Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia Lumia 930 review

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij de info over het scherm wordt aangegeven dat de weergave van wit en grijstinten niet denderend is, ook de kleurechtheid laat te wensen over. Daarna wordt aangegeven dat er kalibratiesoftware wordt bijgeleverd, maar ik vind niets terug over de invloed van die software: in hoeverre zijn de problemen met grijstinten op te lossen? Blijven we op een dE2000 van 6,03 hangen? Ik had eigenlijk 2 entries in de tabel verwacht: out of the box en na handmatige calibratie. Met in de tekst hoe lang die calibratie heeft geduurd (zijn het 3 opties of wordt er 'echt' gekalibreerd per kleur).

Verder zou ik het een toevoeging vinden om iets meer info te krijgen over hoe warm een toestel wordt. "warmer dan veel concurrenten" en "een beetje ongemakkelijk" klinkt eigenlijk best ernstig, maar praten we over echt aanzienlijke verschillen of niet? En wat is warm? Een metinkje lijkt me een fijne toevoeging, dat vergelijkt beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Bundin op 29-07-2014 10:20 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Bij de info over het scherm wordt aangegeven dat de weergave van wit en grijstinten niet denderend is, ook de kleurechtheid laat te wensen over. Daarna wordt aangegeven dat er kalibratiesoftware wordt bijgeleverd, maar ik vind niets terug over de invloed van die software: in hoeverre zijn de problemen met grijstinten op te lossen? Blijven we op een dE2000 van 6,03 hangen? Ik had eigenlijk 2 entries in de tabel verwacht: out of the box en na handmatige calibratie. Met in de tekst hoe lang die calibratie heeft geduurd (zijn het 3 opties of wordt er 'echt' gekalibreerd per kleur).
Goede opmerking, ik ga even kijken of ik dat nog kan meten en toevoegen :)
Verder zou ik het een toevoeging vinden om iets meer info te krijgen over hoe warm een toestel wordt. "warmer dan veel concurrenten" en "een beetje ongemakkelijk" klinkt eigenlijk best ernstig, maar praten we over echt aanzienlijke verschillen of niet?
Ik had die metingen gedaan als ik het idee had gehad dat het kon oplopen naar temperaturen die pijnlijk zijn. Dat gebeurde niet. Ik vond het daarom wel noemenswaardig, maar niet 'best ernstig'. :)

• Bundin
  • Niet online
Jammer dat dit niet meer gelukt is, reviews als deze blijven toch zeker 6 maanden relevant voor telefoon-shoppende users. De grafiek over het scherm schrikt nu af met een flinke afwijking in dE2000 waar de 930 bijna eenzaam onderaan staat.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Nokia Microsoft vroeg de telefoon op de dag van de review gelijk terug; ik was die dag niet op kantoor. Ik had hem de volgende dag op kantoor gevonden en toen stond de koerier aan de receptie. Er was dus daadwerkelijk geen moment waarop ik die meting had kunnen doen :S

• Bundin
  • Niet online
Is het dan misschien een optie om ergens in (de buurt van) de grafiek aan te geven dat het een nog niet gecalibreerd scherm betreft? Dan is het duidelijk(er) dat er verbetering mogelijk is.

• rbruyns
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik lees net de revieuw van de iPhone 6 en 6+, en ik lees tot mijn verbazing bij de Lumia 930 dat de accu te wensen overlaat. Dat is toch écht niet juist. Ik schaar mijzelf onder de intensieve gebruikers, maar ik kan met gemak 2 dagen zonder mijn telefoon op te laden.
Is het geen idee om soms tussentijds: bijvoorbeeld 2 maanden na de introductie je reviews nog een keer na te lopen om de updates die uitgekomen zijn, of extra inzichten van gebruikers er in te verwerken?

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dat is toch écht niet juist. Ik schaar mijzelf onder de intensieve gebruikers, maar ik kan met gemak 2 dagen zonder mijn telefoon op te laden.
Ben ik oprecht blij om.
Is het geen idee om soms tussentijds: bijvoorbeeld 2 maanden na de introductie je reviews nog een keer na te lopen om de updates die uitgekomen zijn, of extra inzichten van gebruikers er in te verwerken?
Op de pagina waarop de review staat, staan ook de gebruikersreviews. Daaraan kun je dat aflezen. Punt is dat we zelf niet kunnen hertesten. Zoals ik hierboven schreef: Microsoft wilde hem gelijk terug. Vanwege gelijke monniken, gelijke kappen ga ik niet af op ervaringen van gebruikers. Als de accuduur door updates is verbeterd, moeten we dat zelf in onze gecontroleerde testomgeving kunnen checken.

• rbruyns
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
arnoudwokke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:43:
[...]

Ben ik oprecht blij om.

:)
[...]

Op de pagina waarop de review staat, staan ook de gebruikersreviews. Daaraan kun je dat aflezen. Punt is dat we zelf niet kunnen hertesten. Zoals ik hierboven schreef: Microsoft wilde hem gelijk terug. Vanwege gelijke monniken, gelijke kappen ga ik niet af op ervaringen van gebruikers. Als de accuduur door updates is verbeterd, moeten we dat zelf in onze gecontroleerde testomgeving kunnen checken.
Duidelijk verhaal, bedankt voor je reactie.
Pagina: 1