De support van Sunny usenet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
Mail aan Sunnyusenet:

Als ik iets download bij Eweka, mijn oude provider, dan haal ik continue 17MB/Sec, dat was voorheen zo en dat is nog steeds zo (mijn abonnement loopt tot de 25e).

Sinds kort heb ik een SunnyUsenet abonnement en in het begin haalde ik constant 21MB/Sec, maar momenteel schommelt de snelheid tussen de 15 en 20MB/Sec.

Hoe kan dit?

*****************************************************************************************************************

Antwoord:

Zou je naar http://test.sunnyusenet.com/ kunnen gaan, en hier vervolgens een testfile kunnen downloaden? Kies bij voorkeur de 100MB file en laat me even weten wat de gemiddelde download-snelheid was.

Zou je verder ook naar http://test.sunnyusenet.com/traceroute/ kunnen gaan, en me vervolgens alles wat je op je scherm te zien krijgt kunnen e-mailen?

*****************************************************************************************************************

Mail aan Sunnyusenet:

De snelheidstest met die 100MB file gaat erg snel.
Ik heb die 1000MB gepakt en die loopt vrijwel direct op naar 21,3MB/Sec en op 75% gaat hij tot het eind op 21,4MB/Sec.
Dat is dus exact de snelheid die ik aan het begin al had bij SunnyUsenet.

De traceroute geeft dit:

traceroute to 83.81.18.116 (83.81.18.116), 30 hops max, 60 byte packets
1 gw.cr1.fra4.baseip.com (195.200.85.1) 0.245 ms
2 91.148.255.126 (91.148.255.126) 6.979 ms
3 xe-1-1.rt1.ams3.baseip.com (91.148.255.72) 6.957 ms
4 asd-tr0610-cr101-ae31-0.core.as9143.net (213.51.156.117) 7.233 ms
5 hlo-lc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.83) 8.015 ms
6 vnn-rc0001-bsr006-gi13-0-1.core.as9143.net (213.51.168.217) 8.791 ms
7 *
8 *
9 *
10 *
11 *
12 *
13 *
14 *
15 *
16 *
17 *
18 *
19 *
20 *
21 *
22 *
23 *
24 *
25 *
26 *
27 *
28 *
29 *
30 *

Nog een mail aan Sunnyusenet:

Ik ben nu weer wat aan het downloaden en nu schommelt hij tussen de 14 en de 17MB/Sec.
Doe ik de test (1000MB) op http://test.sunnyusenet.com/ dan kom ik op constant 21,3MB/Sec

Antwoord:

Dan is de verbinding met onze Usenet dienst in orde, het beste kan je dus je nieuwslezer configuratie controleren en de lokale werking op je PC.

Mail aan Sunnyusenet:

Als ik de test doe, dan haal ik de volle snelheid.
Als ik bij eweka download, dan haal ik de maximale snelheid die zij bieden.
Dan mankeert er dus niets aan mijn internet verbinding en mijn PC.

Als ik bij Sunny download, dan krijg ik de ene keer de volle snelheid en geregeld valt deze terug naar 5-10 MB/Sec.

Dat moet dan toch aan Sunny liggen?

Antwoord:

Ik zie op dit moment geen storing op ons Usenet platform. Krijg je nog een error melding te zien bij het verbinden naar ons Usenet platform?

Je kunt het beste even inloggen op Mijn Sunny Usenet en vervolgens in de Configurator kiezen voor het nieuwsprogramma wat je gebruikt. Er zal dan een instructie verschijnen hoe je deze zo optimaal mogelijk kunt instellen.

Mail aan Sunnyusenet:

Ik krijg geen errors te zien.

De settings kloppen.
Als ze niet zouden kloppen, dan zou het nooit snel kunnen zijn.

Maar nogmaals:
Als het overdag snel is en rond 20:00 uur traag en 's nachts weer snel en als het bij alle andere diensten altijd snel is, dan moet het wel aan Sunny liggen.
Of kunt u dat op een andere manier verklaren?

Antwoord:

Zodra u rond 8 uur 's avonds wederom een lage downloadsnelheid ervaart ga dan meteen naar www.speedtest.net kies voor een testserver in Amsterdam en de test zal starten. Hoeveel bandbreedte is er van uw internet verbinding over die eigenlijk ook voor uw usenetverbinding gebruikt zou kunnen worden?
Nadat de test is gedaan kan u kiezen voor 'Deel resultaat' gebruik deze optie en plak de URL van de test resultaten in uw antwoord.

Mail aan Sunnyusenet:

Zojuist probeerde ik wat te downloaden en dat kwam binnen met een gemiddelde snelheid van 15,4MB/Sec, constant schommelend tussen 2 en 20MB/Sec.

Vervolgens heb ik dezelfde nzb gedownload via Eweka en dat kwam binnen met de maximum snelheid die zij bieden, constant 18MB/Sec.

De testlink van Sunny, de 1GB file, komt binnen met 20,3MB/Sec.

De speedtest gaf 177Mbps en 175Mbsp, de opgeslagen links zijn
http://www.speedtest.net/my-result/3577866839 en http://www.speedtest.net/my-result/3577913571.

Daarna heb ik dezelfde nzb weer gedownload via Sunny en toen kwam deze binnen met 16-17MB/Sec.

Normaalgesproken haal ik 21,4MB/Sec, wat ik ook haal op de testlink, maar nu dus weer niet.

Nog een mail aan Sunnyusenet:

Momenteel is alles snel behalve downloads van Sunny usenet.
Speedtest geeft dit: http://www.speedtest.net/my-result/3579614067

Antwoord:

Had u de testen tijdens een download via het Sunny usenetplatform gedaan?

Mail aan Sunnyusenet:

Ik heb ze niet tegelijkertijd uitgevoerd maar achter elkaar.

Antwoord:

De bedoeling was dat u rond 8 's avonds een download via Sunny aanzet en dan de test via www.speedtest.net, waar u eerst voor een Amsterdamse testserver kiest, start. Het resultaat van die test zou dan moeten aangeven wat er aan internetbandbreedte/snelheid over is die uw Pc eigenlijk ook voor de download zou moet gebruiken.

Mail aan Sunnyusenet:

Zojuist dook mijn download weer omlaag naar schommelend tussen 10 en 12MB/Sec.
Tegelijkertijd heb ik een speedtest gedaan en die kwam op 113MBit/Sec, de download ging op dezelfde snelheid door.
Zie http://www.speedtest.net/my-result/3647754731.

Antwoord:

Zou je een geheel nieuw e-mail/ticket willen sturen met daarin je vraag.

De e-mail/ticket die je nu gebruikt wordt gewoonweg te lang.

What the ... Hier zakt mijn broek dus van af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik mis een beetje de reden waarom je dit alles hier post. Als je doel is om de klantenservice van Sunny af te kraken, dan is het hier volgens mij off-topic.

Maar wat je denk ik het beste kan doen:
Zoek een file om te downloaden, minstens 100MB groot, en download die met je eigen PC. Meet de snelheid.
Download diezelfde file ook met Eweka en meet de snelheid.
Download ook die testfile van Sunny en meet de snelheid.

Dan een ticket aanmaken waarbij je expliciet het bestand noemt wat je download en de meetresultaten. Eventueel ook de NZB file erbij doen. Daarmee geef je een *concreet* probleem aan. Je oorspronkelijke e-mails doen dat niet en zijn te vaag.

En als je er dan alsnog niet uitkomt met Sunny: overstappen. Hier klagen lost dan niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Uh... ja, leuk?

Ten eerste is het niet netjes om mails publiekelijk te posten.

Maar vooral... wat kunnen wij hiermee? Je stelt nogal makkelijk dat het *dus* aan Sunny Usenet ligt. Maar wat als jouw provider gewoon een route neemt die vol zit op die piekmomenten? Dan is de koppeling tussen beide providers het issue, en dus hoeft dat niet perse aan Sunny Usenet te liggen.

Daarnaast kun je natuurlijk ook nog altijd een andere USP proberen, er zijn genoeg alternatieven. Zie hiervoor Newsservers met binaries [Deel 12]

Simpelweg de mailtjes in een post neergooien is zinloos. En de vraag of anderen vergelijkbare ervaringen hebben kan prima in het algemene USP topic.

Dit topic is gesloten.