Ticketsupportsysteem met Time Tracking voor klein webbureau

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 16:12
Beste,

-- Mocht dit compleet verkeerd geplaatst zijn, sorry hiervoor, maar dit leek me de meest gepaste plaats. --

Ik ben al langere tijd op zoek naar een open source systeem of webbased systeem waarin ik Tickets kan verwerken voor klanten waar zij status updates van krijgen.
Aan deze tickets moet ik een persoon kunnen toevoegen en die moet zijn tijd kunnen tracken aan dit probleem, totdat het opgelost is en dan krijgt de klant een mail.

Ik heb verschillende webbased programma's bekeken en sommige zelfs geprobeerd, maar geen één lijkt het allemaal te combineren (voor zover ik heb kunnen zien). Timetracking doe ik nu met Paymo, wat naar mijn idee goed werkt (en het mooiste van alles, is dat het simpel en snel werkt).

Voor het ticketsysteem heb ik minder kunnen testen, omdat dit vooralsnog half met email gaat (en dus niet goed en accuraat). Vandaar dat er ook de overstap gemaakt moet worden naar een compleet systeem.

Het gaat om een bureau van 2 mensen in vaste dienst en 4 mensen als stage, freelance of oproepbasis (niet groot dus).

Nu is mijn vraag, hoe doen andere kleine bedrijfjes dit, want het lijkt mij dat er op tweakers toch genoeg kleine bedrijfjes zijn of zzp'ers die dit ook in een programma verwerkt hebben.

Ik hoop dat iemand hier tips over kan geven of al langer met een bepaald programma werkt om aan te kunnen geven dat het programma waar zij mee werken alles bevat en aan alle eisen voldoet.

Ps, ik heb geen bestaande tools genoemd, omdat ik geen uitgebreide ervaringen heb (anderen waarschijnlijk wel) en mensen mij nog alle kanten op mogen/kunnen duwen.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Krilo_89 op 29-07-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 15:19

mindcre8r

Tradepedia

redmine. FOC.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43

sanzut

It's always christmas time

Jira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Spiceworks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Jira, eventueel aangevuld met Confluence.
Zendesk komt binnenkort volgens mij ook met Time Tracking.

Overigens vind ik beide persoonlijk niet lekker werken.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 29-07-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Yuck, dit is tech in SG. ;)

Move naar CSA.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56
OTRS werkt zeer fijn en is voor de klant volledig via de email te bedienen, deze hoeft dus niet in te loggen op webportals (kan wel) om status updates te krijgen.

Volledig open source en wordt goed geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 16:12
Bedankt allen voor de reacties!
Ik heb ze alleen even bekeken, maar voor als nog geen keuze kunnen maken. Het probleem is dat de meeste programma's toch nog te uitgebreid zijn, wat voor nu dikke overkill is voor een bedrijf van 2 tot 4 mensen.

We gaan op basis van verschillende tools eerst beginnen met een eigen mini ticket systeem, puur voor afhandeling van mailtjes. Ikzelf ga een agenda maken die een complete maand laat zien en waarin ik per dag 8 uur kan blokken. Zo kunnen we precies zien wanneer we tijd over hebben om die tickets in te plannen.

Mochten mensen evengoed nog tips hebben of een compleet eigen manier van werken, dan ben ik daar ook nog benieuwd naar natuurlijk.

Overigens wordt basecamp gebruikt voor 1 groot langer lopend project, om te kijken of dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wij gebruikten NetHelpdesk bij mijn vorige werkgever, dat is heel flexibel en heeft een time ticker. Is niet gratis en niet open source maar draait wel gewoon op Windows/MSSQL. www.nethelpdesk.com
Wat het precies kost weet ik niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korsten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 09:18
Beste Krillo,

Wij hebben gebruiken bij het bedrijf waar ik werk OTRS, het is een simpel en doeltreffend pakket. Je kan net zoveel gebruiken als je wilt.

voor 2 tot 4 gebruikers is het heel eenvoudig in te richten te gebruiken. Een van de voordelen daarbij is in mijn mening dat het gratis te gebruiken is.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

korsten schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:28:
Beste Krillo,

Wij hebben gebruiken bij het bedrijf waar ik werk OTRS, het is een simpel en doeltreffend pakket. Je kan net zoveel gebruiken als je wilt.

voor 2 tot 4 gebruikers is het heel eenvoudig in te richten te gebruiken. Een van de voordelen daarbij is in mijn mening dat het gratis te gebruiken is.

Groeten
Hoe kom je aan gratis OTRS?

op https://www.otrs.com/solutions/managed-otrs/ staan best hoge prijzen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is de managed/cloud versie. Je kan dat pakket ook gewoon downloaden en zelf installeren, beperkte versie met addons gratis: https://www.otrs.com/try/?lang=nl

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bedankt :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1