Toon posts:

Email Aopen: Wazig antwoord...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een email gestuurd naar Aopen waarin ik vroeg of mijn voeding geschikt was voor een Amd cpu.
Hieronder de email, incl. het antwoord.

--------------------------------------------
Dear Sir;

I think it can't use but I can't confirm because the +5VSB just 0.1A only.

Thanks-JC-6.12

-----Original Message-----
From: Mark Destreel [mailto:mdestreel@hetnet.nl]
Sent: Sunday, June 10, 2001 7:14 PM
To: jcchang@aopen.com.tw
Subject: Aopen power suplly + Duron 800

I was wondering if i could use my "old" power suplly with a new duron cpu. I'm currently using a p3v4x motherboard and everything is stable. But i've heard about compatiblity problems with Amd cpu's.
Here are the specs:
Aopen 235 watt power suplly: type: FSP235-60GT

Can I use this with an Amd cpu?
-------------------------------------------

Kan iemand mij misschien uitleggen wat hiermee bedoeld wordt? :?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
hij denkt dat het niet kan maar weet het eigenlijk zeker niet..

Verwijderd

*ahem* kijk 's onder "original message" >:)

uhm... dat was voor Kevvieboy voordat hij zijn bericht wijzigde :)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 11 juni 2001 15:41 schreef Kev0867 het volgende:
hij denkt dat het niet kan maar weet het eigenlijk niet zeker..

Verwijderd

Het Engels van de gemiddelde Aziaat is dusdanig laag dat dit soort berichten me niet verassen. Je kunt misschien beter hier een berichtje posten. Ik denk dat de GoT-members je beter kunnen helpen.

B.t.w. GoT-members die mij kennen: is dit positief genoeg?? :D

Verwijderd

ach, je hebt tenminste een antwoord. Da's al heel wat :)

Verwijderd

Hello Gentlemen,

Someone set us up the corevoltage!

It done can be, launch every powerunit in AOpen case.

Verwijderd

move 'zig' for great justice!!!
You know what you doing! >:)

Verwijderd

AOpen Computer B.V. (AOE)
Voice Line: +31 73 645 9516
Fax Line: +31 73 645 9604
Website: www.aopen.nl
FTP Site: ftp.aopen.nl
Address: Azielaan 22, 5232 BA 's-Hertogenbosch, Netherlands

Is misschien makkelijker !
Kan ze ook bellen 073 645 9516

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Metzie

Nyaano !

Als je geen elektrotechniek heb gestudeerd is het wat lastig.

Vertaling:

Die aziaat denkt dat het niet gaat lukken omdat de +5v toevoer maar 0.1 ampere bedraagt. Dit is waarschijnlijk te weinig om je AMD cpu te voeden.

Er is een formule om de max wattage uit te rekenen. Iets van: Watt = Volt : Ampere maar die formule ben ik na 2.5 jaar wel vergeten.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 16:53 schreef Metzie het volgende:

Vertaling:

Die aziaat denkt dat het niet gaat lukken omdat de +5v toevoer maar 0.1 ampere bedraagt. Dit is waarschijnlijk te weinig om je AMD cpu te voeden.

Er is een formule om de max wattage uit te rekenen. Iets van: Watt = Volt : Ampere maar die formule ben ik na 2.5 jaar wel vergeten.
Kijk dat begint al in de richting te komen... :)

Verwijderd

All your Power Supply are belong to AOpen

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Op maandag 11 juni 2001 16:53 schreef Metzie het volgende:

Vertaling:

ok kleine verbetering: de +5VSB is maar 0.1V, niet de +5V... en dat heeft dan elektrotechniek gestudeerd, 5*0.1=0.5W... |:( .

Als je je pc uitzet (soft shutdown, dus niet de stekker eruit of de schakelaar op de voeding uit) dan blijft er altijd nog spanning op het mobo staan, en dat is dus de 5VSB lijn. voor WakeOnLAN enzo heb je iets van minstens 0.7A nodig geloof ik... maar zolang je geen WOL gebruikt of enabled hebt moeten er geen problemen zijn lijkt me.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Nou hadecom het gaat zowaar de goede kant op met jou :O

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 17:48 schreef P5ycho het volgende:

[..]

ok kleine verbetering: de +5VSB is maar 0.1V, niet de +5V... en dat heeft dan elektrotechniek gestudeerd, 5*0.1=0.5W... |:( .

Als je je pc uitzet (soft shutdown, dus niet de stekker eruit of de schakelaar op de voeding uit) dan blijft er altijd nog spanning op het mobo staan, en dat is dus de 5VSB lijn. voor WakeOnLAN enzo heb je iets van minstens 0.7A nodig geloof ik... maar zolang je geen WOL gebruikt of enabled hebt moeten er geen problemen zijn lijkt me.
Ik heb dat WOL al eens getest, en hij doet het prima. De pc springt gewoon aan. Dus ik neem aan dat de voeding dan goed is...

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Metzie

Nyaano !

Op maandag 11 juni 2001 17:48 schreef P5ycho het volgende:
ok kleine verbetering: de +5VSB is maar 0.1V, niet de +5V... en dat heeft dan elektrotechniek gestudeerd, 5*0.1=0.5W...
Studeren is een groot woord. Heb 2 jaar elektro gehad op het VBO, dat is alweer 3 jaar geleden, en ik werk niet in de elektro dus dat soort dingen vergeet je eenmaal.

Anyway, over het algemeen wordt een 300w voeding aangeraden voor AMD cpu's. 230w kan werken, maar mischien ook niet. Met een 300w speel je op zeker..

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
np, het is alleen dat je eerst zegt: elektrotechniek helpt, en daarna de meest domme fout maakt :P . Open deur voor mij natuurlijk, ghehe.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 19:12 schreef Metzie het volgende:

[..]

Studeren is een groot woord. Heb 2 jaar elektro gehad op het VBO, dat is alweer 3 jaar geleden, en ik werk niet in de elektro dus dat soort dingen vergeet je eenmaal.

Anyway, over het algemeen wordt een 300w voeding aangeraden voor AMD cpu's. 230w kan werken, maar mischien ook niet. Met een 300w speel je op zeker..
Er kan toch niks kapotgaan of he? Anders probeer ik gewoon of die werkt, en zo niet koop ik alsnog een 300 watt voeding.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

hier draait onderstaand systeem op een 235 watt no-name voeding, je kunt het gokken, als het niet werkt kun je altijd nog binnen een paar dagen een nieuwe voeding binnen hebben >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

ik heb een hx45 Aopen midi tower met een AMD certified 250W voeding !
werkt goed met :

Abit Kt7-raid
Duron 800@800
Gainward Geforce 2mx
512Mb/133 memory
Aopen dvd speler
Plextor 12/10/32 brander
10Gig en 15Gig hdd
Live player
netwerkkaart
3 usb apparaten

Geen problemen mee !

Verwijderd

Beste...

Weten jullie nou nog steeds niet hoe er Power uitgerekend moet worden als je het voltage en de ampere's weet. :( Ik ben al 2 jaar van school af maar daarom weet ik dat nog wel. (oke, ik studeer elektrotechniek:):))

P = V * I
POWER = VOLT * AMPERE

Ik hoop dat dit voldoende is.

Matthijs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 16:56 schreef active het volgende:
Beste...

Weten jullie nou nog steeds niet hoe er Power uitgerekend moet worden als je het voltage en de ampere's weet. :( Ik ben al 2 jaar van school af maar daarom weet ik dat nog wel. (oke, ik studeer elektrotechniek:):))

P = V * I
POWER = VOLT * AMPERE

Ik hoop dat dit voldoende is.

Matthijs
Vraagje: waar staan de puntjes voor? :P

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
keer
1 keer 1
1 x 1 :)

-