Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik was een tijdje aan het zoeken naar technische forums en ben hier terecht gekomen. Ik ben totaal geen techneut, dat benn ik totaaaal niet. Ben een Noob. Dus daarom heb ik jullie hulp nodig;

Een familielid van mij gebruikte dus de Galaxy s4 zoom, maar omdat diegene afwasser is in een restaurant en dus de mobiel in zijn broek had kwam water in het mobieltje. Of in iedergeval, nadat hij van zijn werk kwam ging het mobieltje niet meer aan. Hij deed het klepje open ( klepje bij de batterij) en zag dat het rechter puntje van het witte stickertje op het klepje roze was. Zelfs ook een beetje blauw, lijkt net inkt. Waterschade dus.

Hij probeerde meerdere malen het aan te zetten, opladen, blablabla, lukte niet. Paar dagen later zocht hij een oplossing en kwam de tip tegen dat je je mobiel in rijst moet leggen. Na een week in het rijst, werkte hij weer. Voor die tijd wilde hij het opsturen naar Coolblue, maar tevergeefs was er geen garantie voor ''Liquid Damage''. Dus hij kocht een nieuwe, want hij dacht dat het rijst gedoe niet zou werken.

Toen ik er mee mocht spelen en zelfs mocht houden na het rijst gedoe, merkte ik dat hij soort van ''overhit'' voelde als je foto wilde maken, app wilde gebruiken. Hij was heet bij het plekje waar de batterij zit. Ik ging even kijken of de sticker in de mobiel bij de batterij connectoren ook roze was, gelukkig was hij spierwit. Ik had het apparaat ook nog gereset, paar mooie foto's gemaakt waardoor hij weer enorm heet werd etc. Ook zit de batterij soms niet goed lijkt het, want soms gaat hij dan niet aan en moet ik de batterij opnieuw indoen. Alsof het niet meer goed verbinding maakt met de connectoren.

Ik had een onwennig gevoel dat hij meer beschadigd zou raken, dus ging ik naar Coolblue. Hun vertelde tegen mij dat er niet veel kans is voor een reparatie. Ze zeiden dat ik langs Interfix moet gaan, en misschien kunnen ze binnenin kijken of het moederbord niet beschadigd is. Ik voelde me een beetje een idioot, want ik dacht dat ze gewoon hoppa, connectoren schoonmaken, nieuwe batterij en alles is gefixt. Zoals ik al zei, ik ben geen techneut. (En mijn zinsbouw is vreselijk, trouwens.)

Ik heb geen zin om naar Interfix te gaan, want ik begrijp dan totaal niet wat ze vertellen. Ik voel me een beetje een idioot daar. Maar ik vraag me ook af of het wel waard is om daar natoe te gaan.
Maar goed, de vragen;
Moet ik een nieuwe batterij kopen?
Toch naar Interfix?
Met stofzuiger de connectoren van batterij ''schoonmaken''?

Ik wil totaal niet opgeven, want dit mobieltje is een geweldig ding, zeker voor mijn fotografie.
Sorry voor mijn enoooooooooorm lang bericht, hopelijk wekt dat geen ene irritaties op....

tl;dr Ik ben een noob, Waterschade mobiel, na rijst werkte het, Word wel warm bij Batterij gedeelte. Nieuwe batterij kopen?Langs interfix of geen moeite waard?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:48
Wat versta je onder warm? Valt de mobiel ook uit omdat hij te warm wordt?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik "altijd" doe als er waterschade is, telefoon in een bak rijst, zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en liefst dan ook nog op een kachel (een etmaal).
om de zoveel uur even de stofzuiger voorzichtig op de gaatjes (niet de speaker).

Als dat allemaal niet helpt, zou ik eens kijken hoe je verzekerd bent.

Gadgets FTW!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Naar Interfix brengen gaat een dure grap worden omdat er waarschijnlijk aantal componenten vervangen worden. Je kan hem zelf nog open maken en "schoonmaken". Stofzuiger gaat je hier niet bij helpen :)

Op Ebay o.i.d. is voor een klein prijsje nog wel een batterij te bestellen, kan geen kwaad om dit te proberen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Rannasha

Does not compute.

Je zegt dat je familielid een nieuwe heeft gekocht. Dan zou je de batterij daarvan kunnen testen in het oude apparaat. Wordt de boel nog steeds warm: dan ligt het niet aan de batterij.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Helemaal uit elkaar halen, goed schoonmaken en gewoon een paar dagen alle losse onderdelen in een bak met rijst leggen. Als de telefoon daarna nog steeds niet goed werkt is er waarschijnlijk niet veel meer te redden.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Het valt niet uit als hij zeg maar echt heet aanvoelt. Nog vergeten te zeggen, maar de familielid heeft de nieuwe versie gekocht, de SK zoom.Vind hij ook veel beter dan de vorige. Ik kan wel aan mijn broer vragen of hij het kan open maken, maar daarvoor ben ik nou ook voor bang. Want bij Coolblue durfden ze het ook niet open te maken en mocht het ook niet. Voelt als een enorme risco.....Maar oke.
hoe moet ik het dan schoonmaken, met een doekje of?
Ga denk ik ook maar nieuw batterijtje kopen en kijken of het probleem oplost.
(als het batterijtje niet de probleem is, kan ik koelpasta gebruiken op het onderdeel dat wel het warmte probleem veroorzaakt?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 16:46 ]

Pagina: 1