Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Ronald en ben de laatste tijd actief op youtube. En daar gaat mijn vraag ook over. Ik wil graag video's maken dat ik Pranks doe(mensen voor de gek houden etc.) Hiervoor zoek een camera die relatief klein is en in full hd 1080P filmt, heeft hier iemand tips voor?

Daarnaast heb ik ook een vraag over het geluid, vaak zie je in filmpjes dat er gefilmt word van een grote afstand maar dat het geluid wel dichtbij het gene is dat gefilmt word. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

alvast bedankt!

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klein en robuust zou ik al meteen de GoPro noemen (of variant-merk daarvan), wel wat prijzig maar zover ik gezien heb, erg goed beeld.

Qua geluid, dat is een losse microfoon, danwel (draadloos) aangesloten aan de camera, of losse recorder en later zooitje samenvoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 28-07-2014 23:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je een microfoon aansluit op de camera hoor je dan een geluid van afstand of een gesprek van afstand wel ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou je een richtmicrofoon gebruiken wel, maar anders zal hij wel 'op plaats delict' zijn geplaatst.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je veel lens-effecten uit je camera wilt halen (scherpstellen,diafragma, iso) dan zou ik je zeker een DSLR kunnen aanraden. Ikzelf heb een Canon 700D die dat wel kan.

Wat geluid betreft: Of ze gebruiken een goede richtmicrofoon van het merk Rode, of ze gebruiken een draadloze receiver en een transmitter met een lavalier clip-on microfoon voor op je kleding. Deze heb ik ook van Shure en de kwaliteit is prima. Ik gebruik hem regelmatig voor reportages en is snel aan te sluiten.

Clip-on microfoon is leuk als je geluid van een enkel iemand wilt, maar met groepen mensen is een richtmic het beste.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2014 00:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf denk ik over een go pro nu, omdat ik denk dat een normale camera anders gauw kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens niet

[ Voor 86% gewijzigd door Moby op 29-07-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om jezelf te quoten
reageer dan gewoon niet

[ Voor 43% gewijzigd door Moby op 29-07-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:22:
zelf denk ik over een go pro nu, omdat ik denk dat een normale camera anders gauw kapot gaat
Als je veel beweegt en de camera makkelijk hier en daar wilt bevestigen (fiets, auto, met handgreep zoals een soort selfie-video-stand), dan is een GoPro echt ideaal.
En het is vrij compact en bij pranks on location makkelijk te verbergen ;)

Maar voor professionele opnames of van veraf lijkt het me niet zo geschikt. Hoe het geluid en inzoomen met een GoPro zit, weet ik niet. maar in dat geval is een DSLR een goed idee. Telelens erop, statiefje eronder en gaan!

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe wil je het precies gaan aanpakken? Wil je mensen en hun reacties zelf van afstand filmen of wil je de camera juist ergens kunnen bevestigen met goed overzicht? Van afstand wil je wellicht goed kunnen inzoomen en met een richtmicrofoon werken terwijl je vanaf een overzichtspunt wellicht meer wide-angle wilt filmen.
Een GoPro is leuk voor overzichtsshots omdat hij makkelijk te bevestigen is maar is niet geschikt om van afstand goed in te kunnen zoomen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil idd mensen van afstand filmen en hun reactie vastleggen. is een compact camera ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dan zou ik een DSLR of compactcamera gebruiken waarop je een richtmic kan plaatsen, als het geluid belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke eisen zou ik moeten stellen bij het kopen van een compactcamera met die doeleinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Van een afstand filmen is voor de GoPro niet echt weggelegd denk ik, best wel vette groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Denk wel aan wetten en regelgeving mbt privacy. Daarnaast: is dit je kerninkomen? Wat is je budget? Een DSLR of kleine systeemcamera met een losse geluidsinstallatie kost wat, maar is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:14:
welke eisen zou ik moeten stellen bij het kopen van een compactcamera met die doeleinden
Ik zou prioriteit leggen bij goed beeld, stabilisator en een goede optische zoom.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Als je dichtbij mensen wilt komen - soort van secret camera in je kleding - dan kun je beter voor GoPro gaan. Door de wijdhoeklens erop kun je veel beeld opnemen. Sowieso ontkom je denk ik niet aan een externe en/of richtmicrofoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een paar reacties verwijderd. Graag ontopic blijven mensen. Verder verplaats ik je topic even naar FVH want hij hoort hier niet thuis. Als laatste verander ik je titel even want dit is natuurlijk wel heel erg generiek zo

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan denken aan 30 x optisch zoom of nogmeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:59:
Moet ik dan denken aan 30 x optisch zoom of nogmeer?
Hangt een beetje van de afstand af waarop jij wilt filmen en hoe dichtbij je wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal denk ik vaak verschillend zijn metertje 20/40 ongeveer gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
YouTube: Sony HDR GW77 A Look by VideoCobra

Heb zelf de gw-55. De nieuwste is de HDR-GW77 volgens mij
redelijk handzame camera, best goede kwaliteit, en goede beeldstabilisatie wat handig is voor ingezoomd filmen. Ook nog waterdicht. 10x zoom moet je een heel eind kunnen komen....

is op basis van eigen ervaring. Heb zelf een review geschreven op kieskeurig.nl. Zit ook een video bij die 90% geschoten is met deze camera. http://www.kieskeurig.nl/...reviews/tharealmb/5201824

leuk detail: in "ontvoerd" (tv programma met die ontvoerde kinderen) gebruikt de detective dit cameraatje als die aan het scouten is.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 29-07-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste waah,

ik zie alleen deze camera nergens meer te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Goed punt... vreemd want ze waren tijdje terug wel te koop. blijkbaar verkochten ze niet goed genoeg in nederland? vreemd want ik zweer bij dit cameraatje. Laat mijn GoPro steeds vaker links liggen...

maar daar heb je dan dus vrij weinig aan... tja dan zou ik het 1,2,3 niet weten. zoveel camcorders ken ik niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 29-07-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
this toch nog wel hoop gedoe een camera zoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

GoPro HD3+ SE :)

Afgelopen week gekocht en onwijs tevreden !

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Klopt. Zeker omdat er kwa camcorders hier op tweakers weinig echte die-hards zijn. Die gebruiken allemaal DSLR's. En die zijn voor dit werk minder geschikt.
Wat je in ieder geval nodig hebt is een camcorder met een "zoomende" microfoon, of een camcorder waar een 3,5 jack op zit waar je een losse microfoon op kan aansluiten. Daar sluit je dan een shotgun microfoon op aan. goedkoop en goed zijn de microfoons van Rode. Dit zijn mono-microfoons (maar omdat je geluid toch van voor de camera komt, is dat niet erg) die tussen de 80 en 160 euro kosten, afhankelijk van de kwaliteit die je wenst.

Andere optie voor je geluid is een losse microfoon plaatsen dichtbij het slachtoffer. dan kun je denken aan een lavelier-microfoon, zo'n ding die mensen op hun shirt klikken op tv.

Gopro is leuk, maar dan moet je dus altijd superdichtbij staan, door de grote hoek. Dus hangt af van je "prank". en tja voor pranks, waar volgens mij de ultieme kwaliteit niet bovenaan staat, kan je ook kijken voor de SJ4000 uit china. Kwa kwaliteit zal het weinig schelen met de gopro 3 (dat is een gevaarlijk statement i know) en kost je 80 euro. Dan kun je relatief goedkoop gebruik maken van een actiecamera. Of nog leuker (als je prank het toelaat) plaats je meerdere SJ4000 camera's voor meerdere hoeken. voor de prijs hoef je het niet te laten bij die cameraatjes.

dus mijn tip: een camcorder uit de consumer categorie, type "prijs in het midden". Dus niet de goedkoopste, maar niet de duurste. Eentje met goede stabilisatie en daarbij een Sj4000 zodat je voor weinig geld ook een camera dichtbij hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 29-07-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heb je een paar (uiteenlopende) voorbeelden van wat je doet of graag zou willen kunnen? Een paar Youtube filmpjes van jezelf of van anderen waarvan je denkt: Dat wil ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: Cutting People's Hair (PRANK GONE WRONG) - Haircut Prank - Public Prank 2014 - Pranks on People) - Stealing Prank - Pranks 2014 - Prank Gone Wrong[/URL] neem dit als voorbeeld YouTube: Cutting People's Hair (PRANK GONE WRONG) - Haircut Prank - Public Prank 2014 - Pranks on People

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Niet spammerig bedoeld, maar een mooie setup kan je hier zien:

- DSLR
- Telelens
- Zender + ontvanger voor audio (Sennheiser in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan B
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Iemand enig idee welke camera en telelens ze hier gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Canon DSLR met Canon 70-200 f/2.8 zo te zien. Welke camera het is boeit eigenlijk niet zo heel erg, kijk naar je budget en zoek daar een leuke camera bij. Canon 550D, 600D, 700D, is allemaal vrij om het even.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan B
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Dank je wel!
Pagina: 1