Deze afbeelding is 2056 * 1536 pixels groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:00

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Deze afbeelding is 2056 * 1536 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Ik vind deze melding heel storend en onprofessioneel, je zou juist verwachten dat tweakers afbeeldingen kan resizen in plaats van zo'n lelijke rode melding eronder te plaatsen, vind het ook niet echt meer van deze tijd. Kunnen jullie dit aanpassen of delen jullie mijn mening niet? Graag reacties :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

crisp

Devver

Pixelated

Zelf resizen betekent zelf hosten, wat met externe afbeeldingen gevoelig ligt mbt auteursrechten e.d. Daarom doen we dat niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Als je ze in je foto album plaatst heb je toch het zelfde?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Is het geen optie om afbeeldingen dynamisch te schalen naar een bepaalde max breedte/hoogte? Hoef je niets zelf voor te hosten alleen de getoonde afbeelding kleiner te tonen. Zou het invoegen van afbeeldingen wel een stukje makkelijker maken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
EcoR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:26:
Is het geen optie om afbeeldingen dynamisch te schalen naar een bepaalde max breedte/hoogte? Hoef je niets zelf voor te hosten alleen de getoonde afbeelding kleiner te tonen. Zou het invoegen van afbeeldingen wel een stukje makkelijker maken inderdaad.
Het gaat niet om de grootte maar om de filesize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
EcoR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:26:
hier doelde ik inderdaad op, echter het zelf hosten heeft wel wat voordelen aangezien bijna alle oude topics ontbrekende afbeeldingen hebben en bijna onbruikbaar zijn. Als tweakers het zelf zou hosten krijg je een website die ook oude forumtopics bruikbaar houdt

[ Voor 23% gewijzigd door basdej op 29-07-2014 12:14 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

crisp

Devver

Pixelated

basdej schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:13:
[...]

hier doelde ik inderdaad op, echter het zelf hosten heeft wel wat voordelen aangezien bijna alle oude topics ontbrekende afbeeldingen hebben en bijna onbruikbaar zijn. Als tweakers het zelf zou hosten krijg je een website die ook oude forumtopics bruikbaar houdt
En zijn wij vervolgens zelf direct aansprakelijk voor claims mbt auteursrechten. Dat gaan we dus niet doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:34:
[...]

En zijn wij vervolgens zelf direct aansprakelijk voor claims mbt auteursrechten. Dat gaan we dus niet doen...
Maar kan er niets gedaan worden aan de enorm storende balk?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 14:16
De tekst er in kan wat aardiger gemaakt worden en wellicht een linkje toevoegen dat de gebruiker meer op weg helpt

En een smiley erin, uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

basdej schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Maar kan er niets gedaan worden aan de enorm storende balk?
Dmv de customCSS zou je 'm gewoon uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Dit lijkt mij nogal kort door de bocht. Als jullie een effort leveren om auteursrechtelijk materiaal te verwijderen en het de spuigaten niet uitloopt valt dat allemaal wel mee lijkt mij. Er wordt altijd rekening gehouden met dat je nog wel een normale bedrijfsvoering moet kunnen hebben. Wat dat betreft moeten jullie ook optreden als er gelinkt wordt naar illegale contant lijkt mij?

Zelf hosten van afbeeldingen zou de levensduur van bepaalde topics wel behoorlijk verlengen in ieder geval (inderdaad i.v.m. missende foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Image resize uitschakelen * Ja - Te brede plaatjes worden niet meer automatisch geresized naar de maat van het forum
Die aan zetten, dan heb je geen balk meer.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind de melding ook niet meer van deze tijd. Nederlanders hebben prima internetverbindingen die wel een beetje data kunnen verstouwen, zelfs als het mobiel moet. Daarnaast zijn hidpi-beeldschermen in opkomst. De maximale breedte van de afbeelding mag van mij wel verdubbeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Overigens vind ik (als gebruiker zijnde, niet perse als devver) het omgekeerd ook vervelend dat men zulke grote foto's dumpt. Ik lees het forum vaak onderweg op mijn telefoon en heb helemaal geen zin om al die data binnen te slepen. Dus een rode balk om zulk 'dump gedrag' van een poster te ontmoedigen, vind ik eigenlijk wel prima. :)
bahamapleister schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:58:
Dit lijkt mij nogal kort door de bocht. Als jullie een effort leveren om auteursrechtelijk materiaal te verwijderen en het de spuigaten niet uitloopt valt dat allemaal wel mee lijkt mij.
Dan moeten we nog steeds effort daarvoor doen. Nu hoeven we er helemaal niets voor te doen, althans beduidend minder.
Femme schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:04:
Ik vind de melding ook niet meer van deze tijd. Nederlanders hebben prima internetverbindingen die wel een beetje data kunnen verstouwen, zelfs als het mobiel moet. Daarnaast zijn hidpi-beeldschermen in opkomst. De maximale breedte van de afbeelding mag van mij wel verdubbeld worden.
Daar ben ik het dus niet mee eens: ik heb mobiel 500 MB per maand te verstoken en dat wil ik niet opmaken aan allerlei enorme plaatjes op GoT.

[ Voor 26% gewijzigd door rob_erwt op 29-07-2014 14:06 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rob_erwt schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:04:
Overigens vind ik (als gebruiker zijnde, niet perse als devver) het omgekeerd ook vervelend dat men zulke grote foto's dumpt. Ik lees het forum vaak onderweg op mijn telefoon en heb helemaal geen zin om al die data binnen te slepen. Dus een rode balk om zulk 'dump gedrag' van een poster te ontmoedigen, vind ik eigenlijk wel prima. :)
Zoals ik al zei, als je die optie in je preferences aan zet dan heb je die balk niet meer. Dan hebben alleen anderen er nog last van die wél willen dat plaatjes worden geresized. Dat lijkt me niet echt stroken met het door jou beschreven effect ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
heeft weinig zin als de breedte van de layout niet hoger is.

Is het geen optie om die balk alleen te tonen bij je "eigen" afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 14:16
Ik vind de melding ook niet meer van deze tijd. Nederlanders hebben prima internetverbindingen die wel een beetje data kunnen verstouwen, zelfs als het mobiel moet.
Dat ben ik niet met je eens. Juist met de mobiel mag er meer aandacht naar performance/zwaartes gaan. Ik zie niet in wat een gigantische foto op mijn telefoon te zoeken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

.oisyn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:06:
[...]

Zoals ik al zei, als je die optie in je preferences aan zet dan heb je die balk niet meer. Dan hebben alleen anderen er nog last van die wél willen dat plaatjes worden geresized. Dat lijkt me niet echt stroken met het door jou beschreven effect ;)
Dat is waar. In dat geval: aanzetten voor diegenen die zo'n foto plaatsen en een extra keuze voor de rest om grote foto's überhaupt niet te tonen. :P

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1