)
Winkel 'begrijpt 't' is de expert. Wist niet zeker of winkelketens genoemd mochten worden, vandaar.
Heb de laptop niet eens uit de doos gehaald, omdat ik die folder eerst zag. Dus volgens mij kan ik nog gewoon retourneren.
Cinemaskoop: met 4e generatie bedoel je de processor in de laptop van Expert, toch?
Itarix, dank voor je link!

Nou, ik weet wat ik ga doen. Hartstikke bedankt!

Groetjes,
Ingrid
Is het niet toevallig de versie met touchscreen dan welke je gekocht hebt? Dan is het bijvoorbeeld een 570P of 571P, dat staat op de zijkant van de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Heb de Lenovo gezien, maar die viel af, omdat de behuizing glanzend is en ik dat in combi met een glanzend scherm niet erg rustig vind kijken.

Nee, geen touchscreen-geval gekocht. Maar zag op de site van mediamarkt inderdaad hetzelfde product (volgens mij, tenminste) onder een ander artikelnummer voor 100 euro minder... Ga ze zo eens even bellen..

Stel dat ik er 100 euro retour uit weet te persen... Is de laptop van Expert die 100 waard? Of zeggen jullie: voor jou gebruik is die laptop van mediamarkt ook prima?

Bedankt weer!

Toevoeging:

Zojuist contact gehad met Mediamarkt. Ze gooien het natuurlijk op een fout op de website. Ik kan de 100 euro aan tegoedbonnen krijgen, of de laptop terugbrengen en de andere via het internet bestellen voor 399 euro...
Zucht, keuzes... |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:55:
Hoi Hoi,

Heb de Lenovo gezien, maar die viel af, omdat de behuizing glanzend is en ik dat in combi met een glanzend scherm niet erg rustig vind kijken.

Nee, geen touchscreen-geval gekocht. Maar zag op de site van mediamarkt inderdaad hetzelfde product (volgens mij, tenminste) onder een ander artikelnummer voor 100 euro minder... Ga ze zo eens even bellen..

Stel dat ik er 100 euro retour uit weet te persen... Is de laptop van Expert die 100 waard? Of zeggen jullie: voor jou gebruik is die laptop van mediamarkt ook prima?

Bedankt weer!

Toevoeging:

Zojuist contact gehad met Mediamarkt. Ze gooien het natuurlijk op een fout op de website. Ik kan de 100 euro aan tegoedbonnen krijgen, of de laptop terugbrengen en de andere via het internet bestellen voor 399 euro...
Zucht, keuzes... |:(
Dat lijkt me niet dezelfde lenovo.. de G50 heeft een behuizing van soort geborstelde staal look.. en die is niet glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie meedenken. Heb inmiddels de laptop van Expert gehaald en die van Mediamarkt teruggebracht... Ik ben toch niet gek!? ;)
Pagina: 1