Toon posts:

Toetsenbord glitch, bij enter ook een letter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem en heb er niks over kunnen vinden op google. Als ik `enter´ druk krijg ik een v en een enter. Als ik `v´ toets krijg ik ook een v en een enter..

Als ik de enter van mijn numpad gebruik dan werkt het gewoon. Alle andere letters doen het ook.

Ik heb een Microsoft draadloos toetsenbord en alle updates voor Windows etc. gedaan. Ook een mouse & keyboard center geïnstalleerd (van windows zelf) deze zorgde ervoor dat nog meer functies niet meer werken (zoals linker shift).

Eerst deed alles het goed, toen ik hem uit standby haalde niet meer.. Kan iemand mij verder helpen?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:59
[verwijderd]

[ Voor 70% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle antwoord, het verwisselen van de batterijen heeft helaas geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dus je installeerd keyboard center, alles werkt, pc standby, en werkt niet meer ?

Reboot je pc eens helemaal. en als dat niet helpt deinstaller die keyboard center moek.

Probeer ook ander keyboard als daar het probleem niet is dan ligt het wss aan je draadloze tb
als je daar ook dat probleem hebt ligt het aan je software natuurlijk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik zou eerder aan een hardwareprobleem denken. Kan je het toetsenbord op een andere computer uitproberen?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, even op een ander computertje proberen en een ander toetsenbord op je eigen. Als het daar ook gebeurt, dikke kans dat zweetklauwen-lekkage of cola voor kortsluiting zorgt. Heeft hij dit altijd al gedaan? Als in: is hij nieuw? Zoja: maandag, DOA. Zonee: eigen schuld of garantie?

Is het 100% geen hardware, welke applicatie gebeurt dit dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Met sharpkeys kun je toetsen 'remappen' ,zou dit alleen proberen als laatste optie omdat die tool in het register gaat klooien.

Het kan ook idd vocht zijn, ook laatst zelf meegemaakt met mijn eigen laptop toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte op een software probleem, maar ik denk toch dat het hardware is... Het draadloze toetsenbord heeft dezelfde glitch op mijn laptop. Een ander toetsenbord op mijn PC werkt wel goed.

Toetsenbord is pas 3 maanden oud... Mja was wel te verwachten van Microsoft..

Ik denk dat het een interne fout is. Toch ga ik mijn toetsenbord even compleet schoonmaken, maar omdat het de enter en v toetsen zijn die beide hetzelfde reageren zal het waarschijnlijk niet opgelost zijn met een schoonmaaksessie.

Heeft er iemand nog tips om dit op te lossen?

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De meeste -niet-high-end- toetsenborden maken gebruik van een matrix circuit om te bepalen welke toets wordt ingedrukt. Simplistisch; alsof je in een tabel aan de hand van een combinatie van kolom en rij de bijbehorende cel bepaald. Daarom kan je ook maar een beperkt aantal toetsen tegelijk indrukken voordat het toetsenbord de ingedrukte toets niet meer kan identificeren.

Als je toetsenbord sluiting maakt tussen twee banen die normaal geen verbinding vormen zal dit niet leiden tot een gedrag van een ingedrukte toets. Druk je zelf wel een toets in (v of enter) dan kan in dit geval het toetsenbord niet anders interpreteren dan dat je ze beiden hebt ingedrukt. Schoonmaken kan dus wel degelijk helpen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:17:

Toetsenbord is pas 3 maanden oud... Mja was wel te verwachten van Microsoft..
Vaak heb je 6 maand garantie op accessoires en de bewijslast ligt in die periode sowieso bij de verkoper, ik zou geen moeite doen om het te fixen maar proberen een vervangend tobo te krijgen van de verkoper

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Nextron schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:31:
[...] Schoonmaken kan dus wel degelijk helpen.
Goed schoonmaken is soms alleen wel lastig. Als je het geluk hebt dat er geen beschermende folie over de printplaat zit waar het vuil/vocht onder kan zitten dan moet je alsnog schoonmaken met niet geleidende stoffen (lees demiwater of iets dergelijks)

Zou dus eerder doen wat Imnoa aangeeft: garantie claimen bij verkoper of wellicht zelfs rechtstreeks bij MS. Ik denk niet dat ze heel moeilijk zullen gaan doen als het tobo er verder gewoon netjes uitziet (dus geen etensresten e.d. tussen de toetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon mn bon niet vinden, toen heb ik met een laatste restje compressed air het toetsenbord nog kunnen maken. Hoef dus gelukkig niet terug naar de garantie en waarschijnlijk was het gewoon wat stof wat in de weg zat.

Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bon is in principe niet nodig. Een afschrift van de bank dat je hebt betaald zou voldoende moeten zijn voor elke Nederlandse winkel: http://www.consuwijzer.nl...reenkomsten/aankoopbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Doorgaans is de service van MS ook erg goed, je had ze rechtstreeks kunnen bellen. Hun hardware is trouwens meestal top-notch. De garantie is iets tussen jou en de winkelier, echter, en online is het vrij eenvoudig te bewijzen dat je dat toetsenbord gekocht hebt, en offline uiteraard ook, zeker als je met pas betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Umbrah schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:44:
[...] De garantie is iets tussen jou en de winkelier, echter, [..]
De wettelijke garantie ja, maar vaak zijn het juist de fabrikanten die minder moeilijk doen dan de webwinkels. Niet dat je niet eerst zou moeten proberen om wettelijke garantie te claimen bij de winkel waar je het hebt gekocht hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, vandaar dat ik aangaf dat de TS ook naar Microsoft kan, de quote: "is te verwachten van Microsoft" is dan ook echt iets waar ik me niet in kan identificeren, X-Boxen, surfacen, toetsenborden, muizen, ja: af en toe een gaar product (originele dikke X-Box), maar erg goeie service, zelfs na verlopen garantie is een RROD machine nog vervangen, en dan nog: een 2005-productie model is niet te vergelijken met hedendaagse modellen, de laatste jaren is MS niet alleen qua service uitstekend, maar ook qua hardware.
Pagina: 1