Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI GE60-2PEi745FD (alternate du)of Lenovo Y50-70-00745NL

Pagina: 1
Acties:

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?

Windows, laptop is bedoeld voor studie, maar ik wil er ook op kunnen gamen/video bewerken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
±1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, zoals ik al zij vooral naar school, meestal 12 km in een rugzak op de fiets, en ik weet dat een gaming laptop dan niet de beste keus is, maar ik denk dat ik het gewicht wel aan kan op de fiets :+

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Zoals in de titel al te zien is heb ik mijn zoek gebied al terug gebracht heb op 2 merken: msi en lenovo.

Ok, nu mijn echte vraag: welke moet ik nemen?

Als de msi voor die prijs in nederland te koop was, was ik allang voor de msi gegaan, maar helaas is hij alleen te koop in duitsland bij alternate. Nu heb ik totaal geen ervaring met kopen in het buitenland en heb ik niet veel zin om naar het buitenland te moeten als ik een beroep moet doen op de garantie. Dus ik zou graag ook wat horen van de tweakers hier hoe zij denken over kopen in het duitsland.

Dit is de msi: http://www.alternate.de/MSI/GE60-2PEi745FD-Notebook/html/product/1130681?

Deze heeft een paar grote voordelen denk/vind ik:

waarschijnlijk beter scherm + mat scherm brezels
grotere accu (6 cells tov 4 cell bij lenovo)
vga ingang: ik gebruik een dual monitor setup nu en die zou ik graag willen gebruiken, wil mijn huidige desktop als stream pc gebruiken 8) (laptop gaming + lossless - ish recording == minder stress voor cpu, dan doorsturen naar mn desktop die het zware werk gaat doen).
betere upgrade mogelijkheid

nadeel:
alleen in duitsland
4gb werkgeheugen: koop nog een 4 gb reepje bij azerty voor 40 euries, zit dan op zelfde prijs van lenovo, dus eigenlijk een voordeel, lenovo = 1x 8 gb, msi + extra 4 gb = 2x 4gb, had iets gehoord dat het dan net iets sneller was, niet dat ik het echt zal merken, denk ik.

Helaas woon ik nog bij mijn ouders en die zijn nogal panisch op het gebied van online kopen, helemaal met zulke bedragen :+ ...

Dan de lenovo, ik had hier al een langere tijd mijn ogen op gericht.

http://www.campusshop.nl/zcs-01/80030886/lenovo-ideapad-y50-70-00745nl/details.aspx

Voordelen:

Wordt verkocht door nederlandse winkel campusshop + gratis zorgeloos leren garantie gebeuren.
Zeer dun voor gaming laptop.
Lichter: 2.4 ipv 2.6 kg bij msi.
goed geluid(van horen zeggen).

Nadelen:
geen vga :(
slecht scherm(van horen zeggen)
slechte cpu throtteling (ergens gelezen op notebookcheck, kan review niet meer vinden helaas) waarbij temperaturen gewoon normaal bleken te zijn.

Hoewel het scherm zeer slecht schijnt te zijn heb ik gehoord dat hij redelijk makkelijk te vervangen is:
https://www.youtube.com/watch?v=7BqVuCKew1E

Maar dat zou betekenen dat ik een scherm van een nog onbekendere site moet halen uit het buitenland, denk dat mn ouders dan helemaal flippen 8)7 . (Ze zijn goede ouders hoor, ik kan soms behoorlijk naïef zijn |:( )

Zoals jullie kunnen lezen is mijn voorkeur de msi, maar vanwege dat hij alleen in het buitenland voor die prijs beschikbaar is ben ik een beetje twijfelachtig of ik het wel moet doen, aka garantie enzo. Nu is de lenovo wel heel snel maar velen van jullie zouden denken en reageren hierop van, je kunt beter voor een goed merk gaan zoals asus met een mindere gpu, misschien betere bouwkwaliteit en beter scherm en misschien ook betere accu maar ik heb toch liever wat meer prestaties, dus ik ben bereid de gok te nemen op de lenovo of de msi. Natuurlijk zijn suggesties altijd welkom!

Al vast bedankt voor al jullie reacties!

Ps: het spijt me voor mijn slechte grammatica en taal, maar ik ben te lui om bij elk regel t'exkofschip en andere grammatica regels toe te passen, en ik neem aan dat het nog steeds te lezen valt. Als je het toch nodig vind om foutjes op te merken, dan zeg ik alvast: opmerking genoteerd :*) .

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De MSI GE60 heeft geen Windows licentie en als je hem uit Duitsland haalt zit je met een QWERTZ toetsenbord.

Lenovo Y50 is denk ik de betere keus, maar het scherm valt inderdaad wat tegen al hoeft niet iedereen daar last van te hebben uiteraard (even bekijken in de winkel dus).

• RareAMV
Frietsaus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:38:
De MSI GE60 heeft geen Windows licentie en als je hem uit Duitsland haalt zit je met een QWERTZ toetsenbord.

Lenovo Y50 is denk ik de betere keus, maar het scherm valt inderdaad wat tegen al hoeft niet iedereen daar last van te hebben uiteraard (even bekijken in de winkel dus).
Dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn, maar ik heb hier nog ergens een windows 7 licentie rondliggen, en ik typ blind, dus ik hoef alleen maar de instellingen van de keyboard te veranderen.

Het enige echte probleem waar ik mij zorgen over maak is dat hij dus alleen in duitsland te koop is, en dus niet weet hoe het met de garantie zit. Misschien moet ik het aan de helpdesk van alternate vragen :S.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
RareAMV schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:05:
[...]

Dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn, maar ik heb hier nog ergens een windows 7 licentie rondliggen, en ik typ blind, dus ik hoef alleen maar de instellingen van de keyboard te veranderen.

Het enige echte probleem waar ik mij zorgen over maak is dat hij dus alleen in duitsland te koop is, en dus niet weet hoe het met de garantie zit. Misschien moet ik het aan de helpdesk van alternate vragen :S.
Waarschijnlijk moet je dan ook in duitsland zijn voor je garantie. En als het voor je studie is wil je em natuurlijk niet te lang missen. Ik zou dus zeker iets in NL kopen.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
als je toch alternate gaat vragen, misschien kun je hem ook gewoon met US int toetsenbord krijgen...

• RareAMV
engelbertus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:44:
als je toch alternate gaat vragen, misschien kun je hem ook gewoon met US int toetsenbord krijgen...
XD, daar had ik nog niet eens aan gedacht, bedankt voor de tip!

Verwijderd

Koop de Lenovo bij Paradigit. Ben je 150,- goedkoper uit en voor dat geld koop je gemakkelijk een riempje 8GB RAM erbij. Zit je op 16GB. Heb je alleen niet de Campusshop garantie.

Verwijderd

Heb net ook even de schermdetails van de MSI opgezocht.
De MSI heeft net als de Lenovo gewoon een TN paneel. Dus het onderscheid in kwaliteit zal niet groot zijn.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:16:
Koop de Lenovo bij Paradigit. Ben je 150,- goedkoper uit en voor dat geld koop je gemakkelijk een riempje 8GB RAM erbij. Zit je op 16GB. Heb je alleen niet de Campusshop garantie.
Dan ben je 50€ duurder uit.. de campusshop prijs staat op 1199 in de pricewatch maar is voor studenten 999,- met de campusshop garantie. Dus dat lijkt me de beste keuze. Dat scheelt 50€ met Paradigit

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:18:
Heb net ook even de schermdetails van de MSI opgezocht.
De MSI heeft net als de Lenovo gewoon een TN paneel. Dus het onderscheid in kwaliteit zal niet groot zijn.
Er is niet één kwaliteitsniveau binnen TN panels. De Lenovo Y50 heeft helaas een bijzonder slecht TN panel, terwijl er ook veel betere TN panels zijn. Jammer, want de Y500 en Y510p hadden een prima TN panel met prima kleurweergave, contrast en kijkhoeken.

Er kan dus juist heel veel verschil zijn, zelfs tussen TN panels.

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 30-07-2014 12:48 ]

• RareAMV
:Wat ik uitgevonden had is dat de lenovo een contrast had van 90:1, dat is echt het slechtste wat er bijna te krijgen valt, maar heb net een mailtje terug gekregen van alternate, ze vertelde mij dat als mijn laptop voor garantie terug moet, dat alleen kan in het filiaal waar ik het besteld heb, ook kunnen ze geen qwerty toetsenbord er bij leveren. Dus ik zal hoogst waarschijnlijk voor de lenovo gaan. Of zou het misschien mogelijk zijn om zelf met msi contact op te nemen? Weet iemand of ik daarmee nog een kans maak op die versie van de laptop? Is er een bepaalde manier van handelen of is het gewoon een mailtje sturen/bellen en maar afwachten?

Edit: zelfs lager: 90:1 i.p.v. 300:1, terwijl dat al heel slecht is.
Van review: http://www.digitaltrends....10p-review/?tru=bqNe92#/3

[ Voor 11% gewijzigd door RareAMV op 30-07-2014 14:43 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik heb het scherm van de lenovo y50 in de winkel bekeken.. ik vind hem niet slechter als mij oude y500.

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2014 16:45 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• RareAMV
oi, oioiiioioi...

http://azerty.nl/producte...s&utm_source=tweakers.net

deze is net zo duur als de lenovo bij paradigit, enige wat mij een beetje dwars zit is de gpu:

gtx 850m, maar, maaaaar(exited).... deze heeft gddr5 geheugen, net zoals die de gtx 860m, de 850 en 860 hebben beide de zelfde gpu (640 shader unites). Dus in theorie is de gtx 850m met gddr5 geheugen exact dezelfde gpu als de gtx 860m toch? (oh wat haat ik nvidia om hun naamgevingen). Ik heb ervaring met azerty dus dat zit ook wel snor. + de upgrade mogelijkheden en beter scherm zou dit wel eens de beste keus kunnen worden, wat denken jullie?

• Frietsaus
  • Niet online
De GTX 850M gddr5 is inderdaad hetzelfde als de 860M, maar enkel met lagere kloksnelheden. Deze twee zitten ook vrij dicht bij elkaar.

• RareAMV
Frietsaus schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:53:
De GTX 850M gddr5 is inderdaad hetzelfde als de 860M, maar enkel met lagere kloksnelheden. Deze twee zitten ook vrij dicht bij elkaar.
Zou het mogelijk zijn om deze te overclocken (niet dat het nodig is) naar de clocksnelheid van de gtx 860, gezien volgens mij de zelfde barebone wordt gebruikt voor de msi die wel een gtx 860 heeft(neem ik aan)?

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Ik heb zelf de lenovo y50 eventjes in bezit gehad, maar heb hem terug gestuurd.
Ik was erg ontevreden over de kwaliteit van scherm ( slechte kijkhoeken, slechte kleuren), maar 3 usb poorten, geen dvd en hij voelde ook niet vlot aan. Kan ook aan Win 8.1 liggen, ben Win7 gewend.
Daarnaast zijn de upgrade mogelijkheden beperkt, maar 1 HDD bay.

Wel vlotte hardware, cpu, gpu en ssd voor relatief weinig geld €1399.
Zit alleen nu te kijken naar alternatieven.

http://youtu.be/nokHdiRW1_s uitleg over het vervangen van onderdelen.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

duk3n schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:12:
Ik was erg ontevreden over de kwaliteit van scherm ( slechte kijkhoeken, slechte kleuren), maar 3 usb poorten, geen dvd en hij voelde ook niet vlot aan. Kan ook aan Win 8.1 liggen, ben Win7 gewend.

ssd installeren overwogen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• RareAMV
duk3n schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:12:

Voor dat geld zijn er volgens mij zat alternatieven van bijvoorbeeld msi, ik heb voorlopig besloten om voor de msi te gaan, even een nachtje over slapen, maar voor die prijs denk ik dat het een koopje is :).

XD wou dat ik eerder goed gelezen had op notebookcheck zodat ik gewoon naar een laptop met een 850m met gddr5 kon gaan zoeken.

Oh, weet iemand toevallig of alle ge60 series exact dezelfde barebone's gebruiken?

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
RareAMV schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:12:
[...]

Voor dat geld zijn er volgens mij zat alternatieven van bijvoorbeeld msi, ik heb voorlopig besloten om voor de msi te gaan, even een nachtje over slapen, maar voor die prijs denk ik dat het een koopje is :).

XD wou dat ik eerder goed gelezen had op notebookcheck zodat ik gewoon naar een laptop met een 850m met gddr5 kon gaan zoeken.

Oh, weet iemand toevallig of alle ge60 series exact dezelfde barebone's gebruiken?
Toevallig ben ik nu ook aan het kijken naar een laptop met de GTX850m met gddr5 geheugen, prestaties zijn enigszins gelijk aan de 860m.
GE60 barebone en de acer v3-5-7 heeft deze gpu.
Denk een kale versie met ips scherm te kopen en dan zelf geheugen en ssd in te prikken. Merk trouwens dat bij laptops nog vaak een bgn netwerk zit. Deze heb ik nog nooit zelf vervangen, maar dat moet lukken lijkt me.

Mocht jij een goeie tegenkomen, mag je me altijd een pm sturen :P

• Frietsaus
  • Niet online
Let op, een aantal Acers hebben de ddr3 variant, die is merkbaar trager dan de gddr5 variant.

• RareAMV
duk3n schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:48:
[...]

Toevallig ben ik nu ook aan het kijken naar een laptop met de GTX850m met gddr5 geheugen, prestaties zijn enigszins gelijk aan de 860m.
GE60 barebone en de acer v3-5-7 heeft deze gpu.
Denk een kale versie met ips scherm te kopen en dan zelf geheugen en ssd in te prikken. Merk trouwens dat bij laptops nog vaak een bgn netwerk zit. Deze heb ik nog nooit zelf vervangen, maar dat moet lukken lijkt me.

Mocht jij een goeie tegenkomen, mag je me altijd een pm sturen :P
Heb vandaag de msi ge60 2pc 261XNL besteld bij azerty (http://azerty.nl/1-3127-711845/msi-ge60-2pc-261xnl-apache.html), zal als ik hem binnen krijg een review schrijven, wel opletten, er wordt geen windows meegeleverd, met windows kom je op zon 1200 euro uit...
Pagina: 1