Ubuntu 12.04 boot stuck, broken pipes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Beste allen,

Werk van mijn mobiel nu, dus vergeef me dat ik maar een beperkte search op dit forum gedaan heb.

Vandaag openjdk 7 en icedtea 7 geïnstalleerd en nu boot ubuntu niet meer. Kreeg eerste keer direct commandline en dit gebeurt wel vaker dus eerst lightdm gestopt en herstart middels:

sudo service lightdm stop&&sudo service lightdm status
sudo service lightdm start

Sinds ik dit gedaan heb zit ik in een broken pipe. Heb al meerdere oplossingen gegoogeld, maar niets helpt...
Oa nvidia drivers verwijderd via grub om ze opnieuw te installeren, maar bij sudo apt-get install nvidia-current-updates geeft hij aan dat 304 niet geïnstalleerd kan worden omdat ik defecte pakketten vast hou.
Kan de dkpg lijst niet maken ik recovery omdat ik geen netwerk connectie (alleen draadloos) heb.

Mijn linux kennis houdt hier op (eigenlijk al veel eerder, maar met Google probeer nog eens wat ;) )

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:54
Misschien is Bumblebee een optie voor jouw pc, mocht die een oplossing bieden weet je al waar zoeken en zit je ook met een GUI.

https://github.com/Bumblebee-Project/Bumblebee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
_koen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:22:
Misschien is Bumblebee een optie voor jouw pc, mocht die een oplossing bieden weet je al waar zoeken en zit je ook met een GUI.

https://github.com/Bumblebee-Project/Bumblebee
Sorry, ik snap niet helemaal wat je bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janwillemCA
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 09:41
Bumblebee heeft voornamelijk te maken met Notebooks.
De software maakt het mogelijk om te switchen tussen een losse Nvidia GPU en bijvoorbeeld een onboard Intel GPU (HD3000/4000). Dit is voornamelijk leuk als je langer gebruik wilt maken van je Accu.

Ik zie verder niet helemaal in wat dat te maken zou kunnen hebben met het probleem van TS..

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:54
Wel, ik las probs met zijn NVidia driver, misschien krijgt hij met de Bumblebee driver de boel wel op gang... zie ook niet de link met OpenJDK7, maar blijkbaar waren er ook al kleine problemen vooraf.

Enfin, 't is maar even meedenken, als 't niet van toepassing is, wordt dit offtopic ;-)