Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N750JK-T4068H SSD

Pagina: 1
Acties:

• elsingaa93
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 15:23
Hallo!

Ik heb vanmiddag de Asus N750JK-T4068H besteld en nou vraag ik me één ding af wat ik nergens kan vinden op google.

Is het mogelijk om in deze laptop een 2e hardeschijf aan te sluiten zoals een SSD?

Ik weet namelijk dat er HDD van 500GB in zit waar ik niet veel van verwacht, maar wel leuk is voor de opslag. Daarom ben ik van plan een 240 GB SSD van Intel als opstart schijf te gebruiken. Maar kunnen deze beide in de laptop tegelijk?

Hopelijk heeft iemand het antwoord.

Groetjesss ;)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

We groeten hier op Tweakers niet, dat doen we al met elke post ;)

PS: waarom bestellen en dan pas controleren?

• elsingaa93
Omdat ik hem namelijk van m'n werk mocht bestellen voor de komende studie!

Daarom vraag ik mij dat af

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan nog had je 't beter uit kunnen zoeken van tevoren.. 17.3 inch kan prima genoeg ruimte bieden voor een HDD + SSD. Maar dat ga je zien zodra je 'm hebt he.

• elsingaa93
Jejking schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:57:
Dan nog had je 't beter uit kunnen zoeken van tevoren.. 17.3 inch kan prima genoeg ruimte bieden voor een HDD + SSD. Maar dat ga je zien zodra je 'm hebt he.
Bedankt voor de informatie. Beetje jammer van je attitude.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik weet toevallig dat zowel de N750JV als N750JK beschikken over 2 HDD bays. En jouw model beschikt over 1 ingebouwde HDD (een bepaalde versie van de 1TB heeft 2 schijven), dus 1 bay is vrij. Ik zou trouwens een SSD nemen van Crucial, de MX100.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met MK1998NL, prima price-performance.
elsingaa93 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:55:
[...]

Bedankt voor de informatie. Beetje jammer van je attitude.
Alsjeblieft. Dit soort reacties kan je verwachten als je niet van te voren enig onderzoek doet. Ik bedoel, waarom zou je het niet doen? Het is toch logisch om te kijken of iets kan voordat je het ook daadwerkelijk gaat doen?

• elsingaa93
Jejking schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:31:
Met MK1998NL, prima price-performance.

[...]

Alsjeblieft. Dit soort reacties kan je verwachten als je niet van te voren enig onderzoek doet. Ik bedoel, waarom zou je het niet doen? Het is toch logisch om te kijken of iets kan voordat je het ook daadwerkelijk gaat doen?
Bedankt MK1998NL voor de informatie.

Jejking. Ik heb weldegelijk eerst gezocht of het kon of niet, en ik kan dit nergens terug vinden op google. Omdat er nergens iets beschreven staat daarover.

Nu is mijn enige vraag nog, heb ik nog iets extra's nodig om de SSD vast te zetten? of kan ik deze zo aansluiten op de 2e plek? Ik neem aan dat ik met bepaalde software de C schijf kan overzetten naar m'n SSD en dan deze kan gebruiken in de eerste slot als opstartschijf?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel al opgelost gedeeltelijk, is de officiële productpagina natuurlijk de place-to-be :). Hij staat niet op de Nederlandstalige site, wel de internationale.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 30-07-2014 10:32 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Let vooral op het volgende: Dual HDD Support(Optional). M.a.w.: ja dus ;)

• elsingaa93
Jejking schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:51:
Betekent dus dat ik een houder moet hebben o.i.d?

Ik ben totaal niet op de hoogte van laptop hardware! Sorry! Zou je me kunnen uitleggen wat ik nodig moet hebben dan :-(

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ho, verkeerde type. Vooralsnog nvm :P.

Goede type gevonden, er lijken in dit filmpje gewoon bays voor een SSD aanwezig.
[b]elsingaa93 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:24Nu is mijn enige vraag nog, heb ik nog iets extra's nodig om de SSD vast te zetten? of kan ik deze zo aansluiten op de 2e plek?
Zo doet het filmpje het dus wel overkomen. Misschien vind je nog wat anders.
Ik neem aan dat ik met bepaalde software de C schijf kan overzetten naar m'n SSD en dan deze kan gebruiken in de eerste slot als opstartschijf?
Ja, maar het is aanbevolen een clean install te doen.

[ Voor 177% gewijzigd door br00ky op 30-07-2014 11:15 ]

• elsingaa93
Misschien ben ik nou een beetje zeikerig. Maar dat filmpje is voor de N750 en de N750JV en ik heb de N750JK gekocht. Kan me bijna niet voorstellen dat er veel verschil in zit dus dat ga ik even uitzoeken zodra ik hem heb.

Wat betreft de clean install. Is het mogelijk om de productcode die bij de laptop zit voor Windows 8.1 weer te gebruiken bij de clean install?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
elsingaa93 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:31:
Misschien ben ik nou een beetje zeikerig. Maar dat filmpje is voor de N750 en de N750JV en ik heb de N750JK gekocht. Kan me bijna niet voorstellen dat er veel verschil in zit dus dat ga ik even uitzoeken zodra ik hem heb.
Zeker niet zeikerig! Maar ik denk ook dat er weinig verschil in zit.
Wat betreft de clean install. Is het mogelijk om de productcode die bij de laptop zit voor Windows 8.1 weer te gebruiken bij de clean install?
Absoluut. Zou wat zijn als je door welke reden dan ook Windows moet herinstalleren en dat niet zou kunnen. Je krijgt bij dit soort producten altijd een OEM-licentie. Die mag je zo vaak je wil op dát product installeren en niet op andere.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 30-07-2014 11:40 ]

• elsingaa93
Oke top!.

Nou heb ik nog een laatste vraag.

Die SSD/HDD bays die in de laptop zitten. Heb ik hiervoor nog andere brackets voor nodig? Of kan ik deze er zo in plaatsen? Ik heb namelijk de Samsung 840 EVO 250 GB SSD gekocht.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je een notebookkit hebt gtekocht moet dat wel goedkomen.

• elsingaa93
Naja, dat heb ik dus niet ^_^

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dan wordt het uitproberen. Volgens mij komt dat wel goed.

• elsingaa93
We gaan het gewoon proberen!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Gaat het passen? Jazeker! Maar de Samsung Evo is 7mm dik, terwijl de ruimte 9,5mm is. De Crucial word geleverd met een spacer, ik weet niet of dit ook bij Samsung het geval is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• kevin3ssen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik wil elsingaa93 danken voor dit topic. Ik zit namelijk met dezelfde vraag. Bij deze wil ik dan ook even commentaar geven op degenen die beweren dat je dan maar vooronderzoek moet doen, want zo makkelijk gaat dat in dit geval niet.

Na veel zoeken, heb ik zelf nog nergens een concrete bevestiging gevonden.
br00ky schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:30:
Hoewel al opgelost gedeeltelijk, is de officiële productpagina natuurlijk de place-to-be :). Hij staat niet op de Nederlandstalige site, wel de internationale.
Jejking schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:51:
Dit is inderdaad één van de eerste dingen die ik kon vinden, maar het punt is dat de website aangeeft wat mogelijke specificaties zijn voor een N750JK-uitvoering. Een optionele dual hdd support... wat houdt dat in? Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat het een mogelijke specificatie is, die niet noodzakelijk in iedere uitvoering is toegepast.

Kortom: ik heb zelf nog steeds geen zeker antwoord op de vraag die door 'elsingaa93' gesteld is. In de reacties waarin gezegd wordt dat er wel dual support is, wordt dit enkel gezegd voor de N750JK in het algemeen, niet de specifieke uitvoering.

Het lijkt mij logisch dat de dual support in iedere uitvoering aanwezig is, maar bij de uitvoeringen waar je zeker weet dat er dual-support is, is de prijs opmerkelijk veel hoger. Dit roept weer twijfels op.

Aan elsingaa93 daarom mijn vraag of je inmiddels gezien hebt of deze uitvoering daadwerkelijk dual-support heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door kevin3ssen op 07-08-2014 14:52 . Reden: taalfoutjes ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Optioneel: 1 in gebruik maar je kan er een tweede HDD bij prikken ;) Anders zet je dat er niet bij.

• elsingaa93
Aan kevin3ssen.

Ik heb het product nu 2 dagen in bezit. Helaas nog niet kunnen uitvinden of er 2 slots inzitten. Domweg omdat ik de torx t4/t5 schroevendraaiers niet heb. Lastig om de achterkant er af te halen zonder die dingen. Heb ze besteld maar ze zijn nog onderweg.

Ik hoop dat ik ze vanmiddag ontvangen heb en dan zal ik een foto plaatsen met het resultaat. Heb voor de zekerheid toch maar even een HDD Caddy besteld. Die kan ik altijd nog gebruiken voor een 1tb HDD o.i.d.

Ben het volledig met je eens dat het ongelooflijk moeilijk is om voor dit product een vooronderzoek te doen. Er is weinig duidelijke informatie over bekend.

Dus nog even afwachten!!

EDIT:

Dit kwam ik net op een ander forum tegen:
Ff een vraag over de Asus N750JK-T4068H. Weet iemand of deze laptop een extra tweede of zelfs derde slot vrij heeft waarin nog een ssd of hdd geplaatst kan worden?

Antwoord:
2 plekken in behuizing voor 3.5" hdds of ssds en je kan een hdd bay van de diskdrive maken

[ Voor 20% gewijzigd door elsingaa93 op 07-08-2014 10:40 ]

• kevin3ssen
Dank voor de reacties.

Alles wijst dus in de richting dat die dual-support er moet zijn. Ik heb de laptop inmiddels maar gewoon besteld, want ongeacht of er wel/niet dual-support is, vind ik deze uitvoering het meest geschikt. De uitvoeringen, waarvan ik 100% zeker weet dat er dual-support is, vind ik simpelweg te duur.

Alvast mijn dank voor dadelijk het definitieve antwoord, wat verschil kan maken in wat voor SSD ik erbij neem.

• elsingaa93
He kevin3ssen.

Ik heb de laptop open gehad. Er zitten zoals verwacht gewoon 2 hdd bays in. Simpelweg 4 schroefjes losdraaien. De bay er uit halen. SSD monteren in de bay. sata+stroomkabel aansluiten. Daarna de bay weer vastdraaien. Plaat er weer op, en klaar is kees.

Ik weet verder niet wat het verschil maakt. Ik heb zelf de Samsung EVO 250GB

• kevin3ssen
Wel gestoord dan dat je een andere laptop, waar zo'n extra SSD al in gemonteerd is (verder precies hetzelfde), zo'n €300 duurder is, terwijl zelf zo'n SSD erin zetten zo'n €100 kost. Kennelijk kost zulk werk €200. Misschien dat ik daar maar 's extra werk in moet gaan zoeken, haha ^^

Anyway, hartelijk dank voor deze bevestiging! :D

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 21:44
Ik lees dat je de SDD hebt kunnen installeren. Hoe is het verder afgelopen met het installeren van de software? Gebruik je de SDD nu ook met windows?
Ik las in een ander topic dat dit niet zo eenvoudig te installeren was?

Iemand ervaring mee bij dit type?
Pagina: 1