Windows 7 kan niet meer inloggen op domein na wijzigen ww

Pagina: 1
Acties:
  • 28.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Vanmorgen moest een gebruiker verplicht het wachtwoord wijzigen tijdens het aanmelden op het domein. Nadat hij dit gedaan had komt hij niet meer ingelogd op het domein.

Ik heb de PC al naar m'n eigen kantoor gehaald, om daar vanalles te proberen, maar ook dit lukt niet.

Er komt steeds onderstaande melding:

"de beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwensrelatie met dit werkstation"

Ook kreeg ik eerder vandaag nog de melding:

"kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein"

Ik heb het computeraccount al uit "Users & Computer" gehaald op de server, en ook weer meteen toegevoegd. Normaliter gaat dit vanzelf zodra ik probeer in te loggen via die client, maar dat wilde vandaag dus ook niet. Ik heb de computer dus weer "handmatig" moeten toevoegen in Users & Computers.

Verder is het vreemd dat dit probleem NU pas optreed (na wijzigen van wachtwoord), want vorige maand moest deze gebruiker ook al het wachtwoord wijzigen, en toen ging wel alles goed.

Het hele bedrijf gebruikt XXX2011 als wachtwoord, en hij zit dus inmiddels bij XXX2013 (waar het dus fout gaat!!) terwijl het bij XXX2012 wel goed ging 8)7

Wat kan ik nog meer proberen? Het gebruikersaccount verwijderen (en opnieuw aanmaken) in Users & Computers doe ik liever niet, aangezien ik bang ben dat de gebruiker dan ook op zijn pc een nieuw account krijgt, met nieuw bureaublad, lege Outlook, en dat soort nare dingen :/

Iemand die hier raad mee weet? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Basic 101:

PC uit domein halen (LOKAAL inloggen met admin)
PC object resetten in AD
PC in domein zetten

klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:45

xleeuwx

developer Tweakers Elect
volgende keer iets meer info hoe de structuur van het netwerk opgezet is ?

bijv is er een Domain controller / Exchange / ? of is het een SBS server ?
heeft de gebruiker een user profile op de server staan ?

Wat je zou kunnen proberen is de gebruiker op een andere computer laten proberen in te loggen. lukt dit de desbetreffende pc uit domein halen en er weer op nieuw in hangen.

edit: @ThaNetRunner was me net voor :X

[ Voor 5% gewijzigd door xleeuwx op 29-07-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties :)

Ik kom lokaal ook niet ingelogd.
Vanmorgen wel een keer, maar dat was in veilige modus.

In "normale" modus kom ik op geen enkele manier ingelogd. Niet in domein en niet lokaal.

Wat betreft de overige info:

Domeincontroller is een Windows 2008 server machine. Geen Exchange.
De gebruiker heeft geen profiel op de server staan. Alles staat lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

atmoz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:06:
[...]
"de beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwensrelatie met dit werkstation"

Ook kreeg ik eerder vandaag nog de melding:

"kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein"

Ik heb het computeraccount al uit "Users & Computer" gehaald op de server, en ook weer meteen toegevoegd.

Verder is het vreemd dat dit probleem NU pas optreed (na wijzigen van wachtwoord), want vorige maand moest deze gebruiker ook al het wachtwoord wijzigen, en toen ging wel alles goed.

Het hele bedrijf gebruikt XXX2011 als wachtwoord, en hij zit dus inmiddels bij XXX2013 (waar het dus fout gaat!!) terwijl het bij XXX2012 wel goed ging 8)7

Iemand die hier raad mee weet? _/-\o_ _/-\o_
Start even met lokaal weer in loggen, reset het lokale password via een tool ala ntpasswd oid en kom weer in je systeem.
Daarna systeem uit het AD halen (computer > van domein naar workgroup zetten, naampje erin) en opnieuw starten. Hiermee haal je de SID weg op de domeincontroller mocht die nog ergens kapotstuk zijn. opnieuw in het domein aanmelden en de user laten aanmelden, aangezien zn profiel nog lokaal staat wordt deze gewoon ingeladen.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ik kom er nu lokaal met geen mogelijkheid meer in.

Geprobeerd MET en ZONDER utp-kabel erin
Geprobeerd in veilige modus ZONDER netwerk gedoe, en MET netwerk gedoe
Geprobeerd met allerlei te bedenken loginnamen die hier bekend zijn

Zelfs PC-NAAM\administrator en dan alle bekende wachtwoorden werkt niet.

Dus vanmorgen ben ik één keer lokaal erin gekomen, maar zelfs dat lukt nu met geen mogelijkheid.

Ik heb echt geen idee wat hier aan de hand is, maar zoiets is toch wel ERG vreemd.... normaal moet je toch zeker op de een of andere manier lokaal erin kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Zoals eerder aangegeven kan je het lokale admin pass resetten, bijvoorbeeld met hiren's boot cd ofzo. Dan kan je er lokaal weer in om de pc netjes uit en terug in het domein te joinen. Als dat allemaal toch niet lukt is die windows gewoon om zeep, neem je best een backup van het user profiel en installeer je een verse windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 21:28
Of een locaal account resetten met ntpasswd (http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/). Verder gewoon de stappen van ThaNetRunner volgen, dat lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Als je de lokale login niet hebt, idd tooltje gebruiken. Dat je de login niet meer weet is niet vreemd, maar gewoon pech. Staat verder los van je domein join issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ah, super het is eindelijk gelukt :)

Wat heb ik gedaan:

ontelbaar veel combinaties geprobeerd met opstarten/inloggen:

- wel/geen UTP erin
- veilige modus/gewone modus (+ variatie wel/geen netwerk ondersteuning)
- opstartherstel (krijg je vanzelf als je maar vaak genoeg prutst met F8 en resetten omdat F8 niet werkt) gedraaid
- alle mogelijke combinaties met gebruikersnamen + wachtwoorden
- ondertussen op domeincontroller accounts gereset + wachtwoord veranderd
- lokaal en via domein proberen in te loggen

uiteindelijk lukte het me dus om in te loggen (ik kreeg het bureaublad v/d gebruiker te zien, maar databazen en netwerkkoppelingen werkte niet)

Toen inderdaad wat jullie zeiden: terug naar werkgroep, en weer terug naar domein "welkom in domein blahblah" aaaah... mooie melding :9~ dat begint ergens op te lijken... even opnieuw opstarten. Klaar: alles in ordnung :9

Thanks voor de hulp!! Was echt even de weg kwijt ervan. Snap nog steeds niet hoe 't kan, maargoed, het werkt, dat is het belangrijkste voor nu even.

Top! Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag in het juiste forum posten, dit heeft niets met PNS te maken

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.