controller pc

Pagina: 1
Acties:

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
beste tweakers,

ik ben op zoek naar een goede controller voor mijn pc, maar aangezien er wel wat zijn, had ik graag eens gehoord wat jullie zoal kunnen aanraden.
(normaal speel ik altijd met muis en keyboard, maar fifa bv is dan toch wel leuker met controller...)

nu had ik al wat opzoekwerk gedaan en was zowat gestrand bij logitech f310/f510/f710 en de rumblepad
maar nu las ik ook dat je blijkbaar een xbox of playstation controller kan gebruiken op pc?

verder denk ik dat ik best een draadloze neem? (zo kan ik hem ook voor de tv gebruiken)

advies/ervaringen zeer welkom!

alvast bedankt!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik gebruik Xbox 360 controllers op mijn pc, je hebt er een draadloze ontvanger voor nodig, die verkoopt MS niet meer apart, je kunt nog wel een pakket met een Xbox 360 controller en zo'n ontvanger kopen. Of je kunt ze bedraad gebruiken, of als je al controllers hebt, kun je doen wat ik deed:

Ik had al 5 Xbox 360 controllers liggen, dus kocht een onofficiële ontvanger op eBay, zoals deze: http://www.ebay.nl/itm/Xb...ash=item19ecd51efe&_uhb=1. De drivers zijn dezelfde als de officiële, en die werkt ook even goed. Spotgoedkoop eigenlijk vind ik.

Een PS controller (vb DualShock 3) kun je ook draadloos gebruiken op je pc, daar moet je zelfs geen speciale ontvanger voor hebben, Bluetooth is genoeg. Als je pc dat niet heeft kun je ook een klein ontvangertje kopen, vind je vast ook op eBay voor bijna geen geld. Je hebt er wel drivers voor nodig, die vind je hier: http://betterds3.ciebiera.net/. Die heb ik niet getest. Ik ben zelf nooit fan geweest van PS controllers, mijn persoonlijke voorkeur is de Xbox 360 controller en voordat die bestond, had ik er gewoon geen.

Die Logitech F310/etc controllers zou ik niet aanraden. Ik heb ook wel jaren een bedrade Logitech Chillstream gebruikt (typenummer ontgaat me, die controller ligt bij mijn vriendin, als er maar één Chillstream is, is het deze pricewatch: Logitech Chillstream), maar ik vond de analoge sticks en triggers daar minder goed op dan op een Xbox 360 controller.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:28
http://nl.hardware.info/r...view-7-exemplaren-voor-pc
BLOOOP!
ik ben persoonlijk erg tevreden met m'n PS4 controller :) moet je wel een tooltje voor downloaden, maar is niet moeilijk en werkt daarna heel fijn :)

• ch85
die ps en xbox controllers zijn wel vrij duur vind ik...+dan nog die ontvangers..
ik zou de controller eig enkel voor fifa e.d. games gebruiken, de rest doe ik met men muis en tobo

op een tweedehandssite kan ik bv een logitech rumblepad 2 (draadloos) krijgen voor 20€
ik lees er tochwel vrij postieve dingen over in het algemeen, ook over de f710...

of is dit toch eerder af te raden?

edit:

ik dacht er net aan dat ik nog een playstation1-controller heb liggen.
kan ik deze misschien gebruiken op men pc?

[ Voor 13% gewijzigd door ch85 op 29-07-2014 22:18 ]

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-02 16:18
ik heb ook Xbox wired 360 controller gebruikt voor Fifa. Werkt prima. Heb hem hier nog liggen dus pm maar als je interesse hebt. Ongeveer 10 uur aan speeluren omdat mijn pc Fifa 13 niet aankon haha

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• MacPoedel
PS1 controller kan je niet zonder USB adapter gebruiken, je ziet zo ook wel dat je pc zo geen aansluitingen heeft. Maar ik zou daar niet aan beginnen. Dat had je nu toch zelf kunnen opzoeken?

De console controllers zijn best duur ja, maar als je tweedehands gezocht hebt naar Rumblepads en F710 controllers, waarom dan eens niet voor console controllers, die verkopen ze ook tweedehands voor €20 of minder hoor. Een bedrade Xbox 360 controller hoeft zelfs nieuw geen €20 te kosten.

Een Xbox controller is het handigst voor games, de meeste PC games gebruiken Xinput zodat je eigenlijk nooit buttons moet mappen op een 360 controller. PS controllers hebben extra tooltjes nodig en eventueel mapping.

Je vroeg naar ervaringen en die geef ik dan ook, ik vind Logitech controllers niet lekker spelen, met minderwaardige analoge sticks en triggers en ik zie dat mijn ervaringen ongeveer letterlijk ook in dat HWI artikel bevestigd worden. Zou niet weten waar je dan goede dingen over die F710 leest.

En besef wel goed dat je met een goede controller voor jaren goed zit, ik heb een aantal van mijn Xbox 360 controllers al sinds 2006 en die werken nog steeds. Van Logitechs hoor ik vaker dat ze stuk gaan, dus goedkoop kan ook wel eens duurkoop zijn.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:15

D4NG3R

kiwi

:)

Het makkelijkste is in theorie een 360 of ripoff controller. Waarom? De layout is er in 9/10 games op gebouwd om een 360 controller te gebruiken. Voor €34,- haal je er eentje in huis: pricewatch: Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart

Zit 3M kabel aan wat in de meeste gevallen ook voor bij de TV genoeg is. Is dat bij jouw ook het geval?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ch85
over de xbox controller hoor ik idd wel goede dingen.
dus ik doe er wsl best aan om zon xbox 360 controller te kopen dan..

@ danger, in mijn geval staat de pc in een andere kamer dan de woonkamer, dus draadloos zou wel leuk zijn, anders is het gewoon van achter men monitor...(gaat ook natuurlijk)

weet iemand misschien een shop die controller+ontvanger in 1 pakket verkoopt?

• MacPoedel
Hier in België verkopen ze zo'n pakket alleszins in de Fnac, ik vond er ook één op bol.com: http://www.bol.com/nl/p/m...-360-pc/1004004011473109/ (wel best duur). Zo moeilijk is het niet te vinden, je zoekt gewoon xbox controller wireless windows...

En als €53 je te duur is, je kunt nog steeds een draadloze tweedehandse kopen (ik heb nog wel een draadloze witte quasi ongebruikte liggen, nog niet vergeeld) en een onofficiële ontvanger voor minder dan €10 van eBay laten komen. Zou je minder dan de helft kosten.

Nadeel van draadloze Xbox controllers is wel dat ze op AA batterijen werken, wil je oplaadbaar moet je die er zelf in steken of een oplaadbaar pakket kopen. Officieel is zo'n pakket ook redelijk duur, er zijn ook onofficiële varianten (gebruik ik al een jaar, geen problemen mee, ik heb eigenlijk zelfs een officiële al kapot gekregen op minder tijd dan dat).

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je draadloos wil, dan kom je al rond €50,- voor een beetje kwaliteit. Beste alternatief dat ik je kan bieden is de 'ouderwetse' Xbox 360 Wired Gamepad, die zit op zo'n €30,- en is van goede kwaliteit.

*edit

ff een update: was nog vergeten erbij te zeggen dat de meeste games tegenwoordig ook standaard ondersteuning hebben qua button mapping voor Xbox gamepads, vaak ook wel voor Playstation.

[ Voor 32% gewijzigd door Rob Krauts op 30-07-2014 13:36 ]

• ch85
ok dus als ik het goed begrijp heb ik enkel een xbox controller + ontvanger nodig om te kunnen spelen op de pc, toch? oplaadbare batterijen heb ik.

zijn die onoficiele ontvangers te vertrouwen?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

ch85 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:12:
ok dus als ik het goed begrijp heb ik enkel een xbox controller + ontvanger nodig om te kunnen spelen op de pc, toch? oplaadbare batterijen heb ik.

zijn die onoficiele ontvangers te vertrouwen?
De officiele zijn niet te vertrouwen, maar kan aan mij liggen. Bij de mycom gekocht(die hebben het prima afgehandeld allemaal). Receiver kapot uit de doos, terug naar de winkel, nieuwe gekregen. Dit gebeurde de 2e keer ook de 3e heeft het een dag gedaan. Toen ben ik terug gegaan en heb mn volledige aankoop bedrag terug gekregen en een wired gekocht. Zit een lange kabel aan en ik vind het helemaal prima.

• MacPoedel
Ik gebruik toch al een tijd een onofficiële ontvanger, zie mijn eerder antwoord met link naar eBay. Je kunt de reviews op Amazon ook eens lezen. Sommigen hebben er driver problemen mee, maar dat is volgens mij eerder omdat de bijgeleverde cd en documentatie niet deugen (die gingen bij mij rechtstreeks de vuilbak in). Driver installatie is vrij eenvoudig, je opent apparatbeheer, selecteert onbekend apparaat, drivers installeren, selecteren uit lijst en dan Xbox draadloze ontvanger.

Ik heb wel niet getest of die ontvanger gaat werken vanuit een andere kamer, dat betwijfel ik eigenlijk. Muren doen dat soort signalen snel wegvallen, je probeert toch ook geen Bluetooth verbinding op te zetten met muren tussen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Ik gebruik zelf de Xbox controllers icm een ontvanger (2 controllers op 1 ontvanger; maximaal 4 of 2 + 2x headset). Werkt perfect voor bijvoorbeeld PES2014 en Tony Hawk. Erg prijzig vond ik ze nu ook weer niet. Ik meen 80,- voor 2 (1x losse controller, 1x controller + ontvanger).

iRacing Profiel

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

garriej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:14:
[...]

De officiele zijn niet te vertrouwen, maar kan aan mij liggen.
Ligt inderdaad aan jouw :+ ik heb ondertussen bij meerdere bekenden van die €5,- ontvangers geplaatst. Geen enkel probleem, het is enkel de 1e keer installeren wat iets gedoe geeft (omdat je handmatig de driver moet toepassen) maar dat is minder als 5 minuten werk.

Heb ze bij de lokale gameboer gehaald voor iets van €7,50 online kan je ze nog goedkoper krijgen.

Ik heb er achter dit systeem (MediaPC naast de TV) ook eentje hangen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/xdoos.png
Ding doet het sinds het begin probleemloos, gewoon de xbox-360 draadloze driver installeren en toepassen op het "onbekende apparaat".

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 16:54 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:51:
[...]

Ligt inderdaad aan jouw :+ ik heb ondertussen bij meerdere bekenden van die €5,- ontvangers geplaatst. Geen enkel probleem, het is enkel de 1e keer installeren wat iets gedoe geeft (omdat je handmatig de driver moet toepassen) maar dat is minder als 5 minuten werk.
Uhu, maar ik heb het over de officiële niet de 5 euro dingen, daar heb ik geen ervaring mee.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oh iets te snel overheen gelezen, ach de officiele zouden al helemaal geen problemen mogen geven.

En wtf is er gebeurt met m'n screenshot :O .
Nauwelijks, omdat je die officieel niet aan je PC kan hangen ;) . Echter gebruiken ze dezelfde button mapping waardoor het identiek is aan de 360 layout. Dit gebeurt echter drivermatig en niet in het spel zelf, niet alsof dit problemen zou mogen geven trouwens. Het spel denkt dat er gewoon een 360 controller aan hangt.

[ Voor 61% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 16:57 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb gewoon de officiële 360 controller wireless, ook in een andere kamer, met de ontvanger op een meter of 7 afstand. Ik raad je wel sterk aan iets dat native goed wordt ondersteund. Huisgenoot heeft bijvoorbeeld een Logitech die een 360 controller kan nabootsen, dat is prima. Als hij dat namelijk niet doet, moet je soms aan de slag met software als x360ce en in sommige games werkt het zelfs helemaal niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ch85
@ liquid : de afstand bij mij is iets gelijkaardigs, dus dit zou in principe moeten werken dan?
(ik heb ook wireless muis+tobo en die werken ook..)

en wat bedoel je met iets dat native word ondersteund? dat het game de controller ondersteunt?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Veel moderne games worden gemaakt voor de Xbox-360 en worden vervolgens geport naar de andere consoles en PC. Daardoor hebben veel games native (standaard) ondersteuning voor de 360 controller.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 17:16 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:15:
Veel moderne games worden gemaakt voor de Xbox-360 en worden vervolgens geport naar de andere consoles en PC. Daardoor hebben veel games native (standaard) ondersteuning voor de 360 controller.
En dan zijn er nog eens games die enkel werken met de 360 en anders weigeren te werken. En zelfs een paar games die met x360ce alsnog weigeren. Dus ja, 360 compatible controller voor mij.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ch85
ok met deze info kan ik wel verder

nu hopen dat de muur het signaal niet verstoort... :)

bedankt voor de reacties!
Pagina: 1