Bewegende dode pixels?

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-02 19:13
Ik heb een Dell UltraSharp U2312HM. Het viel me gisteren op dat er een rijtje 'dode pixels' zichtbaar zijn. Afgezien van het feit dat ze allemaal zwart zijn (wat mij vreemd lijkt), zijn ze vandaag verschoven.

Eerst zat het redelijk bovenin het scherm (precies aan de bovenkant van een webpagina in Google Chrome op 1920x1080). Vervolgens heb ik Undead Pixel (link) aan laten staan vandaag (ongeveer 5-6 uur) en zojuist was waren de pixels verplaatst naar het midden van 't scherm! Het lijkt wel een soort insect o.i.d. te zijn gezien de 'vorm'. 8)7

Kan iemand mij uitleggen hoe zich dit voor kan doen en hoe het op te lossen is? Als dit niet op te lossen is, kan ik het scherm aanmelden voor RMA, dus dat is niet zo'n probleem.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-C9o-yYVICJ8/U9e2__nz6sI/AAAAAAAACY8/-qExsS7zObE/w1534-h865-no/IMAG0781.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Beunhaas91 op 29-07-2014 17:04 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Onweersbeestje. :D

Verwijderd

De pixels werken prima, het enige kutte is dat er een insect voor de pixels zit
Vooral niet dooddrukken, dan ga je zeker spijt krijgen :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 17:06 ]

• Beunhaas91
Dat ga je niet menen... Hoe zijn die krengen weg te krijgen? :D

• S_Chief
  • Niet online
Vrijwel niet eigenlijk. :') Ik heb er zelf ook eentje in m'n scherm zitten helaas.. Hopen dat ie wegloopt. :+

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2014 17:06 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Geduld (en geluk)

[ Voor 25% gewijzigd door Goldman op 29-07-2014 17:07 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 12:28

markvt

Peppi Cola

Wachten tot ie uit beeld loopt aan de rand en dan daar dooddrukken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Beunhaas91
Lekker verhaal, ik heb er dus al op gedrukt (niet heel hard, moet ik zeggen). De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus laten we hopen dat het lieve beestje nog leeft. :X

• S_Chief
  • Niet online
Helaas sterven ze ontzettend snel.. Ik had er eerst twee, eentje is weggelopen, de ander besloot dat m'n scherm wel een mooi plekje was om te sterven. :+

Je kan ook met je muis/andere kleuren gaan spelen, wie weet reageert hij daarop en zet 'ie 't op een lopen.

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 29-07-2014 17:19 ]

• Beunhaas91
Nee, hij zit er al meer dan een half uur. Ik ben bang dat 'ie overleden is. Ik lees verhalen over het uit elkaar halen van 't scherm. Zou zoiets niet gewoon onder garantie vallen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Beunhaas91 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:40:
Nee, hij zit er al meer dan een half uur. Ik ben bang dat 'ie overleden is. Ik lees verhalen over het uit elkaar halen van 't scherm. Zou zoiets niet gewoon onder garantie vallen?
Je verwacht dat de fabrikant opdraait voor een beestje dat ze er niet zelf in hebben gestopt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-02 23:03
Ik heb dit ook al eens gehad, maar dan met stof / ander restant wat na het de(monteren) van mn LCD scherm in het midden zat.

Voor mij werkte de volgende tip, je moet het wel voorzichtig doen. Een zuignap waar de handdoek aan hangt een beetje bevochtigen en op het midden(in jouw geval iets rechts er van bv) van het scherm plaatsen. Zachtjes drukken uiteraard zodat deze 'vast' zit en het beestje niet wordt verpletterd. (moet een zuignap zijn met zachte flexibele rubberen laag)

Daarna kan je heel voorzichtig een beetje trekken aan het zuignapje zodat er iets ruimte ontstaat tussen de voorzijde en de binnenzijde van het scherm. Als je dan zachtjes tikt tegen de voorzijde / achterzijde is de kans groot dat de vervuiling naar beneden valt.

Dit heeft voor mij, en de mensen op het forum waar ik dit tegen kwam, in ieder geval geholpen.
Het zit nu niet meer in het zicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Endy op 29-07-2014 17:50 ]

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 17:42
Bovenstaande idee klinkt goed. Evt stofzuiger ergens aankoppelen zodat hij weggezogen wordt terwijl je de zuignap gebruikt

* DarkChylde heeft het nog steeds over zijn schemprobleem ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NMe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Je verwacht dat de fabrikant opdraait voor een beestje dat ze er niet zelf in hebben gestopt?
Ligt eraan lijkt me, als zo'n beest er normaal niet in hoort te (kunnen) komen (wat me overigens op het eerste gezicht niet zo vreemd zou lijken)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gezien de frequentie waarmee deze vraag voorbij komt lijkt het me sterk dat fabrikanten a) zich hier niet tegen hebben ingedekt en b) er iets aan kunnen doen dat die beestjes binnenkomen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het enige wat ik zo even snel kon vinden (wel een beetje oud) stelt dat het vaak toch als constructiefout/garantiegeval wordt gezien, het lijkt me ook niet direct makkelijk voor een verkoper/fabrikant om er iets anders van te maken, ik heb in technische specificaties, advertentiemateriaal etc van monitoren in ieder geval ook nog nooit iets gelezen over dieren achter schermen, afmetingen van toegangen tot dat deel van de monitor en dergelijke.

[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 29-07-2014 19:00 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Wat NMe al zegt: vaak voorbij gekomen. Ik heb het zelf ook een keer gehad, heb toen direct met de fabrikant (Samsung in mijn geval) contact opgenomen, het viel nog binnen de garantie. Incl. ruilmonitor etc. heeft het me toen € 0,- gekost. Proberen waard dus!

• Beunhaas91
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik heb een RMA-aanvraag de deur uitgedaan bij de webwinkel alvorens ik zelf ga stoeien met het scherm. Dat eerst even afwachten. Wat mij betreft mag het topic gesloten worden; Nogmaals dank!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb ook sinds een week een beestje achter mijn scherm. Volgens de webshop waar ik het scherm heb gekocht en op de Dell site staat dat ik het scherm RMA kan sturen.

Bij mij verschuift het beestje ook niet aangezien ik dat in de gaten houd met een post it note via Windows. Wel kak dat het beestje midden op het scherm zit en ik dus in games constant achter dat zwarte streepje aanga denkende dat het een vijand is (vliegtuig in de verte etc) In films en series zit dat beest vaak op het voorhoofd van personage's wat nogal stoort.

Naar mijn weten heb ik het beestje niet doodgedrukt, ik zie in ieder geval geen smeersels van bloed en darmen, maar nog steeds dat zwarte lijntje. Er zit geen beweging in en lijkt ook niet naar beneden te vallen. Van de week maar eens contact opnemen met Dell. Wel raar dat het mogelijk is dat zo'n beestje tussen de pixels en de beschermlaag van een scherm kan komen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaan we weer... elke zomer weer raak inderdaad:
NMe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:46:
Gezien de frequentie waarmee deze vraag voorbij komt lijkt het me sterk dat fabrikanten a) zich hier niet tegen hebben ingedekt en b) er iets aan kunnen doen dat die beestjes binnenkomen. ;)
Het is op GoT iig de bedoeling dat je zelf op onderzoek uitgaat voor je een topic opent. In dit geval zijn er werkelijk boekdelen over geschreven. Ook op GoT. Begin dus maar om dat te lezen. Als je iets nieuws/anders tegenkomt mag je rustig een topic openen, maar geef dan erg duidelijk aan wat je al gevonden hebt en waarom dit beestje/jouw scherm wezenlijk anders is. Voor nu: dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.