Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In het verleden ooit begonnen met een Canon IXUS 50 daarna een EOS 450D en daarna een 5D Mk2. Helaas door de gezondheid en geen tijd meer om met z'n duur ding rond te lopen (helaas te zwaar). Naast te zwaar was het voor die enkele keren dat ik hem gebruikte vrij lomp/gedoe om overal heen mee te nemen.

Ergens begin dit jaar een een Canon SX280HS gekocht voor €200. Mooi ding handig mee te nemen, zelfs in attracties.

Helaas maakt hij niet zo strakke foto's als een EOS450D en laat staan een 5D mk2. Natuurlijk er zit een mega prijs verschil in.

Wat zoek ik. Op de SX280HS mis ik naast de kwaliteit (vriendin heeft samsung en die maakt nog betere, grr) nog wat meer dingen, de zoeker, flitser zit op een kl*te plek, accu gaat zeer kort mee, camera is net iets te klein om fatsoenlijk vast te houden. Ook positief iets aan deze camera, licht, goed in te zoomen zonder lenzen te wisselen en via een app direct foto's delen naar facebook om je matties te laten zien dat je lekker in de zon ligt.

Maar goed, ik wil niet meer naar spiegelreflex. Is teveel om mee te slepen.

Echter snap ik iets niet.
http://tweakers.net/price...;346959;330202/categorie/

De G16 heeft als enige een zoeker, alleen is gigantisch duur ten aan zien van de SX50 en SX510 (tussen die 2 kan prijs wel verklaren leeftijd en zoom). G16 heeft maar 5x zoom en de andere minimaal 30.

Sterker nog een spiegelreflex met lens is nog goedkoper dan G16.

Kan iemand mij het verschil uitleggen?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Het staat eigenlijk duidelijk in je eigen tabelletje ;)
- grotere sensor
- groter max diafragma op zowel wide als tele

In theorie dus betere prestaties bij weinig licht en je kan wat meer spelen met depth of field...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
1/2.3" en 1/1.7" sensor, is dat dan het verschil dan van 200 euro waard? Aangezien je op zoom gigantisch inleverd. Stel er vaart een schip in de zee die krijg ik met de G16 nooit zo dicht op de foto als de rest van de camera's 720mm VS 140mm

Oke bij weinig licht zoals een concert bezoek dan wint de G16 dik want f1,8 is echt nice als je dat gewend raakt :). Scheelt zoveel ruis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

Dan liever gelijk een G1 X (Mark II)...

http://tweakers.net/price...;379571;346959/categorie/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Mooie vergelijking. Stel geld speelt geen rol. G16 vs G1 x mk2. Met 300 euro verschil.

Waarom voor g1x mk2 gaan? Aangezien ik toch wat nadelen zie.
Fragma is groter, batterij gaat korter mee, geen zoeker (optineel erbij kopen voor 300 euro), alles is touch?, minder zoom.

Hij maakt toch gruwelijk mooie fotos
https://www.flickr.com/groups/canong1xmk2official/

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 29-07-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, je zit in je OP sowieso al camera's uit drie totaal verschillende categorieën te vergelijken: Een echte borstzak compact, twee superzoom compacts en een zogenaamde enthousiast compact. Appels en peren en bananen dus...

Speelt geld echt geen rol voor jou? Ga gewoon eerst eens wat reviews lezen, bijvoorbeeld hier:

http://www.dpreview.com/p...t=Chronological&view=Grid
http://www.dpreview.com/reviews/canon-powershot-g1-x-mark-ii

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Geld speelt deels een rol. Waar zit hem die 300 nou in....

Als ik op deze review af ga
http://www.cnet.com/products/canon-powershot-g1-x-mark-ii/

Is de g1x mk2 zonde van het geld de g16 schoort op meer vlakke beter. En dat voor 300 euro goedkoper eigenlijk 600 aangezien de g16 ook nog een zoeker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat is je budget...?

c-net neem ik niet serieus op foto gebied...

En heb je die 'zoeker' van de G16 al eens geprobeerd...?

Nou is de Canon G serie sowieso niet helemaal mijn ding, maar alleen de sensor al maakt de G1 X een heel stuk beter dan de G16 en z'n voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:11:
Wat is je budget...?

c-net neem ik niet serieus op foto gebied...

En heb je die 'zoeker' van de G16 al eens geprobeerd...?

Nou is de Canon G serie sowieso niet helemaal mijn ding, maar alleen de sensor al maakt de G1 X een heel stuk beter dan de G16 en z'n voorgangers.
Budget stemt zich af van de kwaliteit. Zo is de SX280 die ik pas gekocht heb veel te duur geweest.

Neemt alleen dpreview het serieus?
http://www.stuff.tv/canon-powershot-g16/review
http://www.stuff.tv/canon...rshot-g1-x-mark-ii/review
Onderaan score, G16 meer dan G1X MK2.

Zoeker G16 geen ervaring mee, schijnt dat die klein is. Maar met de touch van de G1X Mk2 heb ik ook geen ervaring maar die kan je uitklappen al ziet dat er allemaal breekbaar uit.

Aangezien mijn titel is aangepast van topic word mijn totale vraag verkeerd gezien. Maar laten we bij G16 en G1X MK2 hoe word dat prijs verschil bepaald en is het die meerprijs (wat niet enkele euro's zijn) wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Is er ook een reden waarom je niet verder kijkt dan datgene wat Canon aanbied?
Als advies zou ik mee willen geven ook zeker te kijken naar wat ander merken aanbieden. Niet zelden heb je dan meer voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:50:
Is er ook een reden waarom je niet verder kijkt dan datgene wat Canon aanbied?
Als advies zou ik mee willen geven ook zeker te kijken naar wat ander merken aanbieden. Niet zelden heb je dan meer voor minder.
altijd canon gehad. Vriendin heeft samsung, maakt betere foto's dan de canon 280 die ik sinds kort. Echter werkt bij de samsung de wifi voor geen meter en is de bediening anders dan canon. Dat is een kwestie van wennen.

Aangezien een moderator de titel aan heeft gepast gaat het totaal de andere kant uit. Ben nog niet aankoop uit. puur reden waarom er verschil is op 1 zelfde merk.

G16 een mega prijs verschil dan G1 Mk2, waar zit hem die €300 verschil in? Toch niet alleen de sensor? zoom en fragma is al minder bij de G1 mk2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
Hier ook altijd Canon gehad, toch heb ik nu Fuji.
Gewoon wat verder kijken, ik was het gesleur met DSLR's beu (rugzak mee als je op vakantie gaat alleen voor fotomeuk, maakte uiteindelijk meer foto's met m'n telefoon). Ben wel gelijk voor het 'extreme' gegaan en heb een X100 gekocht, die gooi ik in m'n tas en gaat overal mee naartoe.

Misschien gewoon eens een dagje naar een goede fotowinkel en eens je eisen/voorkeuren op een rij zetten en daar camera's gaan vasthouden/vergelijken? Je zit verder niet vast aan een systeem nu met losse lenzen dus kan overal naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook geen zin in een dSLR maar wil wel wat flexibiliteit wanneer ik het nodig denk te hebben. Daarnaast hou ik van handmatig instellen en ermee spelen. Normaal gesproken heb ik dus mijn E-P3 met een 12mm lens erop gewoon in de tas liggen. Op vakantie en op dagjes uit neem ik wat extra lenzen mee in een klein schouder tasje. Ook met een systeemcamera met een kleine lens erop is het dus mogelijk om de zaken relatief compact en licht te houden. En toch voor die paar speciale gelegenheden lenzen kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Met de G1X Mk2 krijg je bijna 6X! zoveel sensor oppervlak, een kantelbaar touchscreen met hogere resolutie, een magnesium-alloy body, een 31 punts AF systeem(tegen 9 eerst) en een idoot hoge flash sync snelheid.
En dan zijn er vast nog zat meer details die net beter zijn.
Welke van de 2 ik zou kiezen? Geen van beide!
Ben zonder duidelijke reden een Canon anti-fan, daarnaast vind ik ze beide nou net niet moeders mooiste(lees: spuug lelijk).
Als je wat anders gaat zoeken moet je denk ik duidelijk voor jezelf definiëren wat je wil. Voor fotokwaliteit zal je bijvoorbeeld compactheid moeten offeren en of zal de prijs stijgen. Voor zoombereik zal je ook of compactheid, of prijs of foto kwaliteit moeten offeren. Uiteindelijk zal de camera die alles perfect doet(compact, hoge IQ en veel zoom) niet te betalen zijn.

Zelf heb een beetje compactheid geofferd naast een stukje beeldkwaliteit en gezien zoom maar beperkt een wens was ben ik voor de X20 van Fuji gegaan. Dit omdat ik geen eigenlijk geen extra systeem wou naast m'n dslr en ook niet kon vinden in een systeem camera wat mijn wensen waren(compact, viewfinder en 400-500 budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@ de laaste 3 feedbacks, dank.

systeem camera word het niet dan ga ik weer richting dSLR maar dan duurder :)

Fuji snapt het, flitser op de goede plek en een zoeker. X100 is al even oud mist zoom. Of werkt het bij Fuji anders?

[ Voor 74% gewijzigd door RobbyTown op 30-07-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
X100 mist idd zoom, is gewoon een 23mm (omgerekend 35mm) lens. Ondertussen ook al even opgevolgd door de X100s.

De X20 is hun model 'daaronder', kleinere camera, maar wel zoom en volgens mij voor z'n grootte nog een relatief grote sensor.
Al zijn er volgens mij wel meer cameras bijgekomen afgelopen tijd die daar op in springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Voordeel van de X20 vond ik dat de sensor redelijk van formaat is en het is een Fuji X-trans... Daarnaast wel de beperkte range van 28-112MM equivalent, maar wel F2.0-F2.8! met stabilisatie. Deze sensor is ook groter als die in de G16... Een optische Viewfinder met een overlay met info over sluitertijd Diafragma enzovoort.
Als je in Aperture priority schiet dan heb je een wieltje om dat te verzetten, ook met de camera aan je oog! Daarnaast kan je de iso functie aan de FN knop die bovenop de body zit naast de sluiterknop, dus makkelijk iso waarde omgooien. Handmatig zoomen vind ik ook een pre.

Daarnaast heb ik nog een heel slecht argument, maar ja ik vind mijn Nikon FM3A ook niet voor niets mooier dan mijn D7000(al mag die er zeker ook wezen met z'n grip en een leuke lens) de X20 ziet er ook leuk uit(vind ik). De zilver kleurige was mooier geweest, maar ja gezien de prijs die ik betaald heb voor die zwarte is dat een kleine concessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
RobbyTown schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:23:
Budget stemt zich af van de kwaliteit.
Waarom kom ik hier toch geen pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart tegen? :P

[ Voor 30% gewijzigd door Walker78 op 30-07-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Begin van topic gaat het alleen prijs verschil beetje door loop van topic beetje totaal anders gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

RobbyTown schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Begin van topic gaat het alleen prijs verschil beetje door loop van topic beetje totaal anders gelopen.
Dat maar goed zin maakt beter leesbaar gebruik interpunctie ook en maar want.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar de topicstarter denk ik naar op zoek is is een duidelijke categorisering van de verschillende type compactcamera's. De voor en de nadelen van elke categorie. Dat lijkt me gezien het compactcamera landschap echter nog een hele klus om uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
In elk geval ben ook wat wijzer geworden van alternatieve. Even wat rondzoeken wat beste prijs en kwaliteit camera is. Het type is compact. Merk daar ga ik nog op rond kijken. Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Was laatst bij de mm daar hadden ze alleen de G16. Nu heb ik wat rond gekeken de G17 en de X30 komen er aan helaas na mijn vakantie. X20 niet in mijn handen gehad hadden ze niet bij de mm maar de X30 is in elk geval waar mijn voorkeur voor gaat basis van first look filmpje, mooie upgrade als je die tegen de x20 zet. http://www.fujirumors.com

Wil hem zeker ook nog vast houden voor ik hem koop. Voor de x20 zie ik maar weinig tasjes te koop. Eigenlijk maar 1. Voor canon heb ik gigantische keuze. Hoe kan dit? Fuji kleinere markt?

Dank voor info en ook te kijken naar andere merken.

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 26-08-2014 11:21 ]

Pagina: 1