Toon posts:

Koopadvies - Air of toch Pro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben een Interactief Vormgever in opleiding en ben misschien van plan een Macbook te kopen ik prefereer een 13 inch scherm.

Nu zag ik ook de nieuwe Macbook Air waar mijn oog gelijk op viel qua design etc. Echter ben ik niet erg thuis in de prestaties die een Air gaat leveren(met maximum upgrades i7, 8gb ram) vergeleken met andere Macbooks met het Adobe Pakket ik gebruik vooral de programma’s: Indesign, Photoshop, Illustrator en Dreamweaver.

Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring met de Air en/of normale Macbook met grafische programma’s werkt dit gewoon soepel en wat voor specs adviseren jullie?

Alvast Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Pro's krijgen vandaag mogelijk een upgrade ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
Voor Adobe software is volgens mij vooral geheugen belangrijk en een SSD kan ook geen kwaad.

Ik heb voor thuis gebruik de Air en qua mobility is het echt fantastisch, batterij gebruik is goed en het weegt bijna niets. Display is niet de beste, maar als je designed voor digitaal, kun je je afvragen of je doelgroep de meest fantastische displays gebruikt.

Toen ik mijn keuze moest maken tussen de Air en de 13" retina, ben ik gegaan voor een maxed-out Air. De video kaart in de 13" retina was destijds niet geschikt om de extra pixels aan te sturen (mijn mening). Maar deze heeft in de tussentijd een upgrade gehad, dus de moeite waard om dat eens uit te zoeken.

offtopic:
Persoonlijke, dump dreamweaver, leer HTML/ Css als je voor web designed ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik gebruik zelf een MacBook Pro 13" Retina late 2013 met 8GB geheugen.

Ik gebruik alleen wat andere programma's. Voornamelijk Axure & Sketch. Photoshop heel af en toe. Draaien allemaal als een trein.

Collega van me heeft een Air, maar die heeft hem wel redelijk luxer uitgebreid. Die klaagt ook nooit over de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je bent een interactief vormgever? Wat gebruik je nu dan?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:06
Update is inmiddels van kracht.
Per direct te koop.
200mhz snellere processoren.
En de 15 inch pro heeft standaard 16gb ipv 8gb, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:19:
Je bent een interactief vormgever? Wat gebruik je nu dan?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:08:
Adobe Pakket ik gebruik vooral de programma’s: Indesign, Photoshop, Illustrator en Dreamweaver

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een gewone MacBook Pro 13" moet je sowieso niet willen vanwege het 1280x800 beeldscherm. De MBP Retina biedt meer werkruimte in een scaled resolutie van 1680x1050x2 heeft als voordeel dat je ook meteen goed voor hidpi-beeldschermen kunt ontwerpen. De Pro is zo'n 30 procent sneller dan een Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wat voor computer systeem gebruik je nu dan? Als je het verschil niet weet?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik gebruik de Pro 13", 16GB, voor o.a. InDesign en Photoshop. Dat draait echt als een tierelier. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de toegevoegde waarde voor het retinascherm nog niet gevonden heb. Yep, het ziet er iets strakker uit, maar voor de details zoom ik toch in :).

De snelheid van het apparaat is geweldig, de kwaliteit ook. Ik heb geen enkele ervaring met de Air, maar de Pro doet precies wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:28:
[...]

Wat voor computer systeem gebruik je nu dan? Als je het verschil niet weet?
Windows, Core i5 2.5 ghz, gt630M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zou geen seconde twijfelen en voor de Pro gaan met retina scherm. Ik heb hiervoor een MBA gehad, maar het scherm van de Pro is echt fantastisch. Geen lullig TN-paneeltje waar je exact recht voor moet zitten, maar een helder IPS-paneel met een resolutie flink hoger dan de meeste TV's. Ik geniet er elke dag van en ik doe veel aan fotobewerking. Goede kleurweergave is dan ook wel handig ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik ben juist terug gegaan naar een MBA en afscheid genomen van de Retina.

Ik ergerde me aan het het kleine (weliswaar scherpe) beeld. In feite is het hetzelfde als 1280x800. Past veel te weinig op het scherm om lekker mee te werken.

Op een MBA typt het ook veel prettiger dan op een Pro (vind ik althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt op Retina macbook ook andere resoluties kunnen, zo staat mijn 13" op een resolutie die overeenkomt met 1440x900. Zo past er toch meer op het scherm.

Ik heb zelf een Pro en ik verkies die op alle fronten boven de Air van mijn vriendin.

[ Voor 22% gewijzigd door Bigs op 12-08-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Ik zou echt voor de rMBP 13" gaan. Qua performance ga je dit echt wel merken in o.a. Photoshop. Ook het retina scherm is erg prettig en wanneer je toch even wat meer ruimte nodig hebt kun je de resolutie iets hoger zetten.

PS. Kijk voor HTML, CSS en jQuery eens naar Sublime Text in plaats van Dreamweaver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Bigs schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:11:
Je kunt op Retina macbook ook andere resoluties kunnen, zo staat mijn 13" op een resolutie die overeenkomt met 1440x900. Zo past er toch meer op het scherm.
Dat begrijp ik, maar dan haal je nagenoeg de enige reden weg om een Macbook Pro Retina te halen. In dat geval kan ik net zo goed de (goedkopere) MBA halen. Voor normaal gebruik merk je denk ik het verschil niet eens. Ben je een power user, dan is de MBP 13 inch qua kracht ook niet voldoende. Althans dat is mijn inschatting.

Had de 13 inch de resolutie gehad van de 15 inch (dus eigenlijk 1440x900x2), dan was ie perfect geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkerbek312 op 12-08-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Lekkerbek312 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan haal je nagenoeg de enige reden weg om een Macbook Pro Retina te halen. In dat geval kan ik net zo goed de (goedkopere) MBA halen. Voor normaal gebruik merk je denk ik het verschil niet eens. Ben je een power user, dan is de MBP 13 inch qua kracht ook niet voldoende. Althans dat is mijn inschatting.

Had de 13 inch de resolutie gehad van de 15 inch (dus eigenlijk 1440x900x2), dan was ie perfect geweest.
Ik draai mijn rMBP13 ook op een scaled resolutie ('looks like 1440x900'), en wanneer ik die naast de MBA13 van mijn vriendin zet ('actually 1440x900') dan is mijn rMBP veel scherper. Ik zou dus niet willen stellen dat je met een scaled resolutie de enige reden voor aanschaf weghaalt. Nog even los van het feit dat het paneel in de rMBP sowieso een heel stuk beter is dan in de MBA.

Daarnaast vond ik de rMBP een betere keuze vanwege de aanwezigheid van 2x Thunderbolt en nog los HDMI. Ik kan nu mijn Dell U2713HM aansluiten (displayport), mijn oude 20" Apple Cinema Display (HDMI->DVI) en ik heb alsnog een Thunderbolt port over voor andere zaken (gigabit ethernet, firewire, of een storage unit).

Als de TS alleen het scherm van de MacBook wil gaan gebruiken zou ik sowieso voor de rMBP gaan maar zou ik wel het 15" model ook overwegen. Met pakweg 2kg nog steeds geen zwaargewicht, een flink pak sneller, en prettiger om langdurig op te werken dan het 13" model naar mijn mening (ik heb privé een 13" rMBP en zakelijk een 15" MBP)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
rMBP, geen twijfel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
Retina MBP, maar met voldoende geheugen & SSD. Dan doe je een redelijk toekomstvaste investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks iedereen....ik heb de late 2013 rmbp 13" sinds vorige week....en onbewust zat ik ook met dat probleem...(hiervoor had ik een 13" air) voor mijn gevoel had ik minder ruimte...maar was nog niet tot de conclusie gekomen om de resolutie aan te passen...

hij staat nu zelfs op een nog grotere resolutie...scherm is scherp zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
de MBA wordt constant vergeleken, qua scherm met een retina display...
maar hoe zit het met de concurrentie? hoe verhouden de MBA schermen zich met andere merken?

zit zelf ook op de wip voor een 13" macbook, heb nu een asus a55 ( 15" danwel ),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ook vergeleken met de concurrentie heeft de MBA een matig scherm. De ultrabooks van de concurrentie hebben altijd wel een fullhd scherm, en een IPS-scherm is ook geen uitzondering.
Maar misschien is het beter als je zelf een topic opent voor al je andere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Whieee schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:12:
[...]

Ik draai mijn rMBP13 ook op een scaled resolutie ('looks like 1440x900'), en wanneer ik die naast de MBA13 van mijn vriendin zet ('actually 1440x900') dan is mijn rMBP veel scherper. Ik zou dus niet willen stellen dat je met een scaled resolutie de enige reden voor aanschaf weghaalt. Nog even los van het feit dat het paneel in de rMBP sowieso een heel stuk beter is dan in de MBA.
Scaled resolutie is voor designwerkzaamheden bijzonder onpraktisch.

Maar goed, een 13" scherm is in zn geheel voor designwerkzaamheden bijzonder onpraktisch :P

Ik kan daar niet op werken persoonlijk en ben met mijn 13" afhankelijk van externe schermen. Een 15" is een stuk betere keuze voor de designer.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 13-08-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bosmonster schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:01:
[...]

Scaled resolutie is voor designwerkzaamheden bijzonder onpraktisch.

[...]
Zou je die stelling eens verder willen uitleggen? Ik heb een vaag idee in welke hoek ik het moet zoeken, maar ik ben wel benieuwd naar jouw redenatie. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
thomaskroon schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:09:
Ik geniet er elke dag van en ik doe veel aan fotobewerking. Goede kleurweergave is dan ook wel handig ;)
Is die onboard grafische kaart wel voldoende voor fotobewerking?

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Voor fotobewerking heb je geen grafische kaart nodig, de meeste bewerkingen worden wel door de CPU uitgevoerd

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1