Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Normaal PC-gebruik: internet en office werk. Hoeft nog geen zwaar spul te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wordt een compleet nieuwe PC. Dus alles nieuw, inclusief monitor. Alleen muis heb ik nog wel ergens liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zo lang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De nieuwe PC hoeft geen zware programma's draaien, dat kan later wel. Daarom wil ik graag dat de PC makkelijk uit te breiden is, zonder weer een compleet nieuw systeem te bouwen.
Voor een eventuele upgrade een paar jaar later, zit ik te denken aan een snellere processor en een losse videokaart. Ook een grotere HDD voor meer opslag kan later wel. Voor nu wil ik gewoon een redelijk snelle PC waarmee ik kan internetten.
Wat zou bijvoorbeeld een goede upgrade zijn? De nieuwe generatie, aankomende Intel processors zou ik zonder al te veel problemen later kunnen inbouwen, met behoud van moederbord?
Ga je overklokken?
Nee
Voorlopige lijst:
Normaal PC-gebruik: internet en office werk. Hoeft nog geen zwaar spul te draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 500 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wordt een compleet nieuwe PC. Dus alles nieuw, inclusief monitor. Alleen muis heb ik nog wel ergens liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zo lang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De nieuwe PC hoeft geen zware programma's draaien, dat kan later wel. Daarom wil ik graag dat de PC makkelijk uit te breiden is, zonder weer een compleet nieuw systeem te bouwen.
Voor een eventuele upgrade een paar jaar later, zit ik te denken aan een snellere processor en een losse videokaart. Ook een grotere HDD voor meer opslag kan later wel. Voor nu wil ik gewoon een redelijk snelle PC waarmee ik kan internetten.
Wat zou bijvoorbeeld een goede upgrade zijn? De nieuwe generatie, aankomende Intel processors zou ik zonder al te veel problemen later kunnen inbouwen, met behoud van moederbord?
Ga je overklokken?
Nee
Voorlopige lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3430 Boxed | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 47,- | € 47,- |
| 1 | BenQ GL2450E Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Logitech LS11 | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,30 | € 65,30 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,99 | € 37,99 |