Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 16:03
Ik heb zitten dubben in welk subforum mijn vraag thuis hoort... Als het hier verkeerd geplaatst is, verhuis 'm gerust.

Voor onze Chinese klanten ben ik op zoek naar een internationaal georïenteerd (Chinees) IT bedrijf die voor ons de levering voor een remote (VPN) verbinding op zich wilt nemen.
Wij leveren onze producten aan de grafische industrie over de hele wereld en bieden remote support aan, als de klant een VPN of modemlijn kan leveren. Dit gaat vaak goed, want de meeste bedrijven in onze sector maken gebruik van diverse leveranciers die allemaal op afstand support moeten bieden. Echter, in China is dit anders en ik heb in het verleden veel moeite gehad om een werkende VPN verbinding opgeleverd te krijgen. Meestal hebben onze Chinese klanten te weinig IT kennis in huis en bieden alleen maar een shared internet verbinding aan. Om daar een goed werkende VPN tunnel mee op te zetten kost mij veel gedoe en communiceren met de klant of ISP is een ramp. Kortom, we willen liever niet zelf de verantwoording dragen voor deze verbinding en dit over laten aan de klant of een lokale IT partij.

Mijn wens is dat we een grote IT partner vinden in China die voor internationaal opererende bedrijven IT oplossingen kan aanbieden. Ik wil dan dat deze partij voor ons bij onze klanten een VPN oplossing gaan installeren en onderhouden, op aangeven van onze wensen/eisen. Nu realiseer ik me dat China groot is en wellicht geen bedrijf heel China dekt. Maar aan de andere kant kan ik mij een bedrijf voorstellen met verstigingen over heel China die dit soort werk aanbiedt aan het buitenland (Amerika, Europa). We zullen vast niet de enige zijn die Chinese klanten heeft en tegen deze problemen aanlopen.

Echter, ik kan niets op Google vinden hierover, of mijn search skills laten het afweten. Weet iemand een dergelijk bedrijf die we hiervoor kunnen inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Lijkt mij meer iets voor WI, hoewel dit wel een beetje te wervend opgevat kan worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:06:
[Mbr]Lijkt mij meer iets voor WI, hoewel dit wel een beetje te wervend opgevat kan worden.[/]
Dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik ben eerder benieuwd naar de ervaringen van andere IT-ers, die mogelijk met dit soort bedrijven samen werken. Ik moet dit uitzoeken, maar krijg het niet gevonden :)
Als iemand mij in de juiste richting kan duwen zou dat al fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik weet dat Orange (en volgens mij ook t-mobile/t-systems en vodafone) dit wereldwijd doen voor grote bedrijven, maar het kan zijn dat je voor hen te klein bent.

Is het geen optie om met een kant en klare oplossing een vpn verbinding over de shared internet lijn op te zetten? De ervaring leert dat shared line op veel plekken (ook in steden) in china en de rest van azie de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Iooryz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:10:
Ik weet dat Orange (en volgens mij ook t-mobile/t-systems en vodafone) dit wereldwijd doen voor grote bedrijven, maar het kan zijn dat je voor hen te klein bent.

Is het geen optie om met een kant en klare oplossing een vpn verbinding over de shared internet lijn op te zetten? De ervaring leert dat shared line op veel plekken (ook in steden) in china en de rest van azie de enige optie is.
Daar heb ik slechte ervaringen mee. Je bent afhankelijk van gegevens van de klant en/of ISP, om je VPN router te configuren (om maar iets te noemen). Echter, meestal kloppen die gegevens niet, of zit er toch ergens een NAT device in de weg, en de communicatie gaat dan erg lastig als de klant nauwelijks Engels spreekt. Het zou mooi zijn als we zoiets bij een externe partij kunnen neerleggen.
Ik had nog niet aan een ISP gedacht, zoals Oranje. Thank, ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Dit lijkt mij wel een grote speler:

Wikipedia: PCCW

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Ik zou zeggen, zoek de bedrijven op die het in nederland doen en stel de vraag of ze dit ok in China kunnen. Er zijn zat bedrijven die ook internationaal werken. China is wat dat betreft altijd een lastige vanwege de regels daar, maar de bedrijven zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bedankt, hier moet het wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Easynet is voor zover ik weet operationeel in China en kan dergelijke diensten leveren.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is niet ook zoiets waar je mee naar een bank met internationaal netwerk kan gaan? Die adverteren tenslotte altijd met hun lokale kennis!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Huawei is een grote IT-speler die van oorsprong Chinees is en nu ook in NL hard aan de weg timmert.

Nadeel is dat ze nou niet echt vriendjes zijn met het Noord-Amerikaanse continent, dus daar zal dienstverlening een issue kunnen zijn.

Misschien toch verstandiger om het in een partnerschap te zoeken tussen een internationale speler a la IBM, CGI, Accenture en dat ze een partnerschap sluiten met een specifieke chinese IT-speler?
Pagina: 1