Asus N550JV - Subwoofer als Headphones Jack?

Pagina: 1
Acties:

• Bradford Cox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Beste Tweakers Members,

Onlangs is de headphones jack socket van mijn friend zijn Asus N550JV stuk gegaan. Het contact met de socket en moederbord is brak. Sporadisch werkt het en soms niet. Nu was mijn vraag er zit ook een subwoofer output op die Asus N550JV en of deze met een omweg gebruikt kan worden als headphones jack output? Zo ja, is het dan ook software matig mogelijk om Windows 7 te forceren om het geluid uit te sturen via die subwoofer ipv headphones jack? Hoop dat iemand me verder kan helpen.

- Bradford Cox :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bradford Cox op 29-07-2014 05:50 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je kan het proberen, maar ik vermoed van niet. Waarschijnlijk krijg je op 1 speaker alleen lage tonen.
Makkelijkste is om een goedekope usb geluidskaart aan te schaffen.

http://tweakers.net/categ...wBlFliTlKVtFKlsaGSrG1tbUA

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Heb wel eens gelezen dat dit op linux in te stellen is (koptelefoonuitgang gebruiken als line-in etc) maar voor windows betwijfel ik het.... En voor audio geldt meestal dat de sub een 'actieve' aansluiting heeft (met eigen krachtbron), en normale speakers doorgaans 'passief' (dan moet de versterker zorgen voor de spanning).... Dus geeft je een kleine kans, maar misschien zou je wat kunnen solderen of zo maar ik raad het persoonlijk niet aan. Of je wacht gewoon tot er iemand langskomt met meer verstand van deze dingen dan ik :P

edit: Idd dus wat brid zegt, even overheen gekeken maar dit heb ik zelf ook wel eens gedaan, werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 18:45 ]

• Bradford Cox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Bedankt voor de reacties. Ik was al bekend met usb audio interface. Waarschijnlijk gaan we het ook zo oplossen. Vraag me af of het moeilijk zou zijn om een nieuwe surface mount jack socket aan het moederbord te solderen. Of misschien de huidige opnieuw solderen of iets dergelijks. Mja als ik zo kijk en zie hoe klein alles is en denk aan de lompe motoriek die ik heb durf ik dat niet. Mocht iemand nog alternatieven hebben, ik hoor ze graag.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

Vaak kan dit wel. Bij mijn Realtek config programma kan ik in- en uitgangen herdefiniëren. Welke mogelijkheden heb je in je audio setup?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Ligt een beetje aan de drivers, maar bij de meeste moderne drivers kan dat wel volgens mij.
Als ik hem in de verkeerde aansluiting stop, vraagt hij zelfs of ik daar gewoon stereo over wil horen.
Gewoon proberen, en misschien een beetje in de drivers zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 14:29 ]

Pagina: 1