In het verleden ooit begonnen met een Canon IXUS 50 daarna een EOS 450D en daarna een 5D Mk2. Helaas door de gezondheid en geen tijd meer om met z'n duur ding rond te lopen (helaas te zwaar). Naast te zwaar was het voor die enkele keren dat ik hem gebruikte vrij lomp/gedoe om overal heen mee te nemen.
Ergens begin dit jaar een een Canon SX280HS gekocht voor €200. Mooi ding handig mee te nemen, zelfs in attracties.
Helaas maakt hij niet zo strakke foto's als een EOS450D en laat staan een 5D mk2. Natuurlijk er zit een mega prijs verschil in.
Wat zoek ik. Op de SX280HS mis ik naast de kwaliteit (vriendin heeft samsung en die maakt nog betere, grr) nog wat meer dingen, de zoeker, flitser zit op een kl*te plek, accu gaat zeer kort mee, camera is net iets te klein om fatsoenlijk vast te houden. Ook positief iets aan deze camera, licht, goed in te zoomen zonder lenzen te wisselen en via een app direct foto's delen naar facebook om je matties te laten zien dat je lekker in de zon ligt.
Maar goed, ik wil niet meer naar spiegelreflex. Is teveel om mee te slepen.
Echter snap ik iets niet.
http://tweakers.net/price...;346959;330202/categorie/
De G16 heeft als enige een zoeker, alleen is gigantisch duur ten aan zien van de SX50 en SX510 (tussen die 2 kan prijs wel verklaren leeftijd en zoom). G16 heeft maar 5x zoom en de andere minimaal 30.
Sterker nog een spiegelreflex met lens is nog goedkoper dan G16.
Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Ergens begin dit jaar een een Canon SX280HS gekocht voor €200. Mooi ding handig mee te nemen, zelfs in attracties.
Helaas maakt hij niet zo strakke foto's als een EOS450D en laat staan een 5D mk2. Natuurlijk er zit een mega prijs verschil in.
Wat zoek ik. Op de SX280HS mis ik naast de kwaliteit (vriendin heeft samsung en die maakt nog betere, grr) nog wat meer dingen, de zoeker, flitser zit op een kl*te plek, accu gaat zeer kort mee, camera is net iets te klein om fatsoenlijk vast te houden. Ook positief iets aan deze camera, licht, goed in te zoomen zonder lenzen te wisselen en via een app direct foto's delen naar facebook om je matties te laten zien dat je lekker in de zon ligt.
Maar goed, ik wil niet meer naar spiegelreflex. Is teveel om mee te slepen.
Echter snap ik iets niet.
http://tweakers.net/price...;346959;330202/categorie/
De G16 heeft als enige een zoeker, alleen is gigantisch duur ten aan zien van de SX50 en SX510 (tussen die 2 kan prijs wel verklaren leeftijd en zoom). G16 heeft maar 5x zoom en de andere minimaal 30.
Sterker nog een spiegelreflex met lens is nog goedkoper dan G16.
Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe