Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardnekkig virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Volgens mij word ik geplaagd door een virus op mijn laptop die draait op windows 8.1. Ik probeerde vanmiddag mijn taakbeheer te openen wat niet lukte, ik opende taakbeheer en het sloot zichzelf af zonder enige foutmelding. Na wat googlen kwam ik tot de conclusie dat ik wellicht een virus op mijn computer heb. Ik dus zoeken naar een virusscanner op google, en wat gebeurd er: browser sluit zichzelf af. Iedere zoekopdracht met het woord virus er in resulteerd in een afgesloten browser. Ik probeerde het met een andere browser, zelfde liedje. Ik ben dus vrij wanhopig om dit virus mijn computer af te krijgen, aangezien het virus er flink aan het tegen strijden is om mij ook maar aan een virusscanner te komen. Dus help mij alsjullieblieft als jullie hier iets van afweten.
Mvg. Jasper

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
herinstallatie meer kan ik er niet over zeggen. Je kunt het wel "oplossen" met bepaalde trucs maar zorg dat je bestanden gescand en wel veilig hebt en dan gewoon een herinstallatie doen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je werkte dus zonder virusscanner?

En wil er, terwijl je nu een probleem hebt, nu pas één opzetten?

Formateer dan maar en begin schoon.
En haal je data maar uit je backup terug.

Security Essentials is gratis.

En misschien ook eens kijken naar BV Beleid
Want je geeft erg weinig concrete info. Dat maakt jou helpen erg lastig voor ons.

Edit2: welkom hier btw.
Dan lijkt onze reactie misschien wat hard, maar zaken als een virusscanner, een up to date OS en een backup zijn echt wel belangrijk.

[ Voor 43% gewijzigd door aZuL2001 op 29-07-2014 00:58 . Reden: url, aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor de reacties, aZuL2001, ik heb geen virusscanner omdat ik er nooit een dacht nodig te hebben. Domme fout dus en lesje geleerd. Wat bedoel je precies met formateer en begin schoon? En hoe moet ik een backup maken van mijn data? Sorry ben niet zo heel goed met computers dus vandaar de vragen

Verwijderd

Topicstarter
En op je reactie dat ik naar BV beleid moet kijken, sorry, ben nieuw op tweakers dus zal het in het vervolg doen.

• aZuL2001
Zag pas wat later dat je vrij nieuw bent hier.
Mijn bericht aangepast intussen.

Formatteren is je hele harde schijf poetsen / wissen en windows opnieuw installeren.

Heel misschien kun je nog iets met de herstelopties van Win8 door naar een eerder moment terug te gaan.
Anders blijft er weinig anders over dan herinitialiseren of hoe ze dat ook noemen in W8.

Ik gebruik zelf geen W8 dus kan je daar niet concreet mee helpen.

Backuppen regel je normaliter voordat je problemen hebt.
Niet als je ze al hebt.

Je zou met een Ubuntu Live CD kunnen kijken of je nog bij je bestanden kunt. (cd / dvd branden, daarvan opstarten en Testen / Proberen kiezen ipv installeren).
En die dan naar een usb stick kopiëren.

Als ik het goed heb zit er een herstel optie in W8.
Daarmee zet je je pc een paar dagen terug in de tijd.
Kies een moment van VOORDAT je rare dingen merkte.

Hoe heb je het trouwens opgelopen?

[ Voor 45% gewijzigd door aZuL2001 op 29-07-2014 01:10 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga de schijf maar formateren en windows er opnieuw op gooien. Hartelijk dank voor je hulp!

• aZuL2001
Wacht nu ff, eerst lezen en nadenken.
Haastige spoed is niet verstandig in zo'n geval.

Beschik je nog over een schone pc in de buurt?

[ Voor 23% gewijzigd door aZuL2001 op 29-07-2014 01:11 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

aZuL2001 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:00:
Zag pas wat later dat je vrij nieuw bent hier.
Mijn bericht aangepast intussen.

Formatteren is je hele harde schijf poetsen / wissen en windows opnieuw installeren.

Heel misschien kun je nog iets met de herstelopties van Win8 door naar een eerder moment terug te gaan.
Anders blijft er weinig anders over dan herinitialiseren of hoe ze dat ook noemen in W8.

Ik gebruik zelf geen W8 dus kan je daar niet concreet mee helpen.

Backuppen regel je normaliter voordat je problemen hebt.
Niet als je ze al hebt.

Je zou met een Ubuntu Live CD kunnen kijken of je nog bij je bestanden kunt. (cd / dvd branden, daarvan opstarten en Testen / Proberen kiezen ipv installeren).
En die dan naar een usb stick kopiëren.

Als ik het goed heb zit er een herstel optie in W8.
Daarmee zet je je pc een paar dagen terug in de tijd.
Kies een moment van VOORDAT je rare dingen merkte.

Hoe heb je het trouwens opgelopen?
W8 en W8.1 (pro) hebben Security Essentials al ingebouwd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je maar wild genoeg en, helaas, tegenwoordig zonder addblocker (of in IE9+: tracking protect subscription), en UAC negeert en/of via java vanalles doet, dan is security essentials, hoe goed het is en hoe standaard het ook in win8.x+ zit, niet voldoende. Laten we hopen dat het gedrag een les is, TS: in deze maatschappij kun je eigenlijk niet wegkomen met "niet goed zijn met computers".

TS: Als safe mode niet meer werkt, zou het dan een opte zijn om de HDD uit te bouwen en via een externe PC (wel even elevated draaien, NTFS rechten voor zover die er zijn aanpassen) even via malwarebytes en MSE te scannen? Vervolgens inbouwen en het laatste stukje register zelf doen.

En TS: Hoe is dit gekomen? De belangrijkste vraag... voorkomen > genezen!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo: windows defender heb ik altijd al gehad inderdaad. Hij wil nu alleen niet meer opstarten omdat het virus windows defender heeft uitgezet. Ook kan ik niet meer in PC-Instellingen komen, dit om mijn computer te formatteren. Hoe ik het opgelopen zou ik echt niet weten, waarschijnlijk gewoon als een kip zonder kop rondsurfen.

• Kooistra9
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 16:08
https://ninite.com/malwarebytes/ als het lukt met deze link zou ik het proberen is een installer,

have you tried turning it off and on again.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
heb je trentmicro housecall al een gerunt? hier heb je geen installatie voor nodig maar werkt gewoon uit je browser en is nog gratis ook.

Ik begin meestal met dit programma als ik vermoed dat er een virus op staat
http://housecall.trendmicro.com/nl/

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Probeer het hiermee: http://www.avg.com/eu-en/download.prd-arl

Dit is een gratis rescue boot-CD van Kaspersky AVG.
Je kunt het op CD branden of op USB zetten met een tool als unetbootin: http://unetbootin.sourceforge.net/
Na het booten moet je voor je begint met scannen de definities even updaten naar de laatste versie, zie menu's.

Success.

Kaspersky AVG heeft ook zo'n tool, maar daar krijg ik altijd een opstart fout bij.

[ Voor 40% gewijzigd door MrMonkE op 29-07-2014 11:41 . Reden: Ik had AVG en Kasperski verwisseld, AVG werkt juist als enige bij mijn PC. ]

★ What does that mean? ★

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Of deze als rescue cd http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd

Op deze site zit er ook gelijk een uitleg bij van hoe je een rescue cd of usb stick kunt maken.

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:02
Veilige modus al geprobeerd? Dan met netwerkmogelijkheden en een aantal scanners downloaden (MBAM, Combofix en HitmanPro) en draaien.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 12:06
Idd. veilige modus, en dan zou je moeten kunnen scannen.

Let op dat als je backups van je bestanden maakt die ws. ook besmet zijn (maw. je backup is direct al besmet).

Eventueel kun je proberen (waarschijnlijke besmette) backups te maken op een externe drive en deze drive te hangen aan een PC die wél voorzien is van goede antivirus-software. Bij voorkeur op een PC die je eventueel gemakkelijk kunt herinstalleren mocht het probleem zich daar ook voordoen (anders zit je met 2 besmette PCs met files die je er niet af krijgt)

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Download op een andere pc en zet het dan op een usb adware, en cc cleaner, zo heb ik al een paar keer zo een problemen opgelost gekregen.

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:32
Start > uitvoeren > MRT

Dit start de interne scanner van microsoft.

Overigens zit er in W8 een virus scanner ingebakken deze is bij de configuratie scherm te vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door screenager op 29-07-2014 11:07 ]

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

De beste oplossing, zoals eerder aangekaart is, is het formatteren van de HDD en opnieuw installeren van Windows. Of dit helpt is niet te garanderen, aangezien de recovery van de laptop ongetwijfeld op een andere partitie staat en evengoed aangetast kan zijn. Het beste is om Windows vanaf een CD/DVD te installeren.

Ik zou eerst proberen om een of meerdere rescue scans te draaien, zoals de genoemde Trend-Micro house call (hoewel via internet, en gezien de symptomen zal deze website afgesloten worden), of mijn persoonlijk advies Vipre Live. Laatste versie hier. Ik raad je aan om de software op een andere PC of via smartphone te downloaden en op je PC te zetten.

Na scans alsnog Windows opnieuw installeren, meest effectieve en zekere middel tegen virussen.
Vergeet niet voordat je je laptop formatteert om eerst backups te maken van belangrijke bestanden op je HDD.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 16:32
tegen mallware en andere rommel vind ik persoonlijk deze prettig :-)

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Echt dat programma heeft bij meerdere mensen de redding geweest..achtelijke search balken van ask..of van die andere meuk balken ^^

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet in veilige modus komen, recovery cd van avg loopt vast tijdens het installeren, ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden maar niks werkt omdat het virus me geen kant laat op gaan. Ik kom niet eens in mn pc instellingen

• game91
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 11:34
Het gemakkelijkste is je harde schijf eruithalen en aan een andere computer aansluiten.
Hiermee kan je besmette hardeschijf schoonmaken en later terugstoppen in je laptop/desktop.
Je andere computer raakt btw niet besmet zolang je niet allerlei bestanden ervan gaat open.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik neem aan dat, als je ook niet meer in de uefi of bios instellingen kan komen dat je de hardware al getest hebt? Een SMART check kan geen kwaad, maar inderdaad: hang die schijf aan een andere PC en test zonder van die schijf op te starten.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10 15:04

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:54:
Ik kan niet in veilige modus komen, recovery cd van avg loopt vast tijdens het installeren, ik heb alles geprobeerd wat jullie zeiden maar niks werkt omdat het virus me geen kant laat op gaan. Ik kom niet eens in mn pc instellingen
Heb je Vipre Live eerst gedownload op een andere PC of smartphone o.i.d. en daarna gekopieerd op je PC en gedraaid? Deze draait namelijk command line, heeft geen toegang tot internet nodig en hoeft niet geïnstalleerd te worden. Het beste is om deze via de Command Prompt te benaderen en niet via Windows Verkenner.

game91 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:03:
Het gemakkelijkste is je harde schijf eruithalen en aan een andere computer aansluiten.
Hiermee kan je besmette hardeschijf schoonmaken en later terugstoppen in je laptop/desktop.
Je andere computer raakt btw niet besmet zolang je niet allerlei bestanden ervan gaat open.
Ik zou dan de belangrijke bestanden eerst kopiëren, deze scannen en dan de hele Windows partitie formatteren. Daarna HDD terug in de laptop hangen en Windows opnieuw installeren.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

De vraag is wat er fout gaat bij het booten van de iso.
Zelf heb ik de AVG boot CD gewoon op mijn C:\ staan in c:\bootiso\AVG.iso

Met EasyBCD (gratis) heb ik vervolgens met
  1. Klik [add new entry] knop
  2. Onderaan ISO tab kiezen
  3. Name: AVG
  4. Path: Navigeer naar directory op c:\bootiso\ waar de rescue ISO staat en kies de AVG.iso
  5. Mode: Run from disk
  6. Klik [Add Entry] knop
  7. Ga naar [Edit boot menu] zet countdown op 10 of 30
  8. Click [Save Settings]
Als je nu reboot heb je 2 opties.
Kies de AVG optie

EasyBCD: https://neosmart.net/Download/Register/1
Gewoon download knop klikken, je hoeft niets in te vullen.

Let op: Met EasyBCD wijzig je de boot loader.
Als je dit fout doet kan je computer niet meer booten. Dus zeker NIETS removen dat je niet zelf eers hebt ge-add. Als je alleen een extra optie add zoals hierboven beschreven gaat het goed.

Bij mij heet ie AVG.iso, ik heb hem gerenamed. Als je hem download heet hij anders natuurlijk.

Veel sterkte.

PS: Probeer desnoods Kasperski rescue CD.
Bij mijn buurman werken ze beide, bij mij werkt alleen AVG.

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Mijn stem gaat uit naar een CD waarvan je kan opstarten, het virus vinden en verwijderen, zoals Kaspersky rescue disk. Dit is geheel gratis en heeft mij meerder malen geholpen (andersmans systemen te fixen).
Om die CD te regelen moet je wellicht over een schone PC beschikken.

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik moet toch zeggen dat degene die dit virusje geschreven heeft het toch mooi heeft aangepakt...
Minder leuk voor jou maar je kan er niet omheen dat dit toch niet heel slecht bedacht is hahaha.

zoeken naar wat je wilt zoeken
Elke zoekopdracht met virus sluit dus je browser af: heb je geprobeerd het woord virus samen te stellen door de afzonderlijke letters te kopieren van andere woorden, deze vervolgens in een free-proxy achtige dienst te gooien om zo alsnog daar te komen waar je wilt?
(net even getest met hideme.be)
^waarschijnlijk kan je met deze methode weer alles googlen wat je wilt zonder dat je browser afsluit: als het virus detecteerd dat je" virus" zoekt door te keyloggen dan moet het kopieren van de afzonderlijke letters en deze plakken dit tegen moeten gaan, als het echt de google link scanned moet via een proxy gaan(en een paar opties aanklikken(encrypt url) moeten voorkomen dat het virus het op die manier kan doen.
Als dit niet werkt: jammer, was een poging waard

virus verplaatsen
Heb je de afgelopen paar dagen iets gedownload(film/programma/plaatje met .exe erachter)/geinstalleerd?
Zo niet:
zit het waarschijnlijk in je temporary browser data verstopt
Probeer in je browser dit te openen:
file:///C:/Users/*hier je gebruikersnaam*(zonder*)/AppData/Local/Temp/
(als je hardeschijf D/E/whatever: is: vervang de C aan het begin met deze letter)

(als ik me niet vergis kan je alles uit deze map wissen(als ik me wel vergis: iemand zeg het a.u.b.): waarschijnlijk zal er een map zijn die je niet kan wissen(aangezien dit virus slim genoeg is om je niet te laten googlen naar virus zal dat ook wel dichtgebakken zijn).
Je kan vervolgens proberen het programma dat in die map zit die je niet kan verwijderen te verplaatsen naar een andere map(dit kan soms ervoor zorgen dat het virus al niet goed genoeg meer werkt waardoor je wel rustig virusscanners kan installeren).

Als je wel dingen hebt geinstalleerd/oplossing hierboven werkt niet:
Probeer de CD optie van monkE, dit zal waarschijnlijk wel werken.
Aangezien degene die dit virus geschreven heeft genoeg moeite heeft gedaan om dingen uit je browser op te vangen zou het het me niet verbazen dat hij de cd(.iso) blocked simpelweg omdat het AVG/kaspersky .iso of iets dergelijks heet, probeer het te renamen naar iets randoms.iso en dit te launchen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze programma's ook op een usb zetten? En hoe zou dit in zijn werk gaan? Ik heb helaas geen andere pc

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien kun je proberen met deze website een antivirus te installeren.
https://ninite.com/

Wellicht dat dat er wel doorglipt.
Probeer ze gewoon 1 voor 1. 1 tegelijk
Ik zou beginnen met AVG

Het beste is altijd nog een boot-CD of Boot-USB te maken maar je gaf eerder aan dat dat niet werkte.
Met een boot CD/USB wordt het OS en het eventueele virus compleet buiten spel gezet. De Antivirus software op de boot CD/USB kan dan ongehinderd zijn werk doen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMonkE op 29-07-2014 22:46 ]

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
Het is me toch gelukt een kaspersky rescue usb te maken. Dit heb ik gedaan via dutchproxy, het virus gooide me er gelukkig niet uit. Nu is de vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de computer boot vanaf de usb?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

MrMonkE schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:45:
Misschien kun je proberen met deze website een antivirus te installeren.
https://ninite.com/
Aangezien Ninite gewoon via de default IP van alle bronnen download is de kans groot dat dit alsnog niet werkt ;) . Sowieso vind ik AVG tegenwoordig bloatende rotzooi maar dat is mijn mening.

De beste optie is vaak nog om Malwarebytes Antimalware I.C.M. HitmanPro in force breach mode te gebruiken. HitmanPro is krachtig, maar slechts 30 dagen gratis.

Even tussendoor: Wat wil je nou bereiken? Ik zou er niet eens meer naar omkijken en dat ding gewoon herinstalleren. Even booten met bijv Ubuntu om bestanden veilig te stellen (indien nodig, maak in het vervolg liever een degelijke back-up mocht je deze nog niet hebben) en daarna gewoon de disk wipen en herinstalleren.

Booten vanaf USB stel je in in de BIOS, of via een keuzemenu tijdens het opstarten. Het gaat er om dat je USB als bootdevice geselecteerd staat.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2014 23:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het virus van mijn computer afgooien, dat is wat ik wil bereiken. Aangezien het virus me niet toelaat mijn computer naar fabrieksinstellingen te brengen sta ik vrij machteloos.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Staat er verder nog wat belangrijks op de PC wat je niet kwijt kan/wil? Games, films en series kan je natuurlijk opnieuw downloaden - een boekhouding is wat anders :+ .

Gewoon Windows herinstalleren, genoeg guides te vinden op het internet. Zie mijn vorige post als je er eerst nog data van af wilt halen.

Je lijkt me geen expert op softwaregebied, dus kan je beter heel Windows lekker schoon installeren als dat je met een gehavend, en potentieel niet virus-vrij systeem blijft zitten.

Edit: Zoals eerder aangegeven, waar komt het vandaan? Voorkomen is natuurlijk beter als genezen, en ook het downloaden van "illegale content" kan veilig gebeuren. Al zal je dit zelf moeten uitzoeken omdat dit hier op het forum niet besproken (mag) word.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 29-07-2014 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het echt totaal niet weten, gebruik de laptop samen met mijn moeder dus misschien heeft zij iets verkeerds geinstalleerd (ik kan het natuurlijk ook zijn geweest)

Het helemaal schoonmaken heb ik geprobeerd. Het probleem is echter dat het virus mij niet toelaat om in de pc-instellingen van windows 8.1 te komen. Alle dingen die microsoft mij vertelde op hun site werken niet. Ik heb het ook met een herstelpartitie geprobeerd via usb maar volgens mij is die partitie zelf ook geinfecteerd want dit werkte dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens in de bios instellingen veranderd dat hij vanaf de usb moet booten. Doet ie dus mooi niet en boot gewoon rustig normaal.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit zit ook niet in Windows zelf, je moet tijdens het opstarten van je laptop op F2, F10, F12 of Delete (afhankelijk van het merk) indrukken en daar de volgorde aanpassen. was je al achter.

Is je USB stick uberhaupt wel bootable?

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 00:05 ]

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 19:04

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, hoe zoek ik dit uit? Het is een 16gb sandisk

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zo werkt het ook niet :| . Je moet de USB stick wel bootable maken vanaf een schoon systeem.

Neem bijvoorbeeld even deze door.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

TS, je zit nu al ruim twee dagen te klooien, iets simpels als een image op een usb stick zetten en die bootbaar partitioneren lukt je niet, en daarnaast heb je geen idee hoe je aan de besmetting komt, een lekke Java die op elk platform draait zou de boosdoener kunnen zijn bijvoorbeeld en dan heb je alsnog problemen met FOSS en zelfs apple. Als ik jou was zou ik gebruik maken van het feit dat de samenleving verschillende mensen heeft met verschillende specialisaties, en gewoon lekker een goede expert/zaak er naar laten kijken. Je bent nu al 2 dagen kwijt en in mijn vorig baan was dat een charge rate van $750/dag. TS: zoek hulp, mogelijk doe je zelf meer kwaad dan goed.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Umbrah schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:22:
TS, je zit nu al ruim twee dagen te klooien, iets simpels als een image op een usb stick zetten en die bootbaar partitioneren lukt je niet, en daarnaast heb je geen idee hoe je aan de besmetting komt, een lekke Java die op elk platform draait zou de boosdoener kunnen zijn bijvoorbeeld en dan heb je alsnog problemen met FOSS en zelfs apple. Als ik jou was zou ik gebruik maken van het feit dat de samenleving verschillende mensen heeft met verschillende specialisaties, en gewoon lekker een goede expert/zaak er naar laten kijken. Je bent nu al 2 dagen kwijt en in mijn vorig baan was dat een charge rate van $750/dag. TS: zoek hulp, mogelijk doe je zelf meer kwaad dan goed.
Dit, het gaat flink tegen m'n principes in om je naar een computerboer door te verwijzen maar je kennis lijkt dusdanig gelimiteerd dat dit de betere optie is. Laat iemand met meer verstand van zaken er naar kijken ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik er niks van snap. Ik ga professionele hulp zoeken voor mijn computer.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Succes! Je hoeft geen excuses aan te bieden hoor ;) zoals Umbrah aangeeft heeft iedereen zo z'n eigen specialisme.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad, geen excuses nodig. Je zou mijn schilderwerk/tekeningen moeten zien... het is maar goed dat ik de Bedrijfskunde/IT in ben gegaan. Sport bak ik doorgaans ook niks van! Maar inderdaad, D4NG3R, ook niet helemaal iets wat ik doorgaans doe (zeker omdat GoT een "gathering" is van "tweakers"), maar soms voor mensen als de TS kost dit geld, kan er niet gewerkt worden, etc, etc!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:39

Pierre

Van nature lui!

Misschien is er hier iemand genegen om TS te helpen (door langs te gaan)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
in zuidlimburg wil ik best mijn "diensten" aanbieden (lees een gezellig koud biertje)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Geen idee waar hij woont, als die in de buurt van Rotterdam wonen dan wil ik ook wel iets doen voor hem. Voor een biertje :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 13:14
Rond Tilburg wil ik je ook nog wel helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: het is opgelost, mijn laptop is helemaal virusvrij! Had toch maar een proffesioneel ingeschakeld op aanraden van jullie. PC-hulplijn heeft het voor me opgelost op afstand; echt een aanrader!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha nog bedankt voor de aanbiedingen!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:16:
Even een update: het is opgelost, mijn laptop is helemaal virusvrij! Had toch maar een proffesioneel ingeschakeld op aanraden van jullie. PC-hulplijn heeft het voor me opgelost op afstand; echt een aanrader!
Mooi dat weer in orde is, wat was het nou precies

Verwijderd

Topicstarter
het waren virussen die afkomstig waren uit gedownloade spelletjes, advertenties en gedownloade films. Het waren er in totaal 312, shame on me haha...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:16:
Lees deze nog even door en scan nog een keer na met die 2 programma's ;) zelfs na wat een volledige cleanup lijkt te zijn wil er nog wel eens rommel achterblijven.

Enneh: In het vervolg dus beter opletten waar/wat je download, of nog beter: koop je games en stream je series/films :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2014 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal het doen dankjewel!

• aZuL2001
En zorg dat je voor je data een fatsoenlijke backup hebt.
Als je pc dan in de soep draait dat je niet alles kwijt bent.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1