Budget game pc. Dubbeltje op de eerste rij.

Pagina: 1
Acties:

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Het klinkt haast onmogelijk voor weinig een leuke pc bouwen. Maar mijn broertje krijgt wat vakantie geld en wil graag upgraden of opnieuw bouwen. Aangezien zijn huidige pc aardig uit de prehistorie komt wilt hij graag wat nieuws.

Ik heb al genoeg ervaring met het bouwen van pc's en het kiezen van onderdelen. Maar toch zou ik het advies willen van de vaste bezoekers van dit forum gedeelte. Juist om nog wat te kunnen besparen. Tweedehands is ook altijd een mogelijkheid.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Mijn broertje gamed ontzettend veel, kijkt veel youtube en maakt en neemt zelf ook veel filmpjes op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het liefst 200,- (ja het is weinig) Mag wel een klein beetje uitlopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Asus GT630
750 GB Harde schijf

Wellicht de voeding uit de pc. al gaat de voorkeur uit naar een nieuwe voeding maar ja.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Processor, moederbord, geheugen, kast, ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Het wordt sowieso een AMD wegens het budget.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, niks specifieks.

Ga je overklokken?
Het is een mogelijkheid.

Dit is wat we tot nu toe hebben samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 67,95€ 67,95
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 47,05€ 47,05
1Aerocool V3X Evil Blue Edition€ 22,03€ 22,03
1Cooler Master X Dream i117€ 6,90€ 6,90
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,88

https://www.youtube.com/@droommotor

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Haha, hier kan ik wel van glimlachen. Laat in ieder geval die aftermarket koeler maar weg. Die ziet er niet heel anders uit als een stock koeler.

Maar misschien is 2e hands een beter idee, of, beetje vloeken, een console?

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
uhm je RAM geheugen?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Misschien vreemd, maar zijn tweedehands componenten geen idee? Het is natuurlijk een erg klein budget voor een 'gaming' pc en denk dat tweede hands behoorlijk veel kan schelen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Schrap die koeler maar, daarnaast zou ik zeggen: knal die oude pc op marktplaats of V&A, heb je weer extra budget :) Maar je moet nog je geheugen, dat gaat toch pijn doen met je budget.

[ Voor 22% gewijzigd door Jejking op 29-07-2014 16:52 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tweedehands! Je kan echt nog leuk spul vinden voor relatief weinig.

Ik zou dan kijken voor een oude i5/i7, maar die zijn vaak nog wat duur, of de mobo's zijn duur. Een oude x3 of x4 is opzich ook een leuke keuze, en een stukje goedkoper. AMD 800 series mobo's kosten ook niet veel meer.

Een andere videokaart is namelijk toch wel erg belangrijk, verkoop dat lijk van een 630, en koop een HD6950 2GB, da's toch wel het minimale wil je nog leuk gamen op fullHD.

People as things, that’s where it starts.

• Denzis
Ja, Ram zit er nog niet bij omdat ik nu al buiten het budget zit. Het gaat ons nu puur om deze onderdelen.

En met die koeler is inprincipe niks mis mee. Ik heb al ervaring met een vorige pc waar dat koelertje in zat en deed het prima en beter dan stock.

We hadden gelezen dat de stock koeler waardeloos was van de AMD, vandaar een goedkoop alternatief!

[ Voor 16% gewijzigd door Denzis op 29-07-2014 16:53 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het kan prima zijn dat ie het prima doet en beter dan stock, maar het is onnodig want je pc fikt niet af zonder. Dus: schrappen ;) Die GT630 mag echt weg ook. Kijk naar een GTX 750 bv.

PS: pricewatch: Crucial CT102464BA1339 +55 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Jejking op 29-07-2014 16:54 ]

• Denzis
Ja. probeerde ik me broertje ook al wijs te maken van een andere videokaart.

Bedankt voor de suggestie!

4 GB lijkt me ook wel voldoende voorlopig toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Denzis op 29-07-2014 16:56 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5

Dan zou ik deze erbij pakken. Maar het is duidelijk dat je geldbron echt beter moet anders red je het niet :P

Of je gaat inderdaad voor 2ehands. PS: vergeet die laatste ad alsjeblieft, GT610 :X

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 29-07-2014 16:58 ]

• Denzis
Wel bedankt voor de vele reacties. Dit helpt mij ook een klein beetje mijn broertje te overtuigen iets verder te kijken/sparen.

Pagina: 1