Ik ben al een tijdje bezig om de componenten te zoeken die mij het beste leken om een gamecomputer te maken. Ik had al een topic aangemaakt een tijdje geleden om te zien of er nog dingen van het lijstje moesten worden weggelaten of verandert moesten worden. Uiteindelijk heb ik nu het definitieve onderstaande lijstje gemaakt van de componenten die mij het beste leken d.m.v informatie te zoeken en verschillende topics te bezoeken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, muziek luisteren, films kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 850 a 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, boxen, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De componenten om een redelijk stille en snelle game computer te maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stille computer.
Ga je overklokken?
nee
- De 4690 processor heb ik gekozen omdat het een krachtige processor is die je niet kan overklokken.
- De gigabyte heb ik gekozen omdat het een niet al te dure moederbord is die genoeg aan boord heeft. Ook omdat deze een goede geluidschip heeft en met deze videokaart kun je je processor niet overklokken.
- De 280x heb ik gekozen omdat deze ietsje beter is als de gtx 760 en als het goed is langer mee kan.
- De HDD heb ik gekozen voor storage. niks speciaals aan.
- De fractial heb ik gekozen omdat het een stille kast is met stoffilters en met een goede luchtstroom.
- De hyper heb ik gekozen omdat deze wat stiller is dan de meegeleverde processorkoeler.
- De 8 gb werkgeheugen gekozen omdat het mij genoeg leek.
- De optische drive heb ik gekozen op basis van populariteit en prijs .
- Bij de voeding zit ik nog te twijfelen of dit niet te veel is.
- En als laatst is de SSD niet te missen. Deze heb ik gekozen omdat het 10x sneller is dat een HDD. Voor bijvoorbeeld Windows er op te zetten.
Ik weet zelf dat alles op elkaar past. dus dat de pc kan worden gebouwd.
Nu is mijn vraag of de componenten goed kunnen samenwerken. Of dat er misschien componenten zijn die moeten worden vervangen. Of dat bijvoorbeeld de voeding te overkill is enz.
Ook weet ik niet wat voor soort optische drive ik moet nemen.
Over het algemeen denk ik dat er weinig aan moet veranderen. Maar ik open deze topic om zeker te zijn.
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, muziek luisteren, films kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 850 a 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, boxen, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De componenten om een redelijk stille en snelle game computer te maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stille computer.
Ga je overklokken?
nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,32 | € 66,32 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 238,89 | € 238,89 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,93 | € 82,93 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,30 | € 65,30 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,05 | € 82,05 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,69 | € 59,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 861,78 | |
- De 4690 processor heb ik gekozen omdat het een krachtige processor is die je niet kan overklokken.
- De gigabyte heb ik gekozen omdat het een niet al te dure moederbord is die genoeg aan boord heeft. Ook omdat deze een goede geluidschip heeft en met deze videokaart kun je je processor niet overklokken.
- De 280x heb ik gekozen omdat deze ietsje beter is als de gtx 760 en als het goed is langer mee kan.
- De HDD heb ik gekozen voor storage. niks speciaals aan.
- De fractial heb ik gekozen omdat het een stille kast is met stoffilters en met een goede luchtstroom.
- De hyper heb ik gekozen omdat deze wat stiller is dan de meegeleverde processorkoeler.
- De 8 gb werkgeheugen gekozen omdat het mij genoeg leek.
- De optische drive heb ik gekozen op basis van populariteit en prijs .
- Bij de voeding zit ik nog te twijfelen of dit niet te veel is.
- En als laatst is de SSD niet te missen. Deze heb ik gekozen omdat het 10x sneller is dat een HDD. Voor bijvoorbeeld Windows er op te zetten.
Ik weet zelf dat alles op elkaar past. dus dat de pc kan worden gebouwd.
Nu is mijn vraag of de componenten goed kunnen samenwerken. Of dat er misschien componenten zijn die moeten worden vervangen. Of dat bijvoorbeeld de voeding te overkill is enz.
Ook weet ik niet wat voor soort optische drive ik moet nemen.
Over het algemeen denk ik dat er weinig aan moet veranderen. Maar ik open deze topic om zeker te zijn.
Alvast bedankt