Geen beeld met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
Beste tweakers,

Heb een vrij oude computer met dit moederbord:

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3002#sp

Heb er altijd een GTX470 videokaart in gehad en werkte altijd prima.
Nu wilde ik een kleine upgrade doen door mijn GTX470 te vervangen met een GTX670.
Na het vervangen van de kaart start de computer gewoon op alleen krijg ik geen beeld.
Vervolgens heb ik de videokaart drivers uninstalled en een bios update gedaan, maar zonder succes.
Ook heb ik beide PCI-e slots geprobeerd.

Vraag is of de videokaart compatibel is met mijn moederbord en zo ja wat zou het probleem kunnen zijn van het niet krijgen van beeld.

P.s. heb een voeding van 600W en besturingssyteem is Win7.

Alvast bedankt.

Gr. Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:58

Nemesizz

Untouchable

heb een voeding van 600W
Merk + leeftijd van die voeding?
Beide powerconnectors ook aangesloten op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Het is een Cooler master silent pro en ik gok dat deze 8 jaar oud is.... precies kan ik het nu niet zeggen.

Ja beide connectors zijn aangesloten en beide ledjes van de connectors op de videokaart zijn aan.

[ Voor 32% gewijzigd door remon_v op 29-07-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Jup, vervangen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Je hebt toch niet per ongeluk op je monitor de verkeerde ingang geselecteerd hoop ik?
Als je PC boot en niet gaat beepen betekent dat hij in elk geval herkent dat er een VGA kaart inzit.

Zie je ook het BIOS scherm niet langskomen?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Nee ik heb helemaal niks veranderd, na het vervangen van de kaart de monitor op de DVI ingang aangesloten. Als ik de DVI kabel er uit en dan weer er in doe herkent mijn monitor het wel. Mijn ledje van de monitor wordt even blauw en daarna weer oranje. En als ik mijn GTX470 er terug in doe doet de monitor het wel. Tevens heb ik mijn tv er op aangesloten met een HDMI kabel.

De computer lijkt verder gewoon op te starten ik zie alleen helemaal geen beeld en ook geen bios scherm voorbij komen. En nee hij piept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

remon_v schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:
Nee ik heb helemaal niks veranderd.
Soms klikken mensen bij het vasthouden van hun monitor per ongeluk op de 'source' select knop.
Maar als je zeker weet dat dat het net is dan weet ik het niet.

Dat hij zelfs de BIOS niet laat zien is vreemd.
Misschien kun je de meest recente BIOS installeren, dat helpt wel eens bij compatibility issues.
Maar daar weet ik verder niets van of er wel of geen compatibility issue is met deze combo.

Success.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Dit is zo een makkelijk, ongefundeerd en hopeloos onnozel advies wat ik zo vaak voorbij zie komen. Natuurlijk, het komt voor dat PSUs van B-modellen het na een tijdje begeven, maar met de informatie die jij tot je beschikking hebt TS meteen te adviseren een nieuwe voeding te kopen, is niet juist.

Aangenomen dat zijn GTX470 nog steeds werkt (die 20% hogere TDP heeft, en gemiddeld 40watt meer verbruikt), sluit ik de voeding gewoon uit. In feite upgrade TS naar een minder belastende GPU. Ik gok zoals TS zelf aangeeft een compatibiliteitsprobleem, of met heel veel pech, een DoA kaart.

^ Nogmaals, dit alles aangenomen dat de 470 nog wel gewoon naar behoren werkt Die werkt dus nog gewoon. Overheen gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door EG Mike op 29-07-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Als je een andere pc heb waar je de nieuwe kaart in kan testen, dan kun je uitsluiten of de nieuwe kaart defect is of niet. Als hij het in een andere pc wel doet moet je ergens anders gaan zoeken. Dit is de makkelijkste eerste stap om te nemen, soms vervelend als je zelf geen test systeem heb, probeer dan aan een vriend ofzo te vragen of je even in zijn bak mag testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Hey guys thnx voor alle input.
Heb gisteren nog een paar keer geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat.
Heb gekeken of de fans van de videokaart het doen en die doen het prima.
Toen ik de kaart uit de kast haalde viel me wel iets op.... ik zag donkere plekken op de onderplaat van de videokaart en ging er met mijn vinger over heen. Blijkt dat het een vloeistof is.
Kan dit capacitor leakages zijn? Heb gekeken of die dingen opgezwollen waren maar dat is niet het geval.
Ik durf de kaart nu dus ook niet in een andere kast te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dat snap ik dat je het nu niet aandurft om in een andere kast te testen, heb je de mogelijkheid om een foto van de kaart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Had gisteren een foto gemaakt, hoop dat het duidelijk te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/CAM00689_zpsad01214c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Inderdaad, fotootje zegt meer dan 1000 woorden in dit geval :) Wanneer heb je je kaart gekocht? Ik zou er niet teveel mee rommelen en de kaart RMA terugsturen indien deze onlangs is aangeschaft.

EDIT: de donkere plekken komen niet van een kapotte capacitor. Dit is duidelijk iets anders. Het lijkt op een vettige substantie.. geknoeid op je kast? Andere componenten (CPU heatsink oid) hebben deze vlekken niet?

[ Voor 36% gewijzigd door EG Mike op 30-07-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Ik heb de kaart van een mede tweaker gekocht een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Het is idd een vettige substantie, heb verder niks opvallends gezien in de kast.
Zal vanavond nog een keer kijken of ik iets kan vinden.
Nee heb niet geknoeid op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wellicht handiger om foto's te maken vanuit meerdere opzichten. Nu zijn de connectors overbelicht en helft v/d kaart mist in beeld.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
In dat geval; haal die backplate er eens af en bekijk de printplaat eens? Wellicht is het niets om je zorgen over te maken. Als die plate los is, meteen even goed schoonmaken (vetvrij), zelfs de printplaat kan je schoonmaken met een beetje alcohol (Isopropyl oid; verkrijgbaar bij de drogist). Wellicht dat dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Lijkt op de foto zelfs op vet van je vingers(dat is het natuurlijk niet, want je zei zelf al dat het vloeistof is), meerdere hoeken zouden wel wenselijk zijn. ^^ Kijk ook even of het niet ergens anders op zit in je systeem, desnoods op onder in je kast(de grond zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Laatst online: 02-06 18:50
Ik heb zelf een keer karnemelk over mijn videokaart gegooid(deze kaart nooit verkocht btw
Dus dit is niet mijn kaart) terwijl de computer aanstond, en die ging toen meteen op zwart. Daarna
Wou hij ook niet meer opstarten. Heb daarna de kaart eruit gehaald en helemaal schoongemaakt
Tot er niks meer te zien was. Resultaat dat de kaart het gewoon deed maar de hdmi poort was overleden.

Ik zou hem ook schoonmaken, Mijn gevoel zegt dat het probleem bij die grote opening
Ligt . Je ziet duidelijk dat daar ook die plekken zitten en als je goed kijkt dat het ook op de
Pcb daar gekomen is, als je de contouren van het vocht ziet. Sowieso schoonmaken zelf
As je garantie hebt want vochtschade valt zeer zeker niet onder de garantie.

Delete all evidence :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
Heel apart... Ik had hem waarschijnlijk toch even in een andere PC getest mits het volgende

Start hij wel echt volledig op? Bijvoorbeeld een windows opstart geluid? Of gaan gewoon je fans aan en verder niet?

Toevallig je mede-tweaker een berichtje gestuurd of hij er misschien iets van af weet? Je weet maar nooit... Zo af en toe heb je een tweaker die dan zegt, goh stuur maar terug mocht hij het echt niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Rann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:22:
Heel apart... Ik had hem waarschijnlijk toch even in een andere PC getest mits het volgende

Start hij wel echt volledig op? Bijvoorbeeld een windows opstart geluid? Of gaan gewoon je fans aan en verder niet?

Toevallig je mede-tweaker een berichtje gestuurd of hij er misschien iets van af weet? Je weet maar nooit... Zo af en toe heb je een tweaker die dan zegt, goh stuur maar terug mocht hij het echt niet doen..
Over het algemeen doen tweakers niet zo moeilijk als ik de topics wel is doorlees. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/990h9wglr/vochtmisschien.jpg

daar dacht ik trouwens mocht het vocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Rann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:22:

De computer start gewoon volledig op, als mijn geluid aanstaat dan kan ik horen dat hij tot het inlogscherm komt.

Heb de medetweaker nog niet bericht, maar dat ga ik doen... hij vroeg namelijk zelf nog om feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
garriej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:24:
[...]

Over het algemeen doen tweakers niet zo moeilijk als ik de topics wel is doorlees. _/-\o_
Over het algemeen niet, maar soms heb je er mensen tussen zitten... ;-)

Grote kans dat het dan toch een om falende videokaart gaat, al dan niet door het 'vocht' (misschien heeft dat er wel niets mee te maken, who knows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
remon_v schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:18:
[...]

De computer start gewoon volledig op, als mijn geluid aanstaat dan kan ik horen dat hij tot het inlogscherm komt.

Heb de medetweaker nog niet bericht, maar dat ga ik doen... hij vroeg namelijk zelf nog om feedback.
Heb je andere ingang geprobeerd

Bijv een andere dvi port of hdmi met een kabel kan best zijn dat een poort stuk is had ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Ja heb ik geprobeerd, monitor en tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/CAM00692_zps5f1ffc36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/CAM00691_zps9da1b5b3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/CAM00693_zps8c2542cf.jpg

Heb nog niks schoongemaakt, wat zou ik eventueel schoon kunnen/moeten maken? <-- heb dit nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Koop een flesje Isopropyl (70% desinfecteer-alcohol oid. zal ook werken, maar koop voor de zekerheid de puurste die je kan vinden bij de drogist), en een busje Compressed Air Cleaner (of een compressor, als je daar ergens de beschikking over hebt). Een katoenen doek geeft het beste resultaat om mee schoon te maken (papier laat kleine spoortjes achter, en blijft wellicht achter het soldeer hangen), ik scheur meestal een oud t-shirt kapot als poetsdoek (poets er ook m'n auto mee :) )

Begin eerst om met perslucht je kast en componenten goed schoon te blazen. Misschien zit je PCIe slot wel gewoon vol met stof. Maar als je toch bezig bent, blaas gelijk heel je kast even door; kan nooit kwaad!

Doe daarna wat alcohol op je doek, en wrijf voorzichtig over je videokaart; Ik zou hem gewoon helemaal schoonmaken, dus zorg dat je alles raakt (met name de soldeerverbindingen, de zgn. copper traces, en de voetjes van de losse componenten). Vergeet ook niet de backplate, heatsink en GPU vetvrij te maken en de oude koelpasta te verwijderen.

Nieuwe koelpasta (zo te zien is je computer zelfbouw, dus dat zal je vast nog ergens hebben liggen, en zo niet, kost het je een niet veel bij een computerzaak) op je GPU doen, en de kaart weer terug in elkaar zetten.

Als je dit (kl*te) werkje gedaan hebt, even je videokaart een kwartiertje laten rusten voordat je deze terug in de PC stopt. Alcohol en warmte gaan niet heel goed samen! Het hoeft niet lang te duren want Alcohol vervliegt heel snel bij kamertemperatuur, maar better safe than sorry :)

Nogmaals, het is totaal niet zeker of dit wat oplost, maar niet geschoten is altijd mis! :) Hoeveel heb je betaald voor de kaart als ik vragen mag?

EDIT: Tweede foto, linkse 6-pins connector, linkse voetje (vanuit de foto geredeneerd). Is dat nou zo verkleurd (verbrand?) of ligt dat aan de foto?

[ Voor 4% gewijzigd door EG Mike op 31-07-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
pryth schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:33:
Nogmaals, het is totaal niet zeker of dit wat oplost, maar niet geschoten is altijd mis! :) Hoeveel heb je betaald voor de kaart als ik vragen mag?
Ik heb er €150,- voor betaald
pryth schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:33:
EDIT: Tweede foto, linkse 6-pins connector, linkse voetje (vanuit de foto geredeneerd). Is dat nou zo verkleurd (verbrand?) of ligt dat aan de foto?
Ik heb niks geks gezien aan de 6-pins connector.

Zojuist heb ik de kaart afgeleverd bij een computerwinkel voor onderzoek.
Morgen zal ik waarschijnlijk bericht krijgen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Die gaan zeggen:

We hebben geconstateerd dat de kaart stuk is. Wil je misschien deze kopen? En hij is nog in de aanbieding ook! Toevallig hè!? Als je hem koopt, hoef je de onderzoekskosten niet te betalen.

Kan er ook naast zitten natuurlijk; maar ik verwacht niet dat een lokale computershop ook maar iets gaat schoonmaken, laat staan repareren aan je kaart.

Nogmaals, misschien heb je wél een leuke computerboer met leuke service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
pryth schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:59:
Die gaan zeggen:

We hebben geconstateerd dat de kaart stuk is. Wil je misschien deze kopen? En hij is nog in de aanbieding ook! Toevallig hè!? Als je hem koopt, hoef je de onderzoekskosten niet te betalen.

Kan er ook naast zitten natuurlijk; maar ik verwacht niet dat een lokale computershop ook maar iets gaat schoonmaken, laat staan repareren aan je kaart.

Ik heb hem gebracht naar cd-romland... neem aan dat zij toch een goede reputatie hebben 8) , maar het kan ook gaan zoals jij zegt... we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Ah, met CD-Rom land heb ik goede ervaringen inderdaad, echter nog nooit gebruik gemaakt van hun reparatieservice. Even afwachten dus :) Ben benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Kreeg net het bericht van cdromland dat de kaart idd geen beeld geeft, zal even de verkoper mailen en vragen wat nu te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

remon_v schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:13:
Kreeg net het bericht van cdromland dat de kaart idd geen beeld geeft, zal even de verkoper mailen en vragen wat nu te doen.
Dat wisten we gelukkig nog niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
pryth schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:59:
Die gaan zeggen:

Oke, m'n eerste zin was al goed! De volgende zinnen zullen spoedig aangedragen worden :P
Pagina: 1