Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

User-settings worden "reset" (Windows 2012, Roaming Prof.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen maand heb ik een klein netwerk opgebouwd met een Windows 2012 DC en 2 Windows 2012 RDP servers.

Het probleem wat ik heb is dat het lijkt alsof user-settings worden reset bij het inloggen. Dit probleem doet zich alleen voor bij gebruik van Roaming Profiles.

- Ik maak een gebruiker aan, in een OU zonder GPO’s.
- Gebruiker logt in, geen foutmeldingen, het RP wordt netjes weggeschreven naar de gewenste map bij uitloggen.
- Gebruiker logt weer in. Ik maak b.v. Chrome default browser en kies een ander programma voor het openen van JPG files.
- Gebruiker logt uit. Ik bekijk de NTUSER.DAT in de RP-map op de server. De instellingen zijn keurig weggeschreven.
- Gebruiker logt weer in en IE staat weer standaard, de JPG wijziging is teniet gedaan.
- Weer log ik uit, check de NTUSER.DAT in de RP-map en ook daar staan de instellingen weer default.

Wanneer ik een gebruiker aanmaak met een lokaal profiel gaat alles prima. Ik kan wijzigingen maken, uitloggen, inloggen en alles blijft staan zoals ik heb ingesteld.

Het maakt niet uit welke rechten de gebruiker heeft. Ook Domain Admins hebben het probleem.
Ik zie geen enkele fout in het logboek, waaruit ik opmaak dat het systeem iets doet wat hij moet doen.

Ik heb geen idee meer waar te zoeken. Op het internet kan ik er niets over vinden. In voorgaande Windows versies heb ik dit probleem nooit aan de hand gehad.

Wat zorgt ervoor dat mijn instellingen bij inloggen worden “reset”?

Dank voor het meedenken!
Bart

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Krijg je niet stiekem dan een temp profile? Dan ben je weer helemaal terug op de defaults. Of je hebt ergens een mandatory profile en zodra er iets wijzigt wordt het de volgende keer ongedaan gemaakt.

Heeft een gebruiker wel voldoende rechten op de netwerkshare waar zijn profiel moet komen? De user moet full control hebben over zijn eigen map. Ook moet de share voor iedereen benaderbaar zijn. Als tijdens het inloggen de profiel service van Windows de share niet kan resolven tijdig, of geen toegang kan krijgen wordt er een temp profiel gemaakt.

Werk je nog met profiel virtualisatie software? Dus bijvoorbeeld Immidio, RES of iets anders? Dan kan het ook zijn dat je daar een configuratie fout hebt gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reply Snake.
Helaas is het ook geen stiekum-temp profiel. :P
Dit leek me ook de meest voor de hand liggende oplossing, maar het systeem geeft aan dat het profiel Roaming is.

Gebruiker heeft netjes de benodigde rechten en alles wordt ook netjes weggeschreven zoals het hoort.
Met apparte software werken we niet.

Het is echt zo'n probleem om knettergek van te worden. Ik heb er al collega's met een "frisse blik" naar laten kijken, maar stuitten op dezelfde dingen.
Ik weet bijna zeker dat ik iets over het hoofd zie m.b.t. Windows 2012 aangezien we dit soort omgevingen plenty hebben in Win2003 en Win2008 en dit probleem nog nooit eerder hebben gezien.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
Heb je binnen het AD account van de gebruiker wel het Remote Desktop Services Profile pad ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
De locatie binnen het AD maakt niet uit. Zowel het gewone profielpad als het RDP profielpad heb ik geprobeerd.
Reageert exact op dezelfde manier.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Danielson schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:50:
Heb je binnen het AD account van de gebruiker wel het Remote Desktop Services Profile pad ingevuld?
Dat boeit niet. Dat is alleen als je de profielsettings tussen desktop en terminal server wilt scheiden. Dat verklaart niet de vaagheden die de TS heeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:45:
Gebruiker heeft netjes de benodigde rechten en alles wordt ook netjes weggeschreven zoals het hoort.
Met apparte software werken we niet.
Ja, maar kan de computer ook bij de share komen? De Windows profiel service draait onder het computer account.

Geef voor de zekerheid gewoon de Everybody groep leesrechten op de share.

En heb je al naar GPO's gekeken op je terminals servers? Je schrijft dat je user geen GPO's krijgt, maar je kan ook op de machine bepaalde GPO's zetten die instellingen voor gebruikers regelen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben geen lokale policies ingesteld.
Ik heb zojuist ter test een nieuwe user aangemaakt, een nieuwe RP map (Everyone) + daarop een share (Everyone)

Helaas. Wederom hetzelfde probleem.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Kijk eens in je eventlog zodra je bent ingelogd. Als je een Temp profiel hebt gekregen, moet je daar een melding van terug kunnen vinden.
Het lijkt er in ieder geval op dat je RDP server het profiel om "een" reden niet kan ophalen.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Eventlog is een clean sheet.
Naar wat ik kan zien doet hij alles zoals het hoort m.b.t. het laden en wegschrijven van het profiel.
Alleen die nare settings houdt hij niet vast.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een bestand op de desktop gaat wel netjes mee heen en weer na uit/inloggen? Om even te testen of alles weer "default" begint. Of dat enkel de registrysettings resetten. Ik heb dan nog steeds geen idee wat er met je registryssttings gebeurt, maar gewoon even testen om toch wat meer inzicht te krijgen wat er nu gebeurt bij het terugzetten van de RP.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Items op de desktop blijven gewoon staan. Worden weggeschreven naar de RP map en blijven zichtbaar.
Het lijken dus alleen registry settings te zijn.

Zojuist bij de eerste keer starten van IE kreeg ik de melding of ik Java wil inschakelen, zoals het hoort bij een nieuw profiel. Wat me opviel na uitgelogd en ingelogd te zijn is dat deze instelling dan weer wel "ergens" wordt opgeslagen.

Het wordt er allemaal niet transparanter op.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 15:52
Het heeft te maken met de manier waarop RDS 2012 met de Appdata folder omgaat in je Roaming Profile in je roaming profile heb je 3 folders in de appdata staan: local, locallow en roaming per default worden de eerste 2 weggegooid bij het uitloggen. Software welke niet volledig compatible is met 2012 of RDS schrijven namelijk preferences etc. hier naartoe (bijv: Dymo software, Firefox)

Gelukkig kan je met GPO's aanpassen wat er wel en niet weggegooid moet worden bij het uitloggen. probleem is alleen dat als je dit niet goed instelt de Roaming Profile's enorm groot kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Donnie, die mappen verklaren niet waarom mijn standaard browser en file-type settings niet worden bewaard. Dit zijn beide instellingen die binnen het register (NTUSER.DAT) worden opgeslagen.

Verwijderd

Hoezo zou je uberhaupt nog roaming profiles gebruiken, wat is er mis met folderredirections?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was een afweging in deze situatie aangezien we maar 2 RDP servers hebben, maar zeker bij grotere omgevingen is het toch wel handig dat je registersettings opgeslagen worden en meegaan wanneer je op een andere RDP server inlogt. Dit heeft niets met Folder Redirection te maken en naar mijn mening kan dit alleen met RP's.
Oke, je kunt veel doen met GPO's, maar lang niet alles.

Mocht iemand een ander idee hebben, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken of ik iets kan met de nieuwe feature "User Profile Disk" in W2012.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:08:
Hoezo zou je uberhaupt nog roaming profiles gebruiken, wat is er mis met folderredirections?
met folderredirections pak je niet je persoonlijke instellingen mee, kortom: bij het afmelden heb je wel je documenten en downloads terug (die had je immers geredirect) echter ben je wel je achtergrond kwijt, je lettertype welke je hebt ingesteld als default in office,etc,etc

kortom: redirection is een aanvulling op roaming profile om het profiel klein te houden niet als vervanger.

A wise man's life is based around fuck you

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Heeft het niet te maken met het verschil van private vs pooled (RD virtualisation host). Als ik mij goed herinner wordt bij pooled altijd het teruggedraaid naar een beginstaat terwijl bij private opgelsagen

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Verwijderd

Misschien dat je iets kunt achterhalen via rsop.msc als je als gebruiker bent ingelogd op de RDS?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
RSOP geeft geen enkele mededeling waarmee ik aan de slag kan met dit probleem.

Wat betreft private vs. pooled kom ik ook niet verder. Niet alles van het profiel wordt teruggezet.
Ik ben inmiddels bezig met het opzetten van een testomgeving waar ik wat meer kan proberen cq kapot maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine update over mijn probleem.

Wanneer ik b.v. .BMP wil laten openen met mspaint.exe verander ik de setting en ziet de OpenWithList in het register er prima uit.
a mspaint.exe
MRUList a

Als ik uitlog staat dit ook in de NTUSER.DAT in de RP map.

Log ik weer in en open ik een BMP, dan wordt hij direct weer geopend in Windows Photo Viewer.
Het register (OpenWithList) ziet er dan als volgt uit:
a mspaint.exe
b dllhost.exe
MRUList ba

Wat ik er ook voor applicatie aanhang. bij het inloggen kruipt die DLLHost.exe voor en staat deze letter vooraan in de MRUList.
Pagina: 1