Toon posts:

Studenten aanbod Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net al mijn onderdelen voor mijn pc gekocht, en het enige wat nog mist is een besturingssysteem. Ik heb gezien dat je deze als student zijnde goedkoper kan krijgen, namelijk voor 60 euro.
http://www.microsoftstore...bbb27daabe6851e5315d7da21

Alleen zie ik hier een download knop, dus je krijgt geen fysiek exemplaar. Hoe word dit dan gelinkt aan mijn eigendom, en hoe ga ik dit op mijn nieuwe pc krijgen, waar dan dus niks op staat. Dit zal ik waarschijnlijk moeten doen met een USB stick denk ik, en is een USB stick van 8Gb dan genoeg, of moet dit op een andere manier, bijvoorbeeld door middel van eerst installeren van Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Je krijgt inderdaad geen fysiek exemplaar.

Je krijgt een licentiecode van hun die je in moet voeren bij de installatie. De ISO (waarschijnlijk) die je van hun download kun je zelf op een dvd zetten of op een bootable usb stick (8gb is dan meer dan voldoende).

Er zijn bergen programma's om dergelijke usb sticks te maken. ik gebruik er zelf bijvoorbeeld vaak PowerIso voor, maar er zijn vast nog simpelere programma's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan kan dit dicht/weg. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:13
Je kan dacht ik bij Microsoft alsnog later een "backup dvd" kopen, mocht je geen Windows PC hebben om hun downloadprogramma te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De key hoef je ook niet beslist ergens op te saan, deze staat onder jouw account in de store en is op ieder moment weer terug te vinden. Hierdoor kun je Windows 8 dus later ook nogmaals downloaden. Dit laatste uiteraard wel op dezelfde computer.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 29-07-2014 17:19 . Reden: Typo's op de iPad... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus om het nog even samen te vatten, ga ik naar een vriend, koop ik daar windows 8 en zet ik het via zijn pc op een USB stick doormiddel van bijvorbeeld Power ISO, en dan kan ik weer naar huis om het op de nieuw gebouwde pc te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ja daar komt het wel op neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:20:
Dus om het nog even samen te vatten, ga ik naar een vriend, koop ik daar windows 8 en zet ik het via zijn pc op een USB stick doormiddel van bijvorbeeld Power ISO, en dan kan ik weer naar huis om het op de nieuw gebouwde pc te installeren.
Hoeft niet eens via POwerISO. Microsoft heeft daar een programma voor, maar ik neem aan dat dat wel uitgelegd staat als je een key koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
TheVMaster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:53:
[...]

Hoeft niet eens via POwerISO. Microsoft heeft daar een programma voor, maar ik neem aan dat dat wel uitgelegd staat als je een key koopt :)
De Windows 7 USB dvd download tool. Werkt ook perfect voor Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:13
Ehem.. Het programma dat je nodig hebt om die ISO bij MS binnen te trekken kan het zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
Rechteroog, hoe was jou ervaring hiermee,

Ik ben zelf ook even aan het kijken naar het volgende http://www.microsoftstore...bbb27daabe6851e5315d7da21

Ik ben namelijk student aan de HAN te Arnhem.
Wellicht dat ik ook in aanmerking kom voor deze actie.

Dit is neem ik aan de complete, volledige versie van windows 8.......
en geen update (van bijv. wind. 7 naar 8

Die ik kan downloaden en vervolgens op usb kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:46
Het staat er toch overduidelijk dat het Windows 8.1 is, en geen upgrade... Dusja downloaden, op stick zetten en installeren maar.
Pagina: 1