Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Bij het opstarten van mijn Moto G kom ik automatisch terecht in het scherm dat zegt "Warning Bootloader Unlocked". Dit komt omdat er iets fout is gegaan tijdens het rooten van mijn toestel. Verschillende manieren om dit probleem te verhelpen hadden op mijn toestel geen effect. Nu had ik mijn toestel opgestuurd (naar Wehkamp en via hun naar Motorola), maar ze weigeren het toestel te repareren vanwege een unlockte bootloader (zoals verwacht). Ik heb mijn toestel nu thuis liggen en kan er verder niets mee. Is er een manier om mijn toestel toch te laten repareren? Of weet iemand een oplossing?

BVD,
Timisela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:14:
Is er een manier om mijn toestel toch te laten repareren? Of weet iemand een oplossing?
Dat is natuurlijk een beetje moeilijk te zeggen als we niet weten wat je allemaal al geprobeerd hebt. Kom je nog wel in het fastboot menu? Vanaf daar kun je weer een factory image flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Ik heb hier iets gevonden http://motorola-g.blogspo...-unlocked-bootloader.html . Je kan ook natuurlijk een nieuw mainboard er in zetten, maar dit kost wel weer wat http://www.ebay.com/sch/i...+g&_sacat=15032&_from=R40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:43:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje moeilijk te zeggen als we niet weten wat je allemaal al geprobeerd hebt. Kom je nog wel in het fastboot menu? Vanaf daar kun je weer een factory image flashen.
Ik kan nog wel in het fastboot menu komen, alleen ik weet niet zeker of opties voor ontwikkelaars is ingeschakeld. Werkt het dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:53:
[...]

Ik kan nog wel in het fastboot menu komen, alleen ik weet niet zeker of opties voor ontwikkelaars is ingeschakeld. Werkt het dan nog steeds?
Ik zou zeggen, probeer het eens uit, je hebt nu toch al een baksteen liggen en de telefoon ontploft vast niet ;)
(hint: dat werkt ongetwijfeld perfect)

Hier heb je nog wat verder leesvoer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:53:
[...]

Weet je hoe je ADB/Fastboot commands moet geven?

Zo ja, dan altijd eerst beginnen met fastboot devices.
Als je dan een serie getallen krijg met daar achter fastboot, is er in wezen niets aan de hand. Dan is je telefoon niet gebricked en kan je er een custom recovery op zetten en vervolgens òf een stock rom òf een custom rom op zetten.

Deze video's kunnen je helpen: http://youtu.be/laU6NQ0Lx...BA-IPj6-CS1UJrd1ucH36qlnR

[ Voor 8% gewijzigd door midy922 op 29-07-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Moto Tool All In One stock kitkat er terug op gezet. Als ik de Motorola driver open staat er dat er inderdaad die software op geïnstalleerd is. Alleen start mijn toestel nog steeds niet op. Ditmaal blijft hij vasthangen in een scherm dat toont dat mijn batterijpercentage 0% is. Waarschijnlijk blijft hij niet meer in het unlocked bootloader scherm hangen omdat ik het standaard logo.bin bestand er terug op heb gezet. Iemand enig idee hoe ik mijn toestel nu weer kan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
midy922 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:20:
[...]

Weet je hoe je ADB/Fastboot commands moet geven?

Zo ja, dan altijd eerst beginnen met fastboot devices.
Als je dan een serie getallen krijg met daar achter fastboot, is er in wezen niets aan de hand. Dan is je telefoon niet gebricked en kan je er een custom recovery op zetten en vervolgens òf een stock rom òf een custom rom op zetten.

Deze video's kunnen je helpen: http://youtu.be/laU6NQ0Lx...BA-IPj6-CS1UJrd1ucH36qlnR
Bij fastboot krijg ik inderdaad een serie cijfers/letters met daarachter fastboot. Ook heb ik filmpjes bekeken, maar bij het uitvoeren van de instructies blijft fastboot vasthangen bij een van de stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:03:
[...]

Bij fastboot krijg ik inderdaad een serie cijfers/letters met daarachter fastboot. Ook heb ik filmpjes bekeken, maar bij het uitvoeren van de instructies blijft fastboot vasthangen bij een van de stappen.
Zoals al eens eerder gemeld in deze thread door iemand anders... helaas kunnen we wat moeilijk verdere oplossingen aandragen als je niet een precieze foutmelding geeft. Welke stap? Welke foutmelding? Wat ben je aan het doen en waarom denk je zelf dat het fout gaat?

Gezien je andere melding zou ook gewoon de batterij helemaal leeg kunnen zijn. Het witte scherm met in het rood Warming! Bootloader unlocked! krijg je altijd zodra je de bootloader ge-unlocked hebt, en dat blijft ook zo nadat je een stock firmware teruggezet hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door wian_gn op 29-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wian_gn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Helaas kunnen we wat moeilijk verdere oplossingen aandragen als je niet een precieze foutmelding geeft. Welke stap? Welke foutmelding? Wat ben je aan het doen en waarom denk je zelf dat het fout gaat?

Gezien je andere melding zou ook gewoon de batterij helemaal leeg kunnen zijn. Het witte scherm met in het rood Warming! Bootloader unlocked! krijg je altijd zodra je de bootloader ge-unlocked hebt.
Op dit moment heb ik alleen met MotoTool All In One het bootlogo hersteld (overigens zonder succes want ik krijg nog steeds het warning scherm) en de stock kit kat op mijn toestel geflashed. Alleen ik zie nog steeds geen verandering. Want hij blijft hangen in het warning menu en ik kan hem niet opstarten, dus de software zal op een of andere manier niet goed zijn geïnstalleerd. Ik weet zelf niet waarom het niet lukt. De batterij is in ieder geval niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met wian_gn.
  1. er zit stroom in je batterij?
  2. ga naar de link die ik je eerder gaf: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
  3. doe alle stappen tot 3b (3a kun je overslaan), je mag het ook met fastboot doet in plaats van mfastboot, tenminste fastboot doet het prima op mijn Linux machine
  4. geef de foutmelding door je die krijgt (heel precies, schrijf het gewoon over) en bij welke stap - je kunt die foutmelding ook in Google ingeven
Ik heb sterk het idee dat je maar wat aan het doen bent zonder je precies ingelezen te hebben wat je aan het doen bent. Dat heeft je bij het rooten het oorspronkelijke probleem opgeleverd, en nu levert het je weer problemen op.

Dat soort grafische tools zijn gewoon shit als je ergens van het pad afwijken moet en je eigenlijk niet weet wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:32:
Eens met wian_gn.
  1. er zit stroom in je batterij?
  2. ga naar de link die ik je eerder gaf: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2542219
  3. doe alle stappen tot 3b (3a kun je overslaan), je mag het ook met fastboot doet in plaats van mfastboot, tenminste fastboot doet het prima op mijn Linux machine
  4. geef de foutmelding door je die krijgt (heel precies, schrijf het gewoon over) en bij welke stap - je kunt die foutmelding ook in Google ingeven
Ik heb sterk het idee dat je maar wat aan het doen bent zonder je precies ingelezen te hebben wat je aan het doen bent. Dat heeft je bij het rooten het oorspronkelijke probleem opgeleverd, en nu levert het je weer problemen op.

Dat soort grafische tools zijn gewoon shit als je ergens van het pad afwijken moet en je eigenlijk niet weet wat je aan het doen bent.
Als ik mfastboot open dan sluit hij gelijk daarna uit zichzelf, dus ik heb het met fastboot geprobeerd. Gelijk het eerste wat je bij 3b moet doen lukt niet:
c:\Program Files\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash partition gpt.bin
target reported max download size of 536870912 bytes
error: cannot load 'gpt.bin': No error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je niet alle stappen doorlopen hebt van de link die ik je gaf, of in ieder geval niet naar de directory gegaan bent waar je de gedownloade firmware hebt uitgepakt.

De foutmelding geeft duidelijk aan dat het bestand 'gpt.bin' niet geladen kan worden, je bent dus of niet in de juiste directory, of je hebt dat bestand niet gedownload.

Om het maar even duidelijk te zeggen: je moet diverse bestanden downloaden waarmee je de telefoon opnieuw kunt flashen, zoals bij prerequisite b omschreven. Die moet je stukje bij beetje opnieuw op de telefoon zetten, zoals onder stap 3b te zien is. Als je die stap voor stap allemaal op je telefoon gezet hebt, heb je een compleet nieuwe Moto G in fabriekstoestand. De Moto G kan deze bestanden alléén ontvangen als je hem in fastboot toestand hebt, dus opgestart met de Vol-DOWN toets en met die blauw/gele tekst erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Welke firmware heb je op je PC staan om te flashen? En welke Android versie had je op je telefoon staan?

Als je namelijk 4.4.2 op je telefoon had staan en je flash firmware met 4.3 dan krijg je die error die je net beschreef.

[ Voor 37% gewijzigd door midy922 op 29-07-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
midy922 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:06:
Welke firmware heb je op je PC staan om te flashen? En welke Android versie had je op je telefoon staan?

Als je namelijk 4.4.2 op je telefoon had staan en je flash firmware met 4.3 dan krijg je die error die je net beschreef.
Beide 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Lees je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opties voor ontwikkelaars zijn niet ingeschakeld op mijn toestel, daarom werkt fastboot niet. Ik kan wel in TWRP Recovery komen. Kan ik via TWRP stock er terug op zetten?
Pagina: 1