Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mapi i.c.m. outlook handtekening

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Beste tweakers,

Wij maken gebruik van een applicatie welke bepaalde informatie met bijlage(n) verstuurt naar Outlook (via Mapi). Outlook wordt vervolgens geopend en de info wordt keurig weergegeven (in tekst zonder opmaak). Nou is mijn vraag of er iets bestaat waardoor mijn outlook handtekening (inclusief jpg) automatisch toegevoegd kan worden. Ik kan vanuit de betreffende mail wel een handmatig een handtekening toevoegen maar dan is er ten eerste de kans dat men dit vergeet en dit is waarschijnlijk teveel moeite :(. En ten tweede verschijnt deze handtekening zonder jpg. Dit heeft te maken omdat deze vanuit Mapi geopend wordt en dus in html wordt getoond. Iemand een suggestie ?

Bij voorbaat vriendelijk dank.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent heel erg vaag met je omschrijving. MAPI is in de eerste plaats een gesloten protocol van MS dat alleen (of voornamelijk) door Exchange wordt gebruik. Je verwart vervolgens Plain Text met HTML weergave.

Het automatisch invoegen van handtekeningen doe je overigens via de instelling handtekeningen, waar je er dus eentje maakt. Hoe je dit gemist hebt is mij een raadsel.

Dus, wees duidelijk en concreet wat je nou hebt en wilt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• kezzamania
Ik ben misschien wat wazig in wat ik bedoel. Het automatisch invoegen van een handtekening heb ik niet gemist. Ik weet waar je dat moet instellen. Het probleem is dat vanuit een applicatie een mail wordt opgemaakt via het MAPI protocol. Outlook wordt dan geopend en alle benodigde tekst staat dan keurig in de mail. Alleen is dit een mail zonder opmaak omdat het via MAPI gaat. Dus al voeg ik handmatig mijn handtekening toe, dan nog krijg ik niet mijn jpg te zien die in mijn handtekening zit.

Wat ik dus vraag, is of er een mogelijkheid bestaat waardoor de handtekening alsnog automatisch toegevoegd kan worden.

Wij maken overigens gebruik van Outlook 2010 i.c.m. Exchange Server 2007.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14

Eagle Creek

Breathing security

In een mail zonder opmaak zal je geen afbeelding kunnen toevoegen.
Je vraag is dus eigenlijk meer of je de mail kunt aanpassen naar "html".

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• kezzamania
Klopt. En dan het liefst automatisch.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kezzamania schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:47:
Klopt. En dan het liefst automatisch.
Ja hoor, dat kan. De applicatie die via MAPI calls een nieuwe e-mail genereert kan aangeven of die in plaintext, in HTML of in RTF verstuurd wordt. MSDN: How to: Specify an Internet Encoding Scheme for the Body and Attachments of a Message legt 't allemaal uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• kezzamania
Wat ik begrijp is dat de programmeurs van die software dat dan moeten aanpassen. Want ik kan zelf niets aanpassen in dat programma. Ik kan alleen maar op een knop klikken en that's it.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Als de inkomende e-mail plain-txt is, dan is je reply automatisch ook plain-txt. Je kan dit handmatig naar rtf of html zetten, maar - naar ik meen - niet automatiseren. Wel kun je (in Outlook) instellen dat je nieuwe e-mails een html formaat hebben.
Pagina: 1