Hi,
Sinds een aantal dagen ben ik aan het testen gegaan met FastCGI en suEXEC op een van mijn web doosjes. Nadat ik alles netjes had geconfigd leek alles te werken. Op een aantal sites heb ik een test.php bestand aangemaakt die aangeeft onder welke user dit script draait en dit was voor elke site de correct (eigen) user.
Nu ben ik een stap verder gegaan en heb een van mijn SSL sites laten draaien via FastCGI en suEXEC. Echter geeft mijn test.php script nu aan dat de SSL variant van de site onder de gebruiker "apache" draait i.p.v. zijn eigen gebruiker. De non SSL variant draait wel onder de juiste (eigen) gebruiker.
Mijn beide configs zien er hetzelfde uit, m.u.v. de poortnummers.
Buiten het feit dat de SSL site dus onder de default user apache draait werkt hij verder wel en ook de logs geven geen uitslag. Zie ik iets over het hoofd of werkt dat op deze manier gewoon weg niet?
Sinds een aantal dagen ben ik aan het testen gegaan met FastCGI en suEXEC op een van mijn web doosjes. Nadat ik alles netjes had geconfigd leek alles te werken. Op een aantal sites heb ik een test.php bestand aangemaakt die aangeeft onder welke user dit script draait en dit was voor elke site de correct (eigen) user.
Nu ben ik een stap verder gegaan en heb een van mijn SSL sites laten draaien via FastCGI en suEXEC. Echter geeft mijn test.php script nu aan dat de SSL variant van de site onder de gebruiker "apache" draait i.p.v. zijn eigen gebruiker. De non SSL variant draait wel onder de juiste (eigen) gebruiker.
Mijn beide configs zien er hetzelfde uit, m.u.v. de poortnummers.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <VirtualHost beveiligdewebsite.tld:80> ServerName beveiligdewebsite.tld DocumentRoot /var/www/beveiligdewebsite ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/beveiligdewebsite/cgi-bin/" SuexecUserGroup beveiligdewebsite beveiligdewebsite <Directory "/var/www/beveiligdewebsite"> Options +Indexes FollowSymLinks +ExecCGI AddHandler php5-fastcgi .php Action php5-fastcgi /cgi-bin/php.fastcgi AllowOverride All Order allow,deny Allow from All </Directory> </VirtualHost> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <VirtualHost beveiligdewebsite.tld:443> ServerName beveiligdewebsite.tld DocumentRoot /var/www/beveiligdewebsite ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/beveiligdewebsite/cgi-bin/" SuexecUserGroup beveiligdewebsite beveiligdewebsite <Directory "/var/www/beveiligdewebsite"> Options +Indexes FollowSymLinks +ExecCGI AddHandler php5-fastcgi .php Action php5-fastcgi /cgi-bin/php.fastcgi AllowOverride All Order allow,deny Allow from All </Directory> </VirtualHost> |
Buiten het feit dat de SSL site dus onder de default user apache draait werkt hij verder wel en ook de logs geven geen uitslag. Zie ik iets over het hoofd of werkt dat op deze manier gewoon weg niet?