Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen hardcore gamer, maar gebruik mijn pc voor diverse dingen zoals (simpele) fotobewerking met photoshop en veel software-ontwikkeling (met name dat laatste zal de komende jaren meer tijd in gaan zitten). Daarnaast is voor muziek een 5.1-audiouitgang naast enkele stereo-ingangen een must (dat mis ik op mijn huidige systeem).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€400,- is voor mij de maximumprijs, maar goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een van mijn oude behuizingen hergebruiken met een µATX-vormfactor.
Voor de voeding heb ik een Cooler Master GX 450W die ik ook wil hergebruiken.
Ik heb momenteel twee 19" schermen staan, waarvan het fijn zou zijn als ik ze samen kan gebruiken (een met VGA- en DVI-I-aansluiting, de ander met VGA- en DVI-D-aansluiting).
Toetsenborden en muizen heb ik genoeg in voorraad
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mooie quadcore-processor, SSD voor een snelle opstart, 1 TB aan 'ouderwetse' HDD's en 2x 4GB intern geheugen (mogelijk ooit uitbreidbaar naar 4x 4GB). In principe hoef ik (nog) geen externe videokaart, want volgens mij voldoen de huidige interne GPU's bij de CPU's prima voor mijn werkzaamheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja: intel voor de processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Ik ben zelf al even rond gaan kijken in de pricewatch en productspecificaties en ben tot de onderstaande lijst gekomen. Brand los met verbeteringen daarop!
Ik ben geen hardcore gamer, maar gebruik mijn pc voor diverse dingen zoals (simpele) fotobewerking met photoshop en veel software-ontwikkeling (met name dat laatste zal de komende jaren meer tijd in gaan zitten). Daarnaast is voor muziek een 5.1-audiouitgang naast enkele stereo-ingangen een must (dat mis ik op mijn huidige systeem).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€400,- is voor mij de maximumprijs, maar goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil een van mijn oude behuizingen hergebruiken met een µATX-vormfactor.
Voor de voeding heb ik een Cooler Master GX 450W die ik ook wil hergebruiken.
Ik heb momenteel twee 19" schermen staan, waarvan het fijn zou zijn als ik ze samen kan gebruiken (een met VGA- en DVI-I-aansluiting, de ander met VGA- en DVI-D-aansluiting).
Toetsenborden en muizen heb ik genoeg in voorraad
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een mooie quadcore-processor, SSD voor een snelle opstart, 1 TB aan 'ouderwetse' HDD's en 2x 4GB intern geheugen (mogelijk ooit uitbreidbaar naar 4x 4GB). In principe hoef ik (nog) geen externe videokaart, want volgens mij voldoen de huidige interne GPU's bij de CPU's prima voor mijn werkzaamheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja: intel voor de processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Ik ben zelf al even rond gaan kijken in de pricewatch en productspecificaties en ben tot de onderstaande lijst gekomen. Brand los met verbeteringen daarop!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 151,80 | € 151,80 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 61,69 | € 61,69 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 61,25 | € 61,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 375,73 | |